کد خبر: ۵۲۷۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
فیروزآبادی:

سپر دفاعی مشترک عربستان و اسرائیل کارکردی ندارد/ گنبد آهنین یک شوخی رسانه‌ای است

مشاور نظامی رهبر انقلاب گفت: گنبد آهنین یک شوخی بیشتر نیست و توان دفاع موشکی اسرائیل در طول این سال‌ها بارها امتحان شده و موشک‌ها، راکت‌ها و پهبادهای زیادی توانسته‌اند این دفاع موشکی را بشکنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرلشکر فیروزآبادی، در پاسخ به این سوال که آیا نزدیکی اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس دلایل نظامی و تکمیل دفاع موشکی دارد یا خیر، گفت: نزدیکی رژیم صهیونیستی با کشورهای مرتجع مانند عربستان و امارات بیشتر به خاطر اتحاد استراتژیک است زیرا این کشورها از اسلام ناب و انقلاب اسلامی ایران می‌ترسند. این کشورها همدیگر را پیدا کردند و هنگامی که هر کدام از آنها احساس خطر می‌کنند به یکدیگر پناه می‌برند. ادعاهای توان نظامی‌ که این کشورها مطرح می‌کنند چیزی به جز خوراک تبلیغاتی نیست و مانند کف روی آب است.

مشاور نظامی رهبر انقلاب گفت: گنبد آهنین یک شوخی بیشتر نیست و توان دفاع موشکی اسرائیل در طول این سال‌ها بارها امتحان شده و موشک‌ها، راکت‌ها و پهبادهای زیادی توانسته‌اند این دفاع موشکی را بشکنند.

وی تصریح کرد: تاکنون بارها از سوریه و لبنان از طریق هوا وارد حریم هوایی اسرائیل شده‌اند و این گنبد نتوانسته کاری کند. در واقع گنبد آهنین به آن معنا وجود ندارد بلکه یک حوزه رسانه‌ای برای مردم اسرائیل است زیرا آنها بیشتر اهل فرار هستند و با این جنجال‌های رسانه‌ای دولتمردان اسرائیل می‌خواهند به مردم خود قوت قلب بدهند.

فیروزآبادی ادامه داد: در خلیج فارس نیز گنبد آهنین واقعی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و این امر بارها ثابت شده است اینکه آمریکا بیاید چهارتا موشک پاتریوت در نقاط مختلف کشورهای حاشیه خلیج فارس آن هم بدون اطلاع دولتمردان نصب کند و مدیریت آنها را نیز خودش به عهده داشته باشد به آن دفاع موشکی یا گنبد آهنین نمی‌گویند.

وی تصریح کرد: موشک‌های پاتریوت نیز امتحان خود را پس داده است و نشان داده در برابر موشک قدرت دفاعی دارد اما نمی‌تواند حریف موشک‌ها شود.

فیروزآبادی در پایان تصریح کرد: آمریکا فقط هزینه بر روی دست کشورهایی مانند عربستان و امارات می‌گذارد و ثروت ملی آنها را به یغما می‌برد بدون آنکه کارکرد مثبتی برای آنان داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین