کد خبر: ۵۲۷۶۸۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

کارشناس فوتبال: شانس تیم ملی برای صعود در جام جهانی بسیار کم است

جلال چراغپور در خصوص تیم ملی کشورمان و حضورش در این مسابقات اظهار داشت: کار تیم ملی در روسیه بسیار سخت و شانس آنها برای صعود بسیار کم است.
آفتاب‌‌نیوز :
کمتر از یک هفته به آغاز بیست و یکمین دوره رقابتهای جام جهانی در روسیه باقی مانده و تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در این رقابتها در این کشور حضور دارد. ملی پوشان کشورمان در گروه دوم این رقابتها در کنار تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش حضور دارند و نخستین دیدارشان را روز بیست و پنجم خرداد برابر تیم ملی مراکش انجام می دهند.

دیداری که شاید به ظاهر ساده ترین دیدار ملی پوشان کشورمان در این مسابقات باشد، اما در نوع خود می تواند یکی از مشکل ترین دیدارهایی باشد که تیم ملی کشورمان در همه مسابقاتی که در جام های جهانی گذشته تاکنون پیش رو داشته تجربه کند.

جلال چراغپور در خصوص تیم ملی کشورمان و حضورش در این مسابقات اظهار داشت: کار تیم ملی در روسیه بسیار سخت و شانس آنها برای صعود بسیار کم است. شانس تیم ملی ایران برای صعود از گروهی که پرتغال و اسپانیا و مراکش در آن حضور دارند آنقدر هست که ممکن است در نزدیکی کره زمین سیاره‌ای یافت شود که در آن حیات وجود داشته باشد. 

وی در ادامه افزود: کارلوس کی روش ۷ سال است که هدایت تیم ملی را بر عهده دارد  بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و جام ملتهای ۲۰۱۵ استرالیا این سومین تورنمنت مهم و بزرگی است که او با تیم ملی ایران در آن حضور می‌یابد و بهترین آزمایش برای این که نمره نهایی‌اش را با تیم ملی ایران بگیرد.

سرمربی سابق تیم ملی ایران گفت: تیم ملی ما در رقابتهای انتخابی جام جهانی روسیه عملکرد خوبی داشت و صعودی بی دردسر و بدون استرس به این مسابقات را تجربه کرد. اما این اتفاق تازه ای در فوتبال ما نبود. یادمان هست که تیم ملی ما در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین هم با حشمت مهاجرانی یک صعود بی دردسر داشت. با این توضیح که آن زمان از آسیا و اقیانوسیه تنها یک تیم به جام جهانی می رفت نه مثل این دوره که ۴ تیم مستقیم و یک تیم هم غیر مستقیم برود. البته عملکرد کی‌روش در این مسابقات قابل ستایش است و من به این دلیل این نکته را بازگو کردم که با یادآوری آن خاطره به این نکته اشاره کنم که کار کی‌روش در فوتبال ایران بی سابقه نبوده است.

چراغپور با اشاره به پالس هایی که کی‌روش برای جدایی از تیم ملی بعد از مسابقات جام جهانی می دهد اظهار داشت: شاید اتفاقاتی بیفتد که حتی اگر کی‌روش خودش هم بخواهد در تیم ایران بماند این امکان برایش فراهم نباشد. یعنی ممکن است نتایج تیم ملی در آن مسابقات باعث شود که فوتبال کی‌روش را از تیم ملی پس بزند.

وی در توضیح این مطلب اظهار کرد: فقط در صورتی که تیم ملی با ۴ بازی از روسیه بازگردد می‌توان گفت کی‌روش کار جدید و بزرگی در فوتبال ایران انجام داده و در آن صورت باید هرطور شده او را همچنان حفظ کنیم. اما اگر با ۳ بازی از روسیه بازگردیم معلوم می‌شود کی‌روش در این هفت سال حضورش در ایران هیچ چیز جدیدی را به تیم ملی اضافه نکرده است. چون ما در چهار جام جهانی گذشته هم که حضور داشتیم با سه بازی مسابقات را ترک کردیم.

کارشناس فوتبال کشور گفت: ضمن این که اگر با سه بازی از این مسابقات برگردیم باز هم ممکن است بدون امتیاز و یا با تنها یک امتیاز از این مسابقات برگردیم که در آن صورت واقعا حضور هفت ساله کی‌روش در فوتبال ایران زیر سئوال می رود. ما در جام جهانی ۹۸ یک پیروزی مقابل تیم امریکا که در آن زمان از تیم های خوب دنیا بود به دست آوردیم. جلال طالبی در حالی تنها پیروزی تاریخ فوتبال ایران در جام های جهانی را به دست آورد که مدت زمان خیلی کمی قبل از مسابقات هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته بود.

سرمربی سابق تیم ملی در خصوص این که شانس تیم ملی برای صعود از گروه دوم مسابقات چقدر است گفت: اگر بخواهیم تنها فوتبالی با قضیه برخورد کنیم و این احتمالات را از نظر قوانین نانوشته فوتبال در نظر گرفته و با علم فوتبال پیش‌بینی کنیم، باید بگوییم شانس تیم ملی ایران برای صعود از این گروه به همان اندازه است که ممکن است در کنار زمین سیاره‌ای کشف شود که در آن حیات وجود داشته باشد. این شانس واقعی ما برای صعود است. اما در عین حال فوتبال یک روی دیگر هم دارد که اتفاقات غیر فوتبالی محالات را در آن ممکن می کند.

چراغپور ادامه داد: در تاریخ فوتبال دنیا بارها و بارها اتفاقاتی خارج از چارچوب قوانین نا نوشته فوتبال و بر خلاف علم آن رقم خورده که تعدادش آنقدر زیاد است که از شمارش خارج است. مثلا پیروزی ۷ بر یک آلمان مقابل برزیل در همین جام جهانی گذشته یا قهرمانی یونان در مسابقات یورو ۲۰۰۴ و مثال های زیاد دیگر. شاید یکی از این اتفاقات در روسیه بتواند منجر به صعود تیم ملی ایران به مرحله بعدی شود وگرنه بر اساس پیش بینی هایی که با علم فوتبال می توان انجام داد صعود ما به مرحله بعدی چیزی در حد محال است. 

منبع: افکار نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
علینقی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
خودت چه کاری انجام دادی؟!!!
حمید عسگری
|
-
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
تا اینجا که شکر خدا در یه سیاره نزدیک نشانه هایی از وجود حیات پیدا شده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
شما ها که حشمت خان را قبول نداشتید اما بعد در آن زمان تنها تیم های قوی آسیا ایران کره بودند آیا عراق عربستان قطر امارات ژاپن و..... لطفا حسادت نکنید خیلی زشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
بهترین تیم آسیا بدون شک ژاپن بود و روسیه علارغم پیش بینی آقای چراغ پور صعود هم کرد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ایرا ن تیم نیست چون ۱۱ نفر تو دروازه وامیسن که گل نخورن و روون بازی نمیکن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین