کد خبر: ۵۲۷۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

بلند شدن فهرست اشتباهات رئیس‌جمهور آمریکا؛ ترامپ جنگ کره را "طولانی‌ترین جنگ تاریخ" عنوان کرد

ترامپ با گفتن اینکه "جنگ کره طولانی‌ترین جنگ تاریخ است" بر لیست اشتباهاتش افزود.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با فرستاده کره شمالی در جمع خبرنگاران گفت:  ما درباره خاتمه جنگ صحبت کردیم و همانطور که می‌دانید این جنگ طولانی‌ترین جنگ تاریخ بوده است، حدود ۷۰ سال، درست است؟

این اظهارات نادرست در حالی مطرح می‌شود که جنگ کره ۱۹۵۰ آغاز شد و سال ۱۹۵۳ بدون توافق صلح به پایان رسید و ترامپ به اشتباه این آتش‌بس موقت ۶۵ ساله را هم جزو دوره جنگی دانسته و از آن به عنوان طولانی‌ترین جنگ یاد کرد.

به گزارش ایسنا، ترامپ همچنین در اظهارنظر دیگری که خوراک طنز رسانه‌های اجتماعی شد، گفت: "فراموش نکنید، در این نشست نامه‌ای از طرف کیم جونگ اون به من داده شد و آن نامه، نامه بسیار خوبی بود. خوب دوست دارید بدانید داخل آن چه نوشته شده بود؟ مشتاق هستید؟" دقایقی بعد اما ترامپ فراموشکار گفت: "آن نامه را هنوز ندیده‌ام. عمدا هنوز آن را باز نکرده‌ام. آن نامه باز نشده است. من آن را جلوی بقیه باز نمی‌کنم."

ساعاتی بعد استیو هولاند، خبرنگار مستقر رویترز در کاخ سفید به نقل از یک مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت ترامپ نامه اون را خوانده اما نگفت که آیا قبل یا بعد از اظهارنظر در جمع خبرنگاران بوده است.

رئیس‌جمهوری جنجالی آمریکا زمانی گفته است: مکزیک سالیانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد اما به ما در تامین امنیت مرزی کمک نمی‌کند چون آنها قوانین قدرتمندی دارند و قوانین ما وحشتناک است. ما قوانین مرزی وحشتناکی داریم.

این ادعای ترامپ در دهه پیش که مهاجران غیر قانونی با ۱۰ سال حبس روبرو می‌شدند، دقیق‌تر می‌نمود اما قانونگذاران مکزیکی سال ۲۰۰۸ مهاجرت غیر قانونی را جرم زدایی کردند و اکنون چنین اقدامی یک جرم کوچک است. طبق قوانین آمریکا، اولین نقض ورود غیر قانونی به ایالات متحده می‌تواند با جریمه‌ای تا صدها دلار یا مجازات زندان تا شش ماه روبرو شود. قوانین دو کشور تقریبا مشابه هستند اما مکزیک در اجرای قوانین مرزی بسیار ضعیف‌تر عمل می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین