کد خبر: ۵۲۸۲۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۱
ظرفیت رشته‌های پرطرفدار ارشد افزایش پیدا می‌کند

خشونت بیشترین آسیب اجتماعی در مدارس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش برای ارائه گزارشی درباره آسیب‌های اجتماعی در مدارس، گفت: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش بر اساس تحقیقاتی که در اواخر سال ۹۶ از مدارس انجام دادند، اعلام کرد که بزهکاری در مدارس کمترین آمار و خشونت بیشترین آمار را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ‌در این جلسه وزیر آموزش و معاونانش برای ارائه گزارشی درباره اجرای سند تحول بنیادین و آسیب‌های اجتماعی در مدارس حضور پیدا کردند.

وی افزود: طبق گزارش وزیر، اقداماتی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین صورت گرفته به طوری که در برخی از اهداف بیش از ۵۰ درصد کار جلو رفته و برخی از اهداف شاید کمتر از ۳۰ درصد اجرایی شده است، این نشان می‌دهد که هیچ کدام از اهداف کنار گذاشته نشده است البته اجرای کامل سند تحول بنیادین به اهتمام کامل نیروی انسانی، اختصاص بودجه و رفع مشکلات فرهنگیان نیاز دارد تا آنها بتوانند با انگیزه بیشتری این سند را اجرا کنند.

میرزاده با اشاره به بررسی موضوع آسیب‌های اجتماعی در مدارس، گفت: آقای وزیر بر اساس گزارشی از وضعیت مدارس که در اواخر سال ۹۶ انجام شده، بیان کرد که در میان آسیب‌های اجتماعی بزهکاری در مدارس کمترین آمار و خشونت بیشترین آمار را دارد. البته برای جلوگیری از این آسیب‌ها اقداماتی در دستور کار است که در وهله اول آموزش والدین و دانش‌آموزان می‌باشد.

وی افزود: همچنین این توضیح داده شد که برای انتخابات مدیران شایسته در مدارس سامانه‌ای طراحی شده و به معلمان واجد شرایط داوطلب مدیریت گفته شده که مشخصات خود را در این سامانه پر کنند تا بتوان به ترتیب امتیاز از افراد شایسته مدیریت استفاده کرد.

وی افزود: کنترل کیفیت و سنجش صلاحیت و نظارت نیز از جمله کارهایی است که باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس می‌شود البته بررسی این موضوع به درازا کشید که قرار شد در جلسه دیگری این بحث مطرح شود.

میرزاده درباره بررسی حادثه مدرسه غرب تهران و به دنبال آن تعرض به تعدادی از دانش‌آموزان پسر در این جلسه، گفت: اکنون این پرونده در قوه قضاییه است که چهار نفر از مدیران در سطوح آموزشی عزل شده‌اند، باید قوه قضاییه رای دهد، اگر تکلیف به انحلال باشد نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به حضور وزیر علوم در این جلسه، گفت: وزیر علوم و معاونانش نیز گزارشی درباره بروز مشکلاتی برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد در برخی از موسسات آموزش عالی وابسته به برخی نهادها دادند مبنی بر اینکه گلایه‌هایی درباره ظرفیت پذیرش آنها وجود داشته که تلاش شده این ظرفیت را افزایش دهند، بنابراین مشکل حل شده است.

وی افزود: در فضای مجازی نیز برخی از پذیرفته شدگان مقطع ارشد نسبت به کم بودن ظرفیت برخی رشته‌های پرطرفدار اعتراضاتی داشتند و خواستار افزایش ظرفیت بودند، کمیسیون آموزش نیز چنین نظری را داشت که در این جلسه اعلام شد افزایش ظرفیتی نسبت به سال گذشته برای رشته‌های پرطرفدار در مقطع ارشد به وجود آمده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین