کد خبر: ۵۲۷۶۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
رییس جمهور به دعوت «شی جین پینگ» راهی چین شد؛

اقدام ترامپ توهین به جامعه بین الملل است/ کشورهای دیگر نباید ساکت بمانند

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در اجلاس شانگهای درباره مساله یک جانبه گرایی آمریکا و اینکه از گذشته خیال باطل داشتند که رهبر دنیا هستند و می توانند برای دنیا تصمیم بگیرند، بحث خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از عزیمت به چین و شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در جمع خبرنگاران گفت: اینکه آمریکا برخلاف همه مقررات بین المللی از معاهده ای چندجانبه، بی دلیل و بدون هیچ بهانه ای خارج می شود توهین به جامعه بین الملل و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است. 

به گزارش آفتاب نیوز،وی ادامه داد: خوشبختانه در این کار خلاف، اکثریت کشورهای جهان آن را محکوم کردند و همه دنیا باید احساس کنند که شیوه آمریکا برای روابط بین الملل خطرناک و مقررات بین المللی را تضعیف می کند و نباید در برابر آن کشورهای دیگر ساکت باشند.
 
رئیس جمهوری اظهارداشت: 2 عضو از اعضای 5+1 سابق یعنی روسیه و چین در این اجلاس حضور دارند که راجع به موضوعات بحث خواهد شد. 

روحانی گفت: ایران معتقد است که مسائل و پیچیدگی های منطقه از طریق سیاسی حل و فصل می شود و امروز ما در منطقه تجاوزات و برخی اقدامات کشورها و ناامنی ها قرار داریم که ادعای تجزیه طلبی دارند. 

وی ادامه داد: امروز شاهد دخالت کشورهای بزرگ در منطقه هستیم که فکر می کنیم راه حل همه آنها سیاسی و گفت و گوهای چندجانبه است. 

رئیس جمهوری اضافه کرد: معتقدیم که باید منطقه ای قوی تر و امن تر داشته باشیم و این اقدام با همکاری امکان پذیر است و از راه دیپلماسی و مذاکره به نتیجه خواهد رسید. 

روحانی گفت: در این سفر ملاقات های دو جانبه ای هم با روسای جمهور چین، روسیه، هند، پاکستان و سایر کشورها خواهیم داشت و امیدواریم این سفر برای امنیت منطقه و روابط ایران با کشورهای شرکت کننده در این اجلاس مفید باشد. 

وی گفت: این سفر به دعوت رئیس جمهوری چین و برای شرکت در هجدمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای انجام می شود که اساس این سازمان برمبنای هماهنگی و همکاری برای مساله امنیت منطقه است. 

رئیس جمهوری افزود: امروز در دنیا شاهد معضل تروریسم و افراطی گری و بسیاری از مسائلی هستیم که ثبات و امنیت جهان را در منطقه و آسیای مرکزی و غرب آسیا را تهدید می کند و در این اجلاس در باره این موضوعات بحث خواهد شد. 

وی ادامه داد: ایران تجربیات باارزشی دارد که در طول چهل سال گذشته برای مبارزه با افراطی گری و تروریسم در داخل و منطقه انجام داده است و همواره کشوری بوده قربانی تروریسم و همواره پیروز در برابر توطئه های تروریستی بوده است. 

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس که امروز یادگاری از امام راحل برای ما باقی مانده است حضور مردم، راهپیمایی و شعار مردم به معنای نزدیک بودن ملت و ملت های اسلامی با ملت فلسطین است. 

روحانی افزود: در واقع مسلمانان در این روز اعلام می کنند که آزادی قدس، آزادی کل سرزمین فلسطین و آبرو و آرمان همه ماست و آن را فراموش نخواهیم کرد. 

وی تصریح کرد: اسرائیل هیچ وقت نمی تواند احساس کند در جای امنی قرار گرفته است و باید بداند غاصب سرزمین دیگران و ستمگر است و باید بداند یک ملت بزرگ دست از سرزمین اجدادی خود برنمی دارد. 

رئیس جمهوری اضافه کرد: در این ایام ظلم اسرائیل به فلسطین بیشتر شده و ان شاء الله روز قدس باشکوه تری نسبت به سال های گذشته خواهد بود و مردم فلسطین روزی به سرزمین خود بازمی گردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح امروز جمعه به دعوت «شی جین پینگ» همتای چینی خود و برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای راهی چین شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
عبدالجليل كمالي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
محكوم كردن اكثريت دنيا مهم نيست...
مهم اينه كه اكثريت دنيا با تحريم هاي آمريكا همراهي نكنند...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین