کد خبر: ۵۲۷۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵

انزوای کودکان نتیجه چیست؟

یک روانشناس به بیان چرایی گوشه‌گیری و انزوای برخی کودکان در جمع دوستان و آشنایان پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
محبوبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گاهی شاهد حضور برخی کودکان در میان جمع خانوادگی هستیم که متاسفانه این کودکان کاملا منزوی شده و حتی تمایلی به سلام و احوالپرسی با دیگران ندارند.

وی ادامه داد: کودکان هم همانند بزرگسالان از پند و نصیحت بیزار هستند بنابراین این گوشه‌گیری نتیجه تذکر و گیر دادن بیش از حد والدین است که کودکان را خسته کرده و گاهی این پند و نصیحت به قدری زیاد می‌شود که کودک دیگر این تذکرات را نمی‌شنود.

محبوبی با تأکید بر اینکه والدین در ارتباط با اینگونه کودکان باید خود پیش‌قدم باشند، افزود: کودک نحوه رفتار با دیگران را از والدین خود می‌آموزد بنابراین والدینی که خود سخت ارتباط‌اند و برای ارتباط برقرار کردن با دیگران به آنها اعتماد ندارند، نمی‌توانند کودکانی با اعتماد به نفس بالا و با روابط عمومی خوب تربیت کنند.

وی به والدین توصیه کرد ارتباط خوب و موثری با دیگران داشته باشند چرا که الگوی رفتاری کودکان هستند و گفت: والدین نباید برای ارتباط کودک با دیگران به وی تذکر دهند بلکه به صورت غیرمستقیم برای آنها انگیزه ایجاد کنند؛ به عنون مثال برای سلام دادن به دیگران با فرزند خود مسابقه بگذارند تا هر کس زودتر سلام کند برنده مسابقه باشد.

محبوبی تصریح کرد: در تربیت این نوع کودکان معامله بدترین حالت ممکن است چرا که نفس کار از بین می‌رود و کودک نباید یاد بگیرد برای سلام دادن به دیگران از والدین خود باج بگیرد و موضوع تربیتی مهمی همچون ارتباط با دیگران برایش شرطی شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه کودکان از سه سالگی وارد سن اجتماعی می‌شوند، افزود: مادران خانه‌دار و شاغل باید حتما فرزندان خود را به مهدکودک بفرستند چرا که کودکان باید نحوه ارتباط برقرار کردن با گروه همسالان خود را نیز یاد بگیرند.

این روانشناس کودک در پایان تأکید کرد: در مهدکودک کودکان یاد می‌گیرد که همه چیز به صورت انحصاری برای خودشان نیست و آنها همیشه شروع‌کننده و دستوردهنده در بازی و یا سایر مسائل نیستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین