کد خبر: ۵۲۶۹۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲

مقابله فوری با بیماری‌های غیر واگیر ضروری است

سازمان جهانی بهداشت (WHO)، خواستار اقدام فوری برای مقابله با بیماری‌های غیر واگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) خواستار تعهدات سیاسی در سطوح بالا و تسریع فوری اقداماتی شد تا با بیماری‌های غیر واگیر که از عوامل اصلی مرگ و میر و بیماری در جهان هستند مقابله شود.

در گزارش این سازمان آمده‌ است: در مجموع سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی و ریوی به فوت ۴۱ میلیون نفر در سال منجر می‌شود که این آمار ۷۱ درصد از تمامی موارد مرگ و میر در جهان را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین ۱۵ میلیون مورد از این مرگ و میرها در بین افراد ۳۰ تا ۷۰ سال اتفاق می‌افتد.

سازمان جهانی بهداشت برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار ملل متحد که شامل کاهش یک سوم از مرگ و میرهای زود هنگام بر اثر بیماری‌های غیر واگیر تا سال ۲۰۳۰ است توصیه‌هایی را ارائه کرده‌ است. یکی از اصلی‌ترین توصیه‌ها این است که دولت‌ها خود مسئولیت موضوع مقابله با بیماری‌های غیر واگیر را به عهده بگیرند و آن را صرفا به وزرای بهداشت محول نکنند.

به گزارش ایسنا، همچنین دولت‌ها باید مجموعه‌ای از اولویت‌های خاص را در دستورالعمل سلامت روان و بیماری‌های غیر واگیر تعیین و اجرا کنند که بر اساس نیازهای سلامت عموم مردم است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیماری‌های غیر واگیر شامل بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان، دیابت، بیماری مزمن تنفسی و اختلالات روانی است. مصرف دخانیات، نداشتن فعالیت فیزیکی، مصرف مواد الکلی و رژیم غذایی ناسالم خطر مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین