کد خبر: ۵۲۷۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

کی روش: در 10 سال گذشته مدافعی مثل چشمی نداشته‌ایم

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گویی با حضور خبرنگاران ایرانی و خارجی به سوالات پرتعداد آنها پاسخ داد.
آفتاب‌‌نیوز :
در شرایطی که صدای هواداران در کمپ لوکوموتیو روی صدای کارلوس کی روش سایه می انداخت او ابتدا به سوالی درباره مسابقه دیروز مقابل لیتوانی پاسخ داد و گفت: بازی آخر ما یک بازی استثنایی بود و من آن را به عنوان هدیه از طرف خدا در نظرمی گیرم. ما این شانس را داشتیم که در یک بازی آماده سازی مقابل تیم خوبی مثل لیتوانی قرار بگیرم، تنها فرصتی که بتوانیم قبل از جام جهانی دریک بازی دوستانه خودمان را محک بزنیم.

خبرنگار از کی روش درباره برخی از انتقادها در روزهای پایانی دوران آماده سازی تیم ملی سوال کرد که کی روش چنین پاسخ داد: همیشه به انتقادهایی که همراه با احترام است روی خوشی نشان می دهیم چون فوتبال مسابقه ای است که هرگز نمی توانید خود را به دور از نظرات دیگران قرار بدهید. اما وقتی بعضی از این انتقادها مکرر می شود و در بردارنده منافع آدم های خاصی است و باشگاه های خاص از جاهای مشخص شده بیرون می آید، برای ما قابل قبول نیست. این چیزی است که در ایران اتفاق می افتد والبته علیه تیم و بعضی ازبازیکنان است. من هرگز به این انتقادها توجه نمی کنم.

او سپس حرف خود را اینطور ادامه داد که: ما با 4 مدافع وسط به روسیه آمده ایم وقتی مرتضی پورعلی گنجی برای دفاع وسط انتخاب کردم انتقادهایی را از جانبه ایران متوجه خودم دیدم و حالا هم که سیدمجید حسینی را به عنوان بازیکن جوان در اختیار داریم اوضاع به همین ترتیب است. ما همچنین روزبه چشمی را داریم که متعلق به نسل جوان است و به نظرم 4 مدافع وسط در روسیه برای ما کافی است.

کی روش سپس به تمجید از مدافع مورد اعتقاد استقلال در تیم ملی پرداخت و او را مدرن ترین دفاع ایران در 10 سال گذشته نامید و گفت: بعد از 37 سال کار درفوتبال این نظرمن است؛ منی که چیز زیادی درباره فوتبال نمی دانم و درباشگاه های بزرگ کار نکردم اما می توانم بگویم دفاع وسط یا هافبک دفاعی خوبی در کیفیت روزبه چشمی در10 سال گذشته در ایران وجود نداشته است.

خبرنگار دیگری در مورد ترکیب احتمالی تیم ملی و این مساله که آیا از بازی مراکش سورپرایزی وجود خواهد داشت یا نه سوال کرد که کی روش گفت: ما قدرت سورپرایز کردن آنها را داریم چون خیلی خوب مراکش را می شناسیم. راهی که ما در پیش گرفته ایم دقیقا به همین منظور است چون آنها هیچ چیز درباره ما نمی دانند و حالا ما می توانیم شگفت زده شان کنیم.

از کی روش درباره کوتاهی فدراسیون فوتبال در برآورده کردن برنامه های تیم ملی سوال شد و او چنین پاسخ داد: من فکر نمی کنم که الان وقت خوبی در این باره باشد اما اگر صادق باشیم فکر نمی کنم تقصیر عدم برنامه ریزی اختصاصی برای تیم ملی که می خواست در جام جهانی شرکت کند، بر گردن فدراسیون باشد. به نظر من این اشتباه ناشی از عدم مسئولیت پذیری جمعی در ایران بود. از رسانه ها آغاز شد به باشگاه رسید و دیدگاه غلط هواداران را شکل داد و همه این ها به اضافه من باعث چنین تصمیماتی شد. مطمئنا وزارت ورزش این دست بالا را دارد که بتواند باشگاه ها را ملزم به آماده سازی برنامه تیم ملی کند اما مسئولیتش با همه ما بوده وهست. اما به نظر من در یک سال گذشته این هدف غایی فوتبال ایران که آماده سازی ویژه برای حضور در جام جهانی بود قرار نگرفت. این مسئولیت اجتماعی رسانه ها هم بود. شما به من این اجازه را دادید یک سری منافع خودخواهانه به برنامه آماده سازی تیم ملی لطمه بزند. شما در رسانه ها، هواداران فوتبال ایران، باشگاه ها، مدیران فدراسیون و وزیر ورزش، شما هدف اصلی فوتبال ایران را لیگ قهرمانان آسیا قرارداد دادید.
خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین