کد خبر: ۵۲۸۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳

‌افزایش مصرف «ریتالین» بین دانش‌آموزان

رئیس اداره اطلاعات عملیات پلیس مبارزه با موادمخدر همدان از افزایش 50 درصد کشف موادمخدر در سه ماهه اول امسال در همدان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سروان سیدمهدی رضوی دوشنبه 21 خرداد در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان، اظهار کرد: با وجود تمام تلاش‌ها ارگان‌ها و دستگاه‌ها در حوزه مبارزه با موادمخدر پلیس مأموریت خود را فراموش نمی‌کند.

وی ادامه داد: در سه ماه اول سال گذشته در مجموع از انواع موادمخدر 26 کیلو کشف شده، 703 نفر خرده‌فروش و 50 نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند و همین آمار در در سه ماه اول امسال 39 کیلو انواع موادمخدر کشف شده، 918 توزیع‌کننده خرده‌فروش و 225 نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند که این آمار نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته ست.

وی اظهار کرد: طرح پاکسازی در تپه پیسا در سه مرحله و میدان امام(ره) در 4 مرحله صورت گرفت اما با وجود اینکه دستگیری‌های زیادی در تپه پیسا صورت گرفت و این مسأله باعث شد معتادان به سمت مرکز شهر و میادین اصلی هجوم بیاورند و به نوعی آنها به این مناطق کوچ می‌کنند و حتی بعد از پاکسازی این منطقه این افراد دوباره تپه پیسا بازمی‌گردند و این روند تکرار می‌شود.

رضوی اضافه کرد: نیروهای اطلاعات عملیات ما خیلی قرص و محکم این موضوع را رصد می‌کنند اما ما در اصل به دنبال زدن ریشه هستیم و این کاری نیست که با اقدام سریع صورت گیرد و اقدام سریع، تنها زدن شاخه‌های آن است.

رئیس اداره اطلاعات عملیات پلیس مبارزه با موادمخدر همدان خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل نیازمند همکاری تمام ارگان‌ها هستیم و یک دست صدا ندارد و همه ارگان‌ها باید یکی شوند.

وی یادآور شد: در ابتدا باید این معتادان را از مصرف مخدرهای صنعتی به سمت مخدرهای سنتی سوق دهیم چرا که خطرهای مخدرهای صنعتی بسیار زیاد است.

بازگشت بهبودیافتگان به موادمخدر به معنای بیکاری دستگاه‌های مربوطه نیست

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری همدان نیز با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار مجری برنامه‌های هفته مبارزه با موادمخدر به سمن‌ها واگذار شده است، گفت: معتاد یک بیمار در جامعه است و همانطور که ممکن است یک بیمار پس از درمان دوباره به بیماری دچار شود یک فرد معتاد نیز پس طی دوران ترک اعتیاد در کمپ دوباره مبتلا به این بلای خانمانسوز شود، با توجه به این مسائل نباید گمان کرد که دستگاه‌های مربوطه بیکار است.

علی‌اصغر ناظری‌پور اظهار کرد: موادمخدر مسأله چندان ثابت و محدودی نیست و هوشمندی خاصی دارد چرا که از این حوزه درآمدزایی خوبی هست و حداقل 20 تا 30 هزار تومان مصرف روزانه یک فرد معتاد است. حوزه موادمخدر به علت داشتن تنوع و پویایی در عرضه و قیمت مسأله‌ای ثابت و راکد نیست بلکه پویا و با سود بسیار است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار همدان با اشاره افزایش دستگیری‌ها در سالجاری خاطرنشان کرد: وضعیت موادمخدر ثابت نیست و به فراخور وضعیت افزایش یا کاهش دارد به طوریکه در سال‌های 85 دستگیری‌ها خیلی گسترده‌تر بوده است.

وی ادامه داد: همدان یکی از معبرهای عبور موادمخدر است و بیشتر محموله‌های مواد از این منطقه عبور می‌کنند، به همین علت وجود موادمخدر در این شهر و استان چندان عجیب نیست.

ناظری‌پور اضافه کرد: معتاد یک بیمار در جامعه است و همانطور که ممکن است یک بیمار پس از درمان دوباره به بیماری دچار شود یک فرد معتاد نیز پس طی دوران ترک اعتیاد در کمپ دوباره مبتلا به این بلای خانمانسوز شود، با توجه به این مسائل نباید گمان کرد که دستگاه‌های مربوطه بیکار است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری همدان اظهار کرد: کلانتری‌ها نسبت به گذشته در این عرصه فعال‌تر شده و کارهای سختی را بر عهده دارند.
ناظری‌پور با اشاره به هفته جهانی مبارزه با موادمخدر بیان کرد: این بحث سخت و تکراری است، پشت‌پرده این موضوع مفاسد و آسیب‌های اجتماعی بوده و به همین علت سخت و زمان‌بر است.

وی نقش خانواده‌ها و سمن‌ها را در این حوزه مهم و موثر دانست و ضمن تقدیر از عملکرد اورژانس اجتماعی همدان بیان کرد: اورژانس اجتماعی در حوزه مواد مخدر در مواردی که وارد شد به خوبی عمل کرد و لازم است آموزش پرورش نیز با این دستگاه همکاری کنند.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک همدان نیز با بیان اینکه تربیت شهروند صالح وظیفه آموزش و پرورش است، گفت: اعتیاد و مصرف موادمخدر در بین دانش‌آموزان بسیار کم است اما همین تعداد کم هم برای ما زیاد است.

حسین پارسا ادامه داد: در راستای حل این مشکل مراکز مشاوره آموزش و پرورش وجود دارد که دانش‌آموزان و یا والدین آنها را راهنمایی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: آنچه امروز نگران‌کننده است، افزایش مصرف «قرص‌های ریتالین» توسط دانش‌آموزان است که آسیب زیادی به دانش‌آموزان می‌زند و متأسفانه تهیه و استفاده این قرص‌ها بسیار آسان شده و باید از این امر جلوگیری شود.

پارسا اظهار کرد: در جامعه فرهنگی وجود و استفاده موادمخدر در کمترین حد است و جامعه فرهنگی سالمی داریم اما دور از آسیب نیز نیستیم به ویژه در بعضی مدارس خاص که باید به آنها توجه بیشتری شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین