کد خبر: ۵۲۸۳۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

خاص‌ترین فرودگاه‌های جهان+تصاویر

در چند سال گذشته، خاورمیانه منطقه‌ای فوق‌العاده گرم برای صنعت حمل و نقل هوایی بوده است. در ژوئن ۲۰۱۷ میلادی، گزارش شد که فرودگاه بین‌المللی اهواز در جنوب شرقی ایران دمای ثبت‌شده‌اش ۵۴ درجه سانتی‌گراد بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- حمل و نقل هوایی اجازه دسترسی تقریبا به هر گوشه‌ای از سیاره زمین را به ما می‌دهد. ساختن فرودگاه‌ها در خاص‎ترین مناطق دنیا از جنبه‌های مختلف یکی از نکات جالب توجه هستند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبکه خبری سی ان ان فهرستی از برخی فرودگاه‌های خاص سرتاسر جهان؛ از ارتفاعات هیمالیا تا گرم‌ترین نقاط بیابانی را ارائه کرده است:

شمالی‌ترین فرودگاه جهان:

ناوگان نظامی Alert در نوک شمالی جزیره Ellesmere در منطقه Nunavut کانادا نه تنها شمالی‎ترین نقطه قابل سکونت در جهان است بلکه شمالی‌ترین فرودگاه سیاره زمین را نیز در خود جای داده است. در واقع این نقطه دورترین نقطه شمالی است که می‌توان در آن پروازهای تجاری را یافت.

جنوبی‌ترین فرودگاه جهان

شما نمی‌توانید به سمت جنوب فراتر از F. Paulus Skiway  پرواز کنید چرا که این مسیر از سوی نیروی هوایی آمریکا و پروازهای سی-۱۳۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای تامین امنیت ایستگاه اموندسن اسکات در قطب جنوب ضروری است.

باندهای دیگر در قطب چنوب معمولا برای ماموریت‌های علمی مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا گاهی برای پروازهای توریستی. با این حال، هیچ پرواز منظم تجاری به قطب جنوب وجود ندارد. جنوبی‌ترین فرودگاه با ترافیک معمول تجاری فرودگاه Guaediamerina Zanartu در Puerto Williams در جنوب شیلی است. اگرچه عمدتا به عنوان یک فرودگاه نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما شرکت کوچک هوایی محلی Aerovias DAP از اینجا به Punta Arenas  در شیلی پرواز می‌کند.

مرتفع‌ترین فرودگاه جهان

از زمان افتتاح در سال ۲۰۱۳ میلادی، فرودگاه Daocheng Yading در استان سیچوان چین به عنوان مرتفع‌ترین فرودگاه جهان شناخته می‌شود. این فرودگاه در فلاتی سرسبز در ارتفاع ۴.۴۱۱ متری ساخته شده است و ترمینال آن شبیه یک بشقاب پرنده است. پروازهای معمول حدودا یکساعته از این فرودگاه به مقصدهای مختلف در جنوب و مرکز چین صورت می‌گیرد.

کم‌ارتفاع‌ترین فرودگاه جهان

دریای مرده یا The Dead Sea در اسرائیل پایین‌ترین و کم‌ارتفاع‌ترین نقطه جهان بر روی زمین است. در نتیجه، پایگاه هوایی «بار یهودا» در ارتفاع ۳۷۸ متری زیر سطح دریا در آن منطقه واقع شده که کم‌ارتفاع‌ترین فرودگاه جهان محسوب می‌شود. اگرچه این فرودگاه پروازهای معمول هوایی ندارد.

منزوی‌ترین فرودگاه جهان

منزوی‌تری و دورترین فروگاه جهان فرودگاه بین المللی Mataveri است فاصله این فرودگاه تا فرودگاه سانتیاگو بیش از ۳.۷۵۹ کیلومتر است.

گرم‌ترین فرودگاه جهان

در چند سال گذشته، خاورمیانه منطقه‌ای فوق‌العاده گرم برای صنعت حمل و نقل هوایی بوده است. در ژوئن ۲۰۱۷ میلادی، گزارش شد که فرودگاه بین‌المللی اهواز در جنوب شرقی ایران دمای ثبت‌شده‌اش ۵۴ درجه سانتی‌گراد بوده است. اگر این موضوع تایید شود این نقطه از جهان گرم‌ترین نقطه بر روی سیاره زمین در سالیان اخیر بوده است. در کنار اهواز می‌توان از کویت در جولای سال ۲۰۱۶ میلادی و از دره مرگ در کالیفرنیا در ژوئن ۲۰۱۳ میلادی به عنوان گرم‌ترین نقاط یاد کرد. بصره نیز در جولای ۲۰۱۶ میلادی در جنوب عراق دمایی در حدود ۱۲۹ درجه فارنهایت یا ۵۳.۹ درجه سانتی گراد داشته است که جزو گرم‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

سردترین فرودگاه جهان

در عمیق‌ترین نقطه سیبری در روستای اویماکون در جمهوری ساخا روسیه منطقه‌ای مستقل که وسعتی ۱۲ برابر بریتانیا را دارد به عنوان سردترین مکان روی زمین شناخته شده و دمای متوسط آن در حدود ۶۷.۷ – سانتی‌گراد است. جای نعجبی ندارد که مرکز آن منطقه یعنی یاکوتسک مدعی است که سردترین فرودگاه در جهان را با میانگین دمای ۳۹- درجه سانتی گراد دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
1
0
درجه سانتیگراد سالهاست که منسوخ شده و درجه سلسیوس مقیاس صحیح است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین