کد خبر: ۵۲۷۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹

ترامپ رابرت مولر را به ارائه اسناد به رسانه‌ها متهم کرد

رییس جمهور آمریکا، رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را متهم کرد که از قصد یکسری سندهای مربوط به این تحقیقات را به رسانه‌ها می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ در توییتی نوشت: هیچ گونه همدستی با روسیه(به جز از جانب دموکرات‌ها) صورت نگرفته است. کی قرار است این حقه بازی پرهزینه «شکار جادوگر» تمام شود؟ این چقدر برای کشور ما بد است.

ترامپ در ادامه گفت: آیا این بازرس ویژه-وزارت دادگستری است که نامه‌های مربوط به وکیل های من را به رسانه های اخبار دروغ  می دهد؟ آیا نباید به جایش برود به سراغ فساد دموکرات ها؟

چند روز پیش روزنامه نیویورک تایمز اقدام به انتشار یک نامه ۲۰ صفحه‌ای محرمانه کرد که تیم وکیل‌های رییس جمهور آمریکا در ماه ژانویه برای مولر فرستاد. یک نامه مشابه دیگر به تاریخ ژوئن ۲۰۱۷ نیز فاش شده است. در این نامه‌ها وکیل های ترامپ مخالفت شدیدی با هرگونه تلاش دفتر مولر برای پرسش و پاسخ از رییس جمهور آمریکا داشته و می گویند: «براساس نظام دولتی ما رییس جمهور شخصی نیست که برای این جور پرسش و پاسخ ها آماده و دم دست باشد. آنها همچنین استدلال می کنند که ترامپ نباید به مانع تراشی برای عدالت متهم شود چون براساس قانون اساسی اختیار پایان دادن به تحقیقات تحت رهبری وزارت دادگستری را دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مولر در ماه مه ۲۰۱۷ به این سمت محسوب شد تا درباره تلاش‌های روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به نفع دونالد ترامپ تحقیق کند.

او در جریان این تحقیقات به شواهد و مدارکی مربوط به اتهام های پولشویی، تقلب و مانع تراشی برای اجرای عدالت علیه افراد نزدیک به ترامپ پرداخته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین