کد خبر: ۵۲۸۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۲

اگر در ماه رمضان ضعف دارید، شیره انگور بخورید

​پزشک و محقق طب اسلامی در خراسان جنوبی گفت: مصرف ارده کنجد به همراه شیره انگور نیز از غذاهای پیشنهادی برای مصرف در ماه رمضان است، چرا که ارده غذای مقوی و بسیار مناسبی بوده که در کنار شیره انگور غذای کاملی محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
نواب‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص تدابیر روزه‌داری از دیدگاه طب حکمی ایرانی اسلامی اظهارکرد:   مویز دارای قند طبیعی بوده و بسیار مقوی است، بنابراین از ضعف و خستگی  مشکلاتی مانند کاهش قند خون جلوگیری کرده و بادام نیز مقوی بوده و رطوبت مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و باعث می‌شود تشنگی و عدم مصرف آب مشکلی برای بدن ایجاد نکند.

وی با اشاره به استفاده مویز و بادام به عنوان یک نوع غذا در ماه رمضان، افزود: طبع این غذا گرم بوده، بنابراین برای افراد سرد مزاج بسیار مناسب است.

پزشک و محقق طب اسلامی تصریح کرد: مصرف ارده کنجد به همراه شیره انگور نیز از غذاهای پیشنهادی برای مصرف در ماه رمضان است، چرا که ارده غذای مقوی و بسیار مناسبی بوده که در کنار شیره انگور غذای کاملی محسوب می‌شود.

نواب زاده ادامه داد: این غذا عدم احساس گرسنگی برای مدت طولانی را ایجاد می‌کند، چرا که این ماده در طول روز و بتدریج به مصرف بدن می‌رسد که این ویژگی ارده باعث شده از آن در رژیم‌های لاغری به وفور استفاده شود.

وی بیان کرد: با توجه به طبع گرم این غذا، لازم است افراد گرم مزاج بعد از مصرف آن یک نوشیدنی سرد مصرف کرده، اگرچه در فصول گرم، بهتر است از مصرف آن خودداری کنند.

این متخصص طب سنتی یادآورشد: هم‌چنین مصرف جوانه تازه گندم به همراه مغز بادام خام، شربت عسل و میوه جات فصل نیز در ماه رمضان توصیه می‌شود.

نواب زاده اضافه کرد: جوانه گندم مقوی بوده و از ضعف و سستی بدن جلوگیری می‌کند و سایر مواد موجود در ترکیب نیز کمک زیادی به تامین نیاز بدن در طول روز کرده و نشاط را برای روزه‌دار به همراه می‌آورند.

وی افزود: خورش‌های آبکی از جمله قیمه و قورمه سبزی که با گوشت تازه گوسفند تهیه شده باشند، نیز برای مصرف در ماه رمضان مناسب است.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: مصرف گوشت به تامین قوای جسمانی کمک می‌کند و مصرف آن در غذاهای آبکی مانند خورش‌ها و آبگوشت، رطوبت کافی نیز به بدن می‌رساند. توصیه می‌شود هفته‌ای دو روز از غذاهای حیوانی و گوشت تازه استفاده کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین