کد خبر: ۵۲۷۰۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

تشکیل یکی از درخشان‌ترین کهکشان‌های "ستاره‌افشان" با برخورد دو کهکشان

پانصد میلیون سال پیش دو کهکشان که پر از گاز بودند و جرم یکسانی داشتند، با یکدیگر برخورد کردند و یک کهکشان جدید و عجیب تحت عنوان "NGC-۳۲۵۶" را تشکیل دادند که این کهکشان جدید، محل تولد هزاران ستاره جدید بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
"NGC-۳۲۵۶" نام یک کهکشان غیر معمول است که به عنوان یک کهکشان "ستاره‌افشان" دسته‌بندی می‌شود که صد میلیون سال نوری از ما فاصله دارد.

کهکشان "ستاره‌افشان"( Starburst galaxy) نیز کهکشانی است که در مقایسه با نرخ تشکیل متعارف ستارگان در بیشتر کهکشان‌ها نرخ بالایی از فرآیند تشکیل ستارگان را دارد. کهکشان‌هایی که به عنوان ستاره‌افشان رصد می‌شوند، اغلب در کهکشان‌هایی وجود دارند که با کهکشان‌های دیگر تصادف یا برخورد نزدیک داشته‌اند.

تاکنون ستاره‌شناسان توانسته‌اند کهکشان‌های ستاره‌افشانی را که ۱۲ میلیارد سال نوری از ما دورتر هستند، نیز رصد کنند.

کهکشان "NGC-۳۲۵۶" از نظر دانشمندان، کهکشانی محسوب می‌شود که انتخاب خوبی برای مطالعه رفتار کهکشان‌های "ستاره‌افشان" و محل تشکیل ستاره‌ها است.

آخرین تصویری که از کهکشان " NGC-۳۲۵۶" گرفته شد، توسط ابزار پیشرفته (Wide Field Camera ۳" (WFC۳" تلسکوپ هابل و نسل سوم دوربین‌های پیشرفته (Advanced Camera for Surveys"(ACS" به ثبت رسیده است.

در مرکز کهکشان" NGC-۳۲۵۶"، نزدیک به هزار خوشه ستاره آبی جوان وجود دارد که به علت برخورد همان دو کهکشان به وجود آمده‌اند.

در نتیجه این کهکشان، مرکزی پرنور دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، شواهد به دست آمده از تلسکوپ "هابل" نشان می‌دهد که کهکشان " NGC-۳۲۵۶ " اثر برخورد دو کهکشان است و دارای دو هسته است که هر کدام از هسته‌ها، مرکز دو کهکشانی را تشکیل داده‌اند که با برخورد با یکدیگر،" NGC-۳۲۵۶ "  را به وجود آورده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین