کد خبر: ۵۲۷۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

نوشیدنی مفید برای روزه داران مبتلا به سنگ کلیه

متخصص طب ایرانی با بیان اینکه روزه‌داری اثر سویی بر بیماری سنگ کلیه ندارد،‌ گفت: تحقیقات نشان داده است که روزه‌داری باعث تشدید بیماری سنگ کلیه نمی‌شود و افرادی که از بیماری حاد کلیوی رنج می‌برند بهتر است تحت نظر پزشک اقدام به روزه‌داری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
نعمت‌الله مسعودی متخصص طب ایرانی به افراد روزه‌دار توصیه کرد: در حال حاضر سبک زندگی افراد جامعه به گونه‌ای تغییر کرده است که به کم‌تحرکی شدید مبتلا هستند و می‌توان از روزه داری به عنوان یکی از روش‌های پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها نام برد.

وی افزود: محققان انگلیسی نیز در تحقیقات‌شان به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان به وسیله گرسنه ماندن به درمان برخی از بیماری‌ها پرداخت و باید توجه داشت که این روش درمانی باعث پاک‌سازی عروق و کبد می‌شود.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: توصیه می‌شود افراد روزه‌دار از مصرف مواد غذایی عطش‌زا مانند سرخ‌کردنی‌ها، غذا‌های شیرین صنعتی دارای ساکاروز و غذا‌های شور یا تند مانند پیتزا در وعده سحری پرهیز کنند.وی گفت: در وعده سحری بهتر است افراد با مصرف آش و غذا‌های خورشتی درصدد تأمین کردن خواب بدن خود باشند. همچنین در مدت زمان بین افطار تا سحری می‌توان کمبود آب بدن را با مصرف میوه‌ها و شربت سکنجبین جبران کرد.

مسعودی با بیان اینکه مصرف شربت سکنجبین به مراتب بهتر از آب است، گفت: این نوشیدنی می‌تواند بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک زیادی کند.این متخصص طب ایرانی افزود: میزان نیاز بدن به آب بر اساس مزاج‌های مختلف متفاوت بوده و نمی‌توان برای همه افراد یک میزان آب مشخص را توصیه کرد.

وی با بیان اینکه روزه‌داری هیچ اثر سویی بر بیماری سنگ کلیه ندارد، گفت: بسیاری از تحقیقات نشان داده است که روزه‌داری باعث تشدید بیماری سنگ کلیه نمی‌شود مگر اینکه فرد از بیماری حاد کلیوی رنج ببرد که باید با نظر پزشک اقدام به روزه‌داری کند.

مسعودی توصیه کرد: افرادی که دارای سنگ کلیه هستند بهتر است در وعده سحری یا افطار از روغن زیتون استفاده کنند به دلیل اینکه این ماده غذایی مانع خوبی برای پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه خواهد بود.وی در پایان گفت: همچنین مصرف آب جوش و عسل تقویت‌کننده کلیه‌ها بوده و باعث شکسته شدن سنگ‌های موجود در کلیه خواهد شد.
 
منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین