کد خبر: ۵۲۷۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰

با این رژیم غذایی برای همیشه از شر سرطان سینه خلاص شوید

مبتلایان به سرطان سینه با یک رژیم غذایی سالم می‌توانند بیماری خود را شکست دهند و طول عمر بیشتری داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
تحقیقات نشان می‌دهد احتمال بهبودی کامل در افراد مبتلا به سرطان سینه که رژیم غذایی کم چربی دارند، بیشتر است.

طبق تحقیقات جدید، محققان احتمال بهبودی کامل در آن دسته از مبتلایان سرطان سینه که رژیم غذایی کم چرب دارند را نسبت به سایر افراد، در دهه‌های پس از تشخیص بیشتر دانسته‌اند.

دکتر روان چلوبوسکی، سرپرست تیم تحقیق در بیمارستان سیتی هوپ کالیفرنیا، می‌گوید: «مطالعات بار دیگر از یکی دیگر از مزایای سلامتی داشتن رژیم کم چرب غذایی، میوه‌جات و سبزیجات پرده برداشته است.»

چلوبوسکی که در بخش انکولوژی بیمارستان سیتی هوپ مشغول به فعالیت است، می‌افزاید: «تحقیقات نشان می‌دهد که زنان یائسه‌ با سابقه ابتلا به سرطان ‌سینه در صورت داشتن رژیم غذایی کم چرب، عمری طولانی‌تر نسبت به سایرین داشتند.»

این تیم تحقیقاتی البته خاطر نشان کرده است که پیش از این مطالعات انجمن سلامت زنان (WHI) نشان داده بود که زنان دارای رژیم غذایی کم چرب کمتر در معرض ابتلا به انواع سرطان سینه قرار دارند.

اما این رژیم غذایی پس از تخشیص و ابتلا به سرطان سینه چه تاثیری بر روند درمان و بهبودی می‌گذارد؟

برای پیدا کردن پاسخ این سوال، گروه چلوبوسکی به اطلاعات WHI مراجعه کردغ در این مطالعه نزدیک به 49،000 زن یائسه توسط 40 مرکز بالینی در سراسر ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار گرفتند.این زنان به طور تصادفی انتخاب شدند، آنها رژیم و تغذیه معمول روزانه خود را داشتند و یک سوم یا بیشتر از انرژی روزانه خود را از طریق چربی تامین می‌کردند؛ در رژیم غذایی برخی از آنها میوه‌ها، سبزیجات و غلات سهم بیشتری داشتند و برای تامین انرژی روزانه خود به کمتر از 20 درصد چربی نیاز داشتند.

طبق گزارشی که در 24 مه در JAMA Oncology منتشر شد، یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد که احتمال زنده ماندن و بهبودی کامل در آن دسته از زنان مبتلا به سرطان سینه که در طول دوران درمان از رژیم‌های غذایی کم چرب استفاده می‌کردند، 22 درصد بیشتر از سایر مبتلایان بود.

محققان با بررسی علل مرگ و میز در 516 نفر از زنان و به ویژه مبتلایان به سرطان سینه دریافتند که 68 نفر از آنها در طول دوره درمان از رژیم غذایی کم چربی و 120 نفر از آنها نیز از رژیم غذایی معمولی استفاده می‌کردند.این زنان همچنین از سایر بیماری‌ها مانند بیماری قلبی در امان بودند و مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها نیز در آنها کمتر رخ داده بود، در طول زمان مطالعه، 64 نفر از زنانی که غذاهای پرچرب استفاده می‌کردند، به دلیل بیماری قلبی فوت کردند. این رقم در آن گروه از زنانی که رژیم‌های غذایی کم چرب داشتند، 27نفر بود.

به گفته چلوبوسکی: «استفاده از غذاهای کم چرب و رژیم‌های غذایی کم چربی در هر زمان و نقطه‌ای از زندگی، منافع و مزایای زیادی برای شما به همراه دارد.»به گفته دو تن از محققان سرطان سینه، یافته‌های این مطالعه بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

رژیم غذایی سالم عامل افزایش طول عمر
به گفته دکتر استفانی برنیک، رئیس بخش انکولوژی بیمارستان لنوکس هیل نیویورک: «صرف نظر از تاثیر مستقیم نوع تغذیه و رژیم غذایی بر درمان سرطان و به طور کلی‌تر سلامتی، موضوع مشخص این است که تغذیه و رژیم غذایی سالم منجر به افزایش طول عمر هم در نجات یافتگان از سرطان و هم سایر افراد می‌شود.»

دکتر آلیس پلیس جراح سینه در موسسه سرطان سلامت نورث‌ول در Sleepy Hollow نیویورک نیز می‌گوید: «مطالعات انجام شده WHI بسیار جامع و کامل است. بسیاری از زنان مسن‌تر علاوه بر سرطان سینه، از مشکلات و بیماری‌های جسمی دیگری نیز رنج می‌برند. سخت است که بخواهیم تاثیر تغییرات رژیم غذایی را تنها به سرطان سینه محدود کنیم.»

به گفته او: «باید در میزان مصرف چربی غذایی تجدیدنظر کنیم تا علاوه بر زندگی سالم‌تر، عمر طولانی‌تری هم داشته باشیم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین