کد خبر: ۵۲۸۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳

شرایط ارائه تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در قم

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان قم شرایط ارائه تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در قم را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«علی شاه مرادی» با اشاره به این‌که قم در بحث مکانیزاسیون زراعی جایگاه خوبی دارد اما در بخش مکانیزاسیون باغی نیازمند نوسازی تجهیزات است، گفت: در حال حاضر خدمات مکانیزه کشاورزی در قم به مزارع دارای وسعت 10 هکتار و باغ‌های بیش از یک هکتار، ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که ماشین‌آلات مکانیزه بخش کشاورزی باید دارای پلاک و بیمه شخص ثالث باشد، ادامه داد: همچنین برای استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه کشاورزی هم‌چون تراکتور و کمباین در مزارع و باغ‌ها، رانندگان باید گواهینامه مخصوص این وسایل را داشته باشند تا بتوانند مجوز فعالیت حرفه‌ای در این بخش را کسب کنند.

وی با اشاره به فعالیت 47 کمباین بومی و 60 کمباین مهاجر در استان قم، ادامه داد: هم‌اکنون صد درصد برداشت کلزا و بیش از 99 درصد برداشت غله استان به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود و تنها در بخش‌های کوهستانی استان که امکان تردد کمباین وجود ندارد، برداشت محصول به صورت سنتی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: بیش از 1400 دستگاه تراکتور در زمین‌های کشاورزی استان فعالیت می‌کند که بیشتر آن‌ها ساخت داخل است.

شاه مرادی افزود: هم‌اکنون 140 تراکتوردار حرفه‌ای در قم مشغول به فعالیت هستند و بقیه تراکتورها توسط کشاورزان استان به کارگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: تراکتورهای ایرانی بیشترین سهم بازار این محصول در قم را به نام خود ثبت کرده است، چون هم قیمت آن‌ها نسبت به نمونه‌های خارجی مناسب است و هم این‌که از پشتیبانی خدمات مطلوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: قیمت هر دستگاه تراکتور با ادوات دنباله بند آن به طور میانگین یک میلیارد ریال است که برای تهیه آن، تسهیلات بانکی به بهره‌برداران مزارع دارای وسعت 10 هکتار و باغ‌های بیش از نیم هکتار و دارندگان گواهینامه‌های رانندگی کمباین و تراکتور و نیز شرکت‌های خدماتی حمایتی مکانیزاسیون ارائه می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین