کد خبر: ۵۲۷۶۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

غریو آزادی قدس در سراسر کشور طنین انداز شد

مردم ولایتمدار و بصیر ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه رمضان با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس ندای آزادی قدس سر دادند و با محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی برگ پرافتخار دیگری را به کتاب زرین انقلاب اضافه کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
روز قدس روز همبستگی و همدلی ملت های مسلمان جهان با مردم فلسطین در برابر توطئه های شوم آمریکا ، رژیم صهیونیستی و ایادی استکبار و همچنین نماد مخالفت با ظلم و ستم قدرت های جهانی برعلیه ملتی مظلوم و زجرکشیده است که قدس را سرزمین ابا و اجدادی خود می دانند .
روز جهانی قدس روز همبستگی جهان اسلام و به نمایش در آمدن قدرت امت اسلامی و آزادیخواهان جهان علیه توطئه های شوم استکبار و روز خروش علیه زر و زور است.

به گزارش آفتاب نیوز، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان «روز قدس » نامگذاری شده است، مردم در ۹۰۰ شهر کشور به همراه مسئولان کشوری ،لشکری،و امامان جمعه و جماعات ، احزاب وگروه ها ، اصناف و جوامع مختلف با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس با مشت هایی گره کرده ندای مظلومیت مردم فلسطین را فریاد زدند.

روز جهانی قدس امسال با توجه به تشدید دشمنی های نظام سلطه علیه محور مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران شرایط ویژه ای یافته است، از یک سو بدعهدی آمریکا و خروج این کشور از برجام و از سوی دیگر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس باعث شده تا روز قدس امسال بیش از سال های گذشته کانون توجه جهانی قرار گیرد.

 از سراسر کشور،مردم ایران اسلامی یک بار دیگر دوشادوش با امت اسلامی یکصدا برضد استکبار فریاد دادخواهی سر دادند و رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست ها را خواستار شدند .
روزه داران مومن در سراسر کشور با سردادن شعارهای ، مرگ بر آمریکا ، یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو ، القدس لنا اقدامات رژیم جعلی صهیونیست در تجاوز به سرزمین مقدس فلسطین و کشتار زنان و کودکان بیگناه فلسطین را محکوم و نفرت و انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.
بخش هایی از راهیپمایی روز قدس در مراکز استانها از سوی خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به شرح ذیل گزارش شده است.

**سمنان 
راهپیمایان با فریادهای کوبنده مرگ بر اسراییل و مرگ بر امریکا ضمن تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و تبعیت از رهبر معظم انقلاب، نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی اعلام داشتند. 
اقشار مردم سمنان اعم از بازاریان و کسبه، فرهنگیان، روحانیان، کارکنان ادارات، دانشگاهیان، دانش آموزان، مردان و زنان و پیر و جوان بر ضرورت آزادی قدس شریف و حمایت از مردم ستمدیده فلسطین تاکید کردند. 

 این راهپیمایی همزمان با مرکز استان سمنان در شهرهای میامی، شاهرود، دامغان، مهدی شهر، سرخه، گرمسار و آرادان در حال برگزاری است. 

**چهارمحال و بختیاری 
مردم روزه دار این استان در روز همبستگی ملت های آزادیخواه جهان و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با حضور پرشور در راهپیمایی وحدت آفرین روز قدس با ندای مرگ بر آمریکا و اسراییل، مخالفت خود را با ظلم و ستم قدرت های جهانی علیه ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند و رهایی قدس شریف را از چنگال صهیونیست ها خواستار شدند. 
مردم ولایی چهارمحال وبختیاری در 145 نقطه از استان با فریاد آزادی قدس، راهپیمایی عظیم روز قدس را محلی برای وحدت امت اسلام و خشم و انزجار خود از اشغالگران صهیونیست قرار دادند تا جهانیان بدانند که ملت مظلوم فلسطین تنها نیست.

**همدان
اقشار مختلف مردم در بخش ها، شهرها و روستاهای استان همدان با لبیک به ندای تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب و تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی دشمن شکن روز جهانی قدس حضور یافتند. 
روزه داران با سردادن شعارهایی علیه رژیم کودک کش و حامیان کوردل آنها، فریاد ظلم ستیزی و عدالت خواهی سر دادند. 
آنان با حمل پلاکارد و دست نوشته هایی حاوی شعارهای ضد صهیونیستی خشم و انزجار خود را از اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه رژیم اشغالگر قدس ابراز کرده و به حمایت از محور مقاومت پرداختند. 

**فارس
مردم فارس نیز همگام با دیگر روزه داران سراسر کشور بیزاری خود از دشمنان جهان اسلام را اعلام و بر حمایت همه جانبه خود از مردم فلسطین تاکید کردند. 
راهپیمایی روز قدس در شیراز از چهارراه پانزده خرداد (پارامونت) به سمت خیابان‌های لطفعلی خان زند، چهارراه پیروزی و بلوار شهید آیت الله دستغیب آغاز شد و تا حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ادامه یافت. 
در طول مسیر راهپیمایی ایستگاه‌های فرهنگی، نمایشگاه عکس، غرفه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان و رقابت های فرهنگی و هنری برپا شد.

**البرز
مردم روزه دار و خداجوی استان البرز همزمان با سراسر کشور به خیابان ها آمدند تا بار دیگر حمایت قاطع خود از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و انزجارشان از رژیم غاصب صهیونیستی فریاد کنند.
علاوه بر کلانشهر کرج، راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان های ساوجبلاغ، طالقان، فردیس، اشتهارد و نظرآباد نیز با حضور گسترده مردم و مسئولان به سمت مصلاهای نماز جمعه برگزار شد.
در شهرکرج مسیر راهپیمایی از میدان شهدا – خیابان مهدیه (مظاهری) – میدان توحید- بلوار امامزاده حسن (ع) و مصلی نماز جمعه با سخنرانی حسن قشقاوی مشاورعالی وزیرامور خارجه بود. 
امسال این راهپیمایی در 16 شهر تابعه استان البرز شامل ماهدشت، کمالشهر، آسارا، فردیس، کرج، هشتگرد، شهر جدید هشتگرد، طالقان، نظرآباد، اشتهارد، گرمدره، کوهسار، محمدشهر، مشکین دشت و تنکمان در حال برگزاری است .

**زنجان 
مردم زنجان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به میدان آمدند و با مشت های گره کرده، انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند. 
با آغاز حرکت مردم زنجان، صدای الله اکبر ، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ، روز جهانی قدس یوم الله است بنیانگذار این روز روح الله است، روز جهانی قدس بر دشمنان اسلام روز عزا و ماتم است، این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده و مرگ بر ضد ولایت فقیه از شعارهایی است که روزه داران زنجانی سر می دهند. 
راهپیمایی روز جهانی قدس در زنجان ساعت 10:30 از میدان قائم(عج) به سمت مصلای خاتم الانبیاء (ص) شروع و وزیر اطلاعات سخنران این مراسم است .

**لرستان 
مردم لرستان در شهرهای مختلف از نخستین دقایق آغاز راهپیمایی در مسیرهای تعیین شده حضور دارند و با حمل دست نوشته و پلاکاردهای مختلف، اقدامات خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم می کنند.
راهپیمایان تصاویری از مبارزات مردم فلسطین و وحشی گری های اسراییل را در دست دارند و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل نفرت و اعتراض خود را نسبت به جنایات این رژیم و همدستانش ابراز می دارند.
اقشار و صنوف مختلف مردم از جمله بازاریان و کسبه، فرهنگیان، روحانیان، کارکنان ادارات مختلف، دانشگاهیان، دانش آموزان، سیاسیون و جوانان حضور گسترده ای در این رویداد دارند.

** کرمان 
مردم انقلابی،روزه دار و مومن استان کرمان امروز (جمعه )با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا را در شهرها و روستاهای این استان سردادند. 
به گزارش ایرنا، مردم شریف ومتعهد این استان همزمان با دیگر نقاط میهنمان و در ساعات اولیه در راهپیمایی باشکوه روز قدس حضور یافتند و با شعارهای 'الله و اکبر '، 'فریاد ملت ما مرگ بر آمریکا ، پیام ملت ما نابودی اسرائیل' حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین با صدای بلند به گوش جهانیان رساندند. 
حضور پر رنگ مسئولان و اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان صحنه های حماسی روز جهانی قدس را در کرمان به منصه ظهور گذاشته و نشان می دهد این ملت پر صلابت تر از گذشته راه امام راحل (ره)را ادامه خواهند داد. 

** گرگان 
همزمان با سراسر کشور و در آخرین جمعه ماه رمضان راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده مردم روزه دار در شهرها و روستاهای استان گلستان در حال برگزاری است. 

 مردم روزه دار شرکت کننده در این راهپیمایی با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به سمت میعادگاه های نمازجمعه در حرکت هستند. 
راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین امروز در 41 نقطه شهری و روستایی استان گلستان در حال برگزاری است. 

** استان مرکزی 
راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در 121 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی برگزار شد. 

مردم روزه‌دار استان مرکزی با حضور پرشور خود مسیرهای از پیش اعلام شده‌ راهپیمایی را در نقاط مختلف این استان پیمودند و در صفوف به هم فشرده انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اسرائیل فریاد زدند. 
قشرهای مختلف مردم درحالی که تصاویر امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، قدس شریف و دست نوشته هایی با مضامین حمایت از فلسطین را در دست داشتند با سردادن شعارهایی خواهان پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین شدند.
 
راهپیمایی روز قدس در شهر اراک از ساعت 11 صبح روز جمعه از میدان شهدا آغاز شد و شرکت کنندگان در این راهپیمایی پس از پیمودن مسیر پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل الله نوری تا مصلای بیت‌المقدس این شهر تجمع کردند. 

** آذربایجان شرقی 
مردم شهرهای آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور از ساعت 10 صبح امروز با حضور در خیابان ها ضمن محکوم کردن اقدام موذیانه و ضداخلاقی ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، همدلی صدها هزار نفری خود با مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند. 
در کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز، مردم انقلابی و ولایتمدار با حضور در مسیرهای هفتگانه راهپیمایی روز قدس، شعار ' مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل' سر دادند.
 
خیابان های منتهی به بافت مرکزی تبریز در منطقه مصلای بزرگ امام خمینی این شهر، امروز شاهد سیل خروشان مردمی است که با شعار محوری 'روز جهانی قدس'، 'پیروزی جبهه مقاومت، شکست جبهه آمریکایی - صهیونیستی' و 'عزم ملت فلسطین برای بازگشت' به میدان آمده اند تا به جهانیان نشان دهند که همچنان استوار بر عهد خود با امام شان مبنی بر آزادسازی قدس شریف از چنگال صهیونیست ها ایستاده اند. 

** کردستان
همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در شهرهای مختلف استان کردستان آغاز شد.

مردم روزه دار، مومن و انقلابی استان کردستان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل در راستای اعلام حمایت از قدس شریف و مظلومان و ستمدیدگان فلسطین اشغالی، در راهپیمایی روز جهانی قدس، حضوری پرشور، مثال زدنی و باشکوه دارند.
حضور قشرهای مختلف مردم، زن و مرد، پیر و جوان، بازاری و کارمند، کارگر و مسئول، روحانی و فرهنگی، نظامی و دانش آموز و دانشجو در مراسم روز جهانی قدس امروز چشمگیر است. 

** قم 
مردم مومن، انقلابی و روزه دار قم همگام با سایر مسلمانان ایران و کشورهای اسلامی با حضوری باشکوه و حماسی در راهپیمایی روز قدس، بار دیگر ضمن تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب، از فلسطین و مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کردند. 

 مردم قم از پیر و جوان، مرد و زن امروز دراین راهپیمایی باشکوه حضور یافته اند تا با آفریدن صحنه های یکدلی و یک رنگی نفرت و انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس نشان دهند و آمریکا را به عنوان حامی تروریست جهانی محکوم نمایند. 
آحاد مردم قم در حالیکه پیشاپیش آن ها علما، روحانیان و مسوولان استانی حضور دارند، بار دیگر انزجار خود را اشغالگران قدس و همچنین سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر اعلام کردند.

** سیستان وبلوچستان 
راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان نماد مبارزه با استکبار و نظام سلطه، با حضور پرشور مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در 50 نقطه جمعیتی این استان برگزار شد. 

 آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، استاندار و معاونان استانداری، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، مولوی سلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و شماری از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در کنار مردم شیعه و سنی استان در این راهپیمایی باشکوه حضور داشتند. 

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همچون دیگر آزادی خواهان جهان به ویژه مسلمانان و مردم انقلابی ایران اسلامی با حضور به یادماندنی در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه بزرگ رقم زدند.

** هرمزگان 
همزمان با فرا رسیدن آخرین جمعه ماه رمضان وهمگام وهمصدا با مردم اقصی نقاط ایران اسلامی،راهپیمایی روزجهانی قدس درهرمزگان درحال برگزاری است
 حافظان خلیج فارس درهوای گرم امروز جمعه با در دست داشتن تصاویر امام خمینی(ره)، رهبرمعظم انقلاب و همچنین پلاکارد نوشته هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از سران استکبار، شعارهای مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست ، سر دادند . 
راهپیمایی روز جهانی قدس در بندرعباس مرکز استان هرمزگان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیان، مسوولان دستگاه های مختلف و خیل عظیم مردم از محل بوستان دباغیان به سمت مسجد جامع بندرعباس آغاز شد.

**کرمانشاه
مردم روزه دار و مسلمان کرمانشاه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند. 
به گزارش خبرنگار ایرنا، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم کرمانشاه با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس انزجار خود را از سیاست‌های تجاوزکارانه اسراییل و استکبار اعلام کرده و خواستار کمک کشورهای اسلامی به مردم مظلوم فلسطین شدند. 

راهپیمایی روز جهانی قدس در کرمانشاه با حضور مسئولان، مردم اهل تشیع و تسنن از میدان آیت‌الله کاشانی آغاز شد و تا مسجد جامع محل برگزاری نماز عبادی و سیاسی جمعه ادامه یافت. 
مردم روزه دار کرمانشاه در این راهپیمایی ضمن سردادن شعارهای مرگ بر اسراییل و مرک بر امریکا اقدام های تجاوزکارانه اسراییل غاصب را محکوم کرده و از سکوت مرگبار مجامع بین المللی در مقابل این جنایتها انتقاد کردند. 

** قزوین
مردم غیور و انقلابی قزوین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با روز جهانی قدس علیه اسرائیل غاصب و استکبار جهانی هم نوا شدند وفریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در فضای این شهر طنین انداز شد. 

 مردم مومن و روزه دار قزوین با حضور پرشور و دشمن شکن خود در راهپیمایی روز جهانی قدس برگ زرین دیگری را در عمل به وظایف دینی و انقلابی خود به کارنامه پرافتخارشان افزودند. 
شعارهای 'مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل' در راهپیمایی امروز روز جهانی قدس توسط مردم قزوین، خشم و انزجار مردمان این دیار همچون دیگر هموطنان نسبت به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان مستکبر آن بر علیه ملت مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشت. 

** خراسان جنوبی 
مردم استان خراسان جنوبی همگام با سایر ایرانیان و مسلمانان با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، شکوه مقاومت را در این استان مرزی به نمایش گذاشتند. 

 راهپیمایی روز قدس امروز (جمعه) در 11 شهرستان استان از میادین اصلی شهرها به سمت میعادگاه نمازجمعه آغاز شد و مردم روزه دار در حالی که مسئولان و شخصیت ها پیشاپیش آنان حرکت می کردند با مشت های گره کرده ضمن اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش، آزادی قدس شریف را فریاد زدند. 

این راهپیمایی در بیرجند مرکز استان از میدان شهدا با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان، محمدمهدی مروج الشریعه استاندار، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان استان و قشرهای مختلف مردم آغاز شد. 
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
1
بعید میدونم این راهپیمایی تاثیری در قدس و ازادیش داشته باشه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
کاش فلسطینی ها هم قدر می دانستند که بماند توهین هم می کنند وحتی پرچم ایران را آتش میزنند و صدام را شهید میدانند و.......،
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین