کد خبر: ۵۲۷۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

پایین بودن سواد سایبری والدین عامل بزه‌دیدگی فرزندان

به گفته کارشناسان استفاده از تکنولوژی‌های جدید و ابزارهای پیشرفته ارتباطی و هوشمند و پایین بودن سواد سایبری والدین منجر به وارد آمدن آسیب‌های جدی به کودکان و نوجوانان در خانواده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
رایانه، تلفن همراه، تبلت و سایر ابزارهایی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، علاوه بر کاربردهای گسترده در حوزه‌های مختلف فضای مجازی برخی پیامدهای نامناسب اجتماعی نظیر نقض حریم خصوصی‌، اعتیاد اینترنتی‌، کاهش تعاملات اجتماعی،‌ بلوغ زودرس‌، محتوای غیر اخلاقی‌،‌ ضعف تحصیلی و ... را به دنبال دارد که کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

یکی از شایع‌ترین پیامدهای اینترنت در میان کاربران فضای مجازی بحث اعتیاد اینترنتی است و بنابه گفته کارشناسان، معتاد اینترنتی کسی است که حداقل 38 ساعت در هفته یا 8 ساعت در روز، وقت خود را صرف استفاده از اینترنت می‌کند.

از دیگر پیامدهای منفی استفاده بیش از حد از تلفن همراه و تبلت آسیب بر مهره‌های گردن و ستون فقرات کودکان است که در کوتاه مدت باعث ایجاد درد و در دراز مدت موجب ساییدگی مهره‌ها و بروز مشکلات مفصلی و اختلالات حرکتی می‌شود.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، به همین دلایل کارشناسان تاکید دارند که والدین باید علاوه بر اینکه سواد سایبری خود را ارتقاء می‌دهند، باید توجه و نظارت کافی را بر فعالیت فرزند خود در فضای مجازی داشته باشند تا بتوانند از بزه‌دیدگی فرزند خود در فضای مجازی جلوگیری کرده و ساعات خوشی را در کنار فرزندان خود به استفاده از اینترنت بپردازند.

به گزارش ایسنا، والدین زمان استفاده فرزندان از تلفن همراه و تبلت را محدود کنند و برای استفاده از اینترنت شروطی از قبیل عدم فاش کردن اطلاعات خصوصی،‌ عدم برقراری ارتباط با بیگانگان، عدم مراجعه به سایت‌های نا آشنا و... را تعیین کنند و از رها کردن کودک در این فضا به حال خود جدا خودداری کنند چون در هر لحظه امکان بزه‌دیدن یا بزه‌کار شدن آنان وجود دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین