کد خبر: ۵۲۷۷۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
میرزایی خبر داد:

تدوین گزارشی درباره اثر تحریم‌ها بر دخل و خرج شهرداری تهران

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از تدوین گزارشی درباره اثر تحریم‌ها بر اداره شهر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الله میرزایی با اشاره به تدوین گزارشی درباره اثر تحریم‌ها بر اداره شهر گفت: زمانی که این گزارش تکمیل و آماده شد، باید به فکر تدارک و پیش‌بینی راه‌های جبران باشیم. بخشی از پیش‌بینی این است که بودجه شهرداری احتمالا باید منضبط تر و درون‌گرا تر باشد و نکته بعدی این است که درباره نیازهای اجتناب ناپذیر هم باید روش‌ها و راه های جایگزین را شناسایی کنیم. 

وی با اشاره به تاثیر متغیرهای بین‌المللی مانند تحریم‌ها بر نحوه اداره شهر، اظهار داشت: در گزارشی که درباره خروج آمریکا از برجام مورد سنجش قرار داده ایم، تاکید شده که این رخداد حتما بر درآمدها و هزینه‌های شهرداری تاثیرگذار خواهد بود. 

به گفته معاون شهردار؛ تهران سرپل ارتباطی ایران با سطح بین‌المللی است و به طور حتم از این نوسانات تاثیر زیادی می پذیرد. البته قدرت مقاومت و تاب آوری تهران در مقابل تغییرات از سایر شهرها بیشتر است، اما از آن طرف بیشترین تاثیر را از تحولات بین المللی خواهد گرفت. 

میرزایی تاثیر تحریم‌ها بر اداره شهر تهران را بر متغیرهای اقتصادی و متغیرهای سیاسی و اجتماعی مربوط به تهران عنوان کرد و اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام و به جریان افتادن دوباره تحریم‌ها بر مراوداتی که شهرداران یا مقامات سیاسی خارجی با تهران انجام دادند، اثرگذار است. در واقع حتی در دیپلماسی شهری و استفاده از دستاوردها و دیدگاه‌های صاحب نظران بین‌المللی  تاثیراتی خواهد داشت.

وی درباره آثار اقتصادی تحریم‌ها بر شهر تهران هم تصریح کرد: به طور قطع محدودیت‌هایی برای تامین مالی شهرداری یا دسترسی به تجهیزات مورد نیاز در حوزه مدیریت بحران، ایمنی شهری، تجهیزات حمل و نقل و ترافیک و تجهیزات مربوط به ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد می‌شود. 

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که حضور بخش خصوصی به عنوان واسط میان شهرداری و شرکت‌های خارجی تاثیری در تحریم‌ها دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: زمانی که تحریم‌ها ایجاد می‌شود شرکت‌های خصوصی یا بخش عمومی به یک اندازه اثرپذیر هستند. البته در گذشته هم راه‌های دور زدن یا راه‌های غیررسمی وجود داشته است اما باعث افزایش هزینه‌های آشکار و غیرآشکار این فعالیت‌ها می‌شد، این فعالیت‌ها برای دور زدن تحریم‌ها در بسیاری از موارد به دلیل پنهان بودن، فسادآلود است و به مراتب هزینه ای بالاتر دارد. 

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
1
شهرداری چند برابر آن را از مردم می گیرد زیاد جای نگرانی برای شهرداری نیست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین