کد خبر: ۵۲۸۱۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
موافقت دولت با امهال تسهیلات پرداختی به زلزله زدگان منطقه ارسباران و کرمانشاه

دولت محل­‌های مناسب برای برگزاری تجمعات در کشور را تعیین کرد+جزئیات

هیات دولت محل‌های مناسب برای برگزاری تجمعات را در تهران و سایر شهرها تعیین کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس ‌جمهور در جلسه امروز هیات دولت که ریاست آن را بر عهده داشت، ضمن قدردانی از حضور باشکوه و گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، سنت حسنه امام خمینی (رضوان‌ الله تعالی علیه) در بزرگداشت این روز را گامی مهم در زنده نگه داشتن آرمان های فلسطین دانست و گفت: مردم شریف و انقلابی ایران طی این چند دهه، هر سال با شکوه هرچه بیشتر روز قدس را برگزار کرده‌ اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، جهانگیری در این جلسه همچنین با اشاره به اعلام آمادگی و آغاز اقدامات عملیاتی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران پس از صدور فرمان با صلابت رهبر معظم انقلاب و دستور رییس ­جمهور مبنی بر توسعه فعالیت ­های هسته­ ای در چارچوب برجام، آن را اقدامی مدبرانه و ارزنده دانست و خاطرنشان کرد: رییس­ جمهور و هیات وزیران همواره منافع ملی را بر هر موضوع دیگری ترجیح داده و آمادگی دارند تا متناسب با پیمان­ شکنی ­ها از عزت و اقتدار کشور دفاع کنند.

* تعیین محل­ های مناسب برای برگزاری تجمعات از سوی دولت

دولت با هدف ساماندهی برگزاری تجمعات، درخصوص پیش ­بینی و تعیین محل­ های مناسب برای این اقدام تصمیم­ گیری کرد.

بر این اساس، ورزشگاه­ های دستجردی، تختی، معتمدی، آزادی و شهید شیرودی، بوستان­ های گفت­ وگو، طالقانی، ولایت، پردیسان، هنرمندان، شهر و ضلع شمالی مجلس شورای اسلامی به عنوان محل­ های مناسب تجمع در کلانشهر تهران تعیین شدند.

همچنین در سایر شهرها، شوراهای تأمین برای شهرهای با جمعیت کمتر از یک میلیون نفر، یک محل و با جمعیت بیش از آن، دو محل را با لحاظ شرایط ایجابی و سلبی زیر تعیین می­ کنند:

- قابل دسترس و داخل محیط شهری باشد.

- وسعت محل اجتماع، با جمعیت تناسب داشته باشد

- امکان دیده و شنیده شدن صدای تجمع ­کنندگان، برای سایر شهروندان و رسانه­ ها موجود باشد.

- قابلیت حفاظت انتظامی و امنیتی محل وجود داشته باشد.

- در صورت ضرورت، امکان حضور فوری نیروهای امدادی در محل فراهم باشد.

- از محل دارای رده ­های حفاظتی دور باشد.

- باعث اخلال جدی در خدمات­رسانی روزانه دولت و بخش عمومی به مردم نشود.

- از محل ­های دارای تردد زیاد دور باشد و باعث ایجاد انسداد ترافیکی غیرقابل انتقال به سایر مسیرها نشود.

- موجب قرار گرفتن ناخاسته دیگران در تجمع یا تسهیل پیوستن افراد با انگیزه ­های دیگر به تجمع نشود.

- حتی­ المقدور موجب اخلال شدید در کسب و کار و فعالیت روزانه سایر شهروندان نشود.

* موافقت دولت با امهال تسهیلات پرداختی به زلزله زدگان منطقه ارسباران و کرمانشاه

دولت با امهال تسهیلات پرداختی به زلزله­ زدگان و کشاورزان خسارت دیده منطقه ارسباران و کرمانشاه موافقت کرد.

بر این اساس اصل تسهیلات اخذ شده توسط خسارت دیدگان ناشی از زلزله منطقه ارسباران (شهرستان­ های ورزقان، اهر و هریس) در استان آذربایجان شرقی به مبلغ 5950 میلیارد و 592 میلیون ریال و نیز اصل تسهیلات اخذ شده خسارت دیدگان ناشی از زلزله مورخ 21 .8 .1396 استان کرمانشاه به مبلغ 23 میلیون و 176 هزار و 197 میلیون ریال به مدت دو سال امهال می­ گردد و متعاقباً براساس اعلام بانک مرکزی سود و جرایم دیرکرد آن نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در بودجه سنواتی تأمین خواهد شد.

* آیین­ نامه اجرایی تعیین ظرفیت مجاز وسایل نقلیه تصویب شد

هیات وزیران با توجه به ضرورت تعیین میزان تعهد بیمه­ گر در قبال زیان دیدگان داخل وسیله نقلیه مسبب حادثه، آیین­نامه اجرایی مربوط به تعیین ظرفیت مجاز وسایل نقلیه را تصویب کرد.

به موجب این آیین ­نامه، مبنای ظرفیت مجاز کلیه وسایل نقلیه زمینی، کارت مشخصات وسیله نقلیه با احتساب راننده می­ باشد و در صورت تفاوت در ظرفیت مجاز در کارت­ های صادره، برای همان وسیله نقلیه (غیر از موتورسیکلت) مبنای ظرفیت مجاز و تعهدات بیمه ­گر، بالاترین ظرفیت مندرج در کارت مشخصات همان وسیله نقلیه می­ باشد.

* جرایم تخلفات واحدهای صنفی افزایش می­ یابد

دولت به منظور جلوگیری از کاهش اثر بازدارندگی در برخورد با تخلفات واحدهای صنفی، با افزایش جرایم مندرج در قانون نظام صنفی کشور موافقت کرد.

* آیین­ نامه اجرایی مربوط به بیمه مشترکین برق و گاز به تصویب رسید

هیات وزیران در ادامه، یکی از آیین ­نامه­ های اجرایی قانون بودجه سال 1397 کل کشور مربوط به بیمه مشترکین برق و گاز را به تصویب رساند.

به موجب این آیین­ نامه میزان سقف و نحوه برگزاری مناقصه، تعهدات شرکت­ های بیمه­ گر و پرداخت خسارت توسط آنها تعیین شد که بر اساس آن، سقف مناقصه، مبلغ قرارداد مناقصه و نحوه برگزاری مناقصه از طریق ساز و کار قانون برگزاری مناقصات به صورت عمومی یا محدود براساس بالاترین میزان تعهدات پیشنهادی بیمه­ گران خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
1
امکان دستگیری و هلاکت موجود باشد!خخخخخخخخخخخ
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین