کد خبر: ۵۲۷۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

هفت کشته و دو مفقود در پی طوفان سیل آسای کوبا

مقامات امنیتی کوبا اعلام کردند: در پی سیل ناشی از طوفان آلبرتو در هفته گذشته که باعث تخلیه ده‌ها هزار نفر از خانه‌هایشان و نشت مواد نفتی به آب‌های خلیج سیینفوئگوس شده بود، هفت نفر غرق و دو نفر دیگر مفقود شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
کوبا پیشتر در تخمین‌های اولیه از این طوفان سیل آسا که باعث تخریب محصولات کشاورزی و آسیب دیدن زیرساخت‌های ایتن کشور شده بود از کشته شدن چهار نفر خبر داده بود.

این سیل به جوامع بسیاری در کوبا آسیب وارد کرده و مقامات این کشور را مجبور به گشودن مدخل‌های سدها که تا مرز انفجار لبریز شده بودند، کرده است.

رسانه‌های کوبا هم چنین از سرریز شدن حوضچه های تصفیه پالایشگاه نفت سیینفوئگوس و نشت ۱۲ هزار متر مکعب مواد نفتی به آب‌های خلیج سیینفوئگوس خبر داده‌اند.

علاوه بر آن موسسه ملی منابع هیدرولیکی این کشور اعلام کرده میانگین بارندگی‌ها در استان غربی پینار دل ریو در میانه ماه مه سه برابر سال‌های گذشته بوده که باعث پر شدن ظرفیت مخازن آب تا ۹۲ درصد و ویرانی بیش از ۴۰ خانه شده است.

به گزارش ایسنا، بارندگی های سنگین امسال کوبا در حالی رخ می‌دهد که این کشور در سه سال گذشته با خشکسالی شدید مواجه بود که باعث شده بود طی سال‌های گذشته مخازن آب کوبا تا کمتر از ۴۰ درصد از ظرفیت خود ذخیره آبی داشته باشند.با وجود آغاز فصل جدید طوفان‌ها، بخش‌هایی از کوبا هنوز در حال بهبود از طوفان سه روزه ایرماست که در سپتامبر گذشته دست کم ۱۰ کشته بر جای گذاشت.

به گزارش رویترز، کارشناسان آب و هوایی ایالات متحده پیش بینی کرده‌اند طوفان‌های فصلی آتلانتیک در سال جاری از لحاظ تعداد و شدت تقریبا طبیعی یا بیش از حد طبیعی باشند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین