کد خبر: ۵۲۷۴۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
فریادی که دل مردم را خالی کند، آب به آسیاب دشمن ریختن است

ناطق‌نوری: دل مردم را خالی می‌کنیم برای اینکه می‌خواهیم جناح مقابل را بکوبیم/با این حرفها دل مردم بیچاره را خالی می‌کنیم/ مدام این می‌گوید آن دزد است آن یکی می‌گوید این یکی دزد است

ناطق‌نوری تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل امروز از جایگاه ما در منطقه می‌ترسند و امیدواریم که خدا به ما توفیق وحدت عنایت کند چرا که امروز جامعه ما بیش از هر زمان به وحدت ملی نیازمند است./ وی گفت: انسان این گونه است که میز و باندبازی چشمش را کور می‌کند. دل مردم را خالی می‌کنیم برای اینکه می‌خواهیم طرف را بکوبیم و فکر نمی‌کنیم که می‌خواهیم جناح مقابل را بکوبیم اما با این حرفها دل مردم بیچاره را خالی می‌کنیم. مدام این می‌گوید آن دزد است آن یکی می‌گوید این یکی دزد است و مردم را به دیدگاه‌های مرکب و متفاوت می‌کشانند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در مراسم سخنرانی شب‌های قدر در حرم مطهر امام خمینی( ره ) با تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین علی( ع ) به پیشگاه امام عصر و آزادی‌خواهان و مسلمانان و شب زنده‌داران، ابراز امیدواری کرد که خداوند همه را از پیروان راستین او قرار دهد و گفت: در ایام ارتحال امام قرار داریم و همچنین امروز سالروز یوم الله پانزده خرداد است و یاد و خاطره امام عالی قدر و شهدای پانزده خرداد و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم و شهدای گمنام، مرزبانان و مرزداران که برای حفظ مرز کشور جان خود را از دست داده‌اند را گرامی می‌داریم و بر روح آنان درود می فرستیم و برای روح آنان علو درجات را از خداوند خواستاریم.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی با اشاره به پانزده خرداد سال ۴۲ گفت: به نظر بنده شاید بتوان گفت هیچ کس ارزش و اهمیت پانزده خرداد را مثل امام درک نکرد و پی نبرد. امام خمینی که فرمودند روز پانزده خرداد یوم الله گفته شود این دال بر این است که نقش آفرینی مردان آن روز را امام به زیبایی دریافتند. امام در سخنرانی آتشین در مدرسه فیضیه خطاب به شاه که تحت حمایت استکبار و ارتش بود، گفت کاری نکن که کاری کنم که ملت از کشور بیرونت کنند. آن سخنرانی باعت شد امام را دستگیر کنند. حاج آقا مصطفی فرزند امام خبر دستگیری امام را در قم اعلام می‌کنند و مردم در شهرها حرکت می‌کنند که مردم ورامین را وقتی به باقرآباد می‌رسند به رگبار می‌بندند.

ناطق نوری با اشاره به ایام سینه زنی در آن سال گفت: از میدان قیام امروز یا میدان شاه سابق به سمت بازار می‌آیند و در آنجا جمعی را به خاک و خون می‌کشند و دستگیر می‌کنند. بنده در سال ۴۶ مدتی که در زندان قصر بودم با جمعی از این افراد هم زندانی بودم؛ افرادی رشید و شجاع می‌گفتند چنان ما را شکنجه می‌کردند که در سلول همه بدن غرق خون بود. بعضی از این‌ها در تاریخ مثل حاج طیب مظلوم و ناشناخته واقع شدند و آنها که به دنبال پرونده‌سازی علیه امام بودند از طیب می‌خواستند که یک جمله را بگوید که ما پول گرفتیم و این کار را انجام دادیم. در آن صورت امام را شهید می‌کردند و انقلابی صورت نمی‌گرفت اما این مرد شکنجه‌ها را تحمل کرد و می‌گفت من به مرجع تقلید تهمت نمی‌زنم و او شهید شد و اگر آن مقاومت را نمی‌کرد انقلابی صورت نمی‌گرفت.

 وی با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: هیچ ملتی و هیچ فردی بی جهت عزیز و ذلیل نمی‌شود. عزت‌ها و ذلت‌ها را خدا می‌دهد. خدایا تو صاحب ملک و حکومتی به هرکه بخواهی می‌دهی و از هرکس بخواهی می‌گیری و ذلیل می‌کنی اما خداوند بی جهت کسی را عزیز و ذلیل نمی‌کند عامل عزت یا ذلت خود ملت‌ها و مردم‌ها و حکومت‌ها هستند خداوند پاداش دهنده است.

ناطق نوری با بیان اینکه هرکس مرهون آن چیزی است که انجام می‌دهد، گفت: سرنوشت هرکسی در گرو اعمال خودش است. خداوند با هیچ کس خویشاوندی ندارد و عهد و اخوت نبسته است. خدا پاداش دهنده است مثل معلمی و استادی است، آنکه مردود یا قبول می‌شود ما هستیم و آنکه نمره می‌دهد خدا است. فرزندان ما هم در دانشگاه اینطور هستند که وقتی نمره می‌گیرند می‌گویند ما خواندیم و قبول شدیم و وقتی مردود می‌شوند می‌گویند معلم ما را انداخت.

وی با اشاره به فرموده‌ای از امام علی (ع) عنوان کرد: در خطبه ۱۹۲ می‌گوید علی (ع) یک منحنی یا نمودار می‌کشد و قومی از بنی اسرائیل را بیان می‌کند و می‌گوید وقتی ذلیل بودند چه شد که عزیز و بعد چه کردند که ذلیل شدند. اگر ملتی مثل ما پیروز شد دلیل داشت، دلیل آن این بود که سلاطین ما عبد قدرت‌ها بودند این کشور روزی تمه تمه بود شمال دست روس‌ها و جنوب دست پرتغال‌ها و انگلیس بود و هر بلایی سر کشور می‌آوردند. وقتی امام آمد وضعیت تغییر کرد چون جز خدا به چیز دیگری فکر نمی‌کرد. مردم ما هم به امام لبیک گفتند و مردانه ایستادند.

ناطق نوری با اشاره به ایام دفاع مقدس گفت: جوان‌ها پرچم به دست عازم جبهه بودند و من گفتم می‌توانم بگویم که این ملت یک روز امام را تنها نمی‌گذارند و خدا هم این‌ها را به پیروزی رساند. کشور امروز زیر یوغ کسی نیست و عصبانیت استکبار و دشمنان از همین است. کسی نمی‌تواند به ما دیکته کند خودمان تصمیم می‌گیریم و این بخاطر ایثارها است. چیزی به ما نمی‌دادند و نمی‌فروختند و همه علیه ما بودند. یک لامپ یا تانک به ما نمی‌دادند و به صدام همه چیز می‌دادند این‌ها که الان فریاد حقوق بشر سر می‌دهند زمان جنگ پشت سر صدام بودند. این ملت مردانه ایستاد و جوان‌ها را فرستادند و خم به ابرو نیاوردند و خدا استقلال به آنها داد. این عزت تا زمانی است که متحد باشید و وحدت ملی داشته باشید.

وی افزود: انسان این گونه است که میز و باندبازی چشمش را کور می‌کند. دل مردم را خالی می‌کنیم برای اینکه می‌خواهیم طرف را بکوبیم و فکر نمی‌کنیم که می‌خواهیم جناح مقابل را بکوبیم اما با این حرفها دل مردم بیچاره را خالی می‌کنیم. مدام این می‌گوید آن دزد است آن یکی می‌گوید این یکی دزد است و مردم را به دیدگاه‌های مرکب و متفاوت می‌کشانند.

ناطق نوری ادامه داد: ما امروز کشورمان در شرایطی است که با این استقلال و موفقیت‌ها و هوشمندی، دشمنان مان در پی ضربه زدن قطعی به ما هستند. اما تجربه جنگ به ما نشان داد که باید مقتدر باشیم و خودمان ابزار و امکانات لازم را تولید کنیم. چرا دشمن گفته که ما با شما مذاکره می‌کنیم به شرطی که شما موشک نداشته باشید؟ برای اینکه هرگاه اراده کرد که ما را بزند نتوانیم پاسخی بدهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: آمریکا و اسرائیل امروز از جایگاه ما در منطقه می‌ترسند و امیدواریم که خدا به ما توفیق وحدت عنایت کند چرا که امروز جامعه ما بیش از هر زمان به وحدت ملی نیازمند است. همانطور که در زمان جنگ علت اینکه شکست نخوردیم وحدت همه مردم ما با همدیگر بود. پس حواسمان باشد که امروز هر فریادی که دل مردم را خالی و ایجاد تفرقه کند، آب به آسیاب دشمن ریختن است.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
3
مدام این می‌گوید آن دزد است آن یکی می‌گوید این یکی دزد است.
هم آن درست می گوید و هم آن یکی....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
3
وای‌ به‌ حال‌ مردم‌ وقتی‌ که‌ ...با‌ هم‌ متحد‌ شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
4
شما زیاد نگران نباشید ، مردم دیگه مطمئن هستند که هر دو طرف ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
3
رعایای بیچاره!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین