کد خبر: ۵۲۸۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰

خشم مقامات آلمانی از رفتار نامناسب ترامپ در نشست "جی ۷ "/ توهین‌های رئیس‌جمهور آمریکا غیرقابل قبول است

بسیاری مقامات آلمانی به رفتار نامناسب رئیس جمهور آمریکا در نشست سران "جی ۷" انتقاد شدیدی وارد کرده و آن را نوعی وحشی گری، توهین و غیر قابل قبول ارزیابی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
"آندره ناهلس"، رئیس فراکسیون و حزب سوسیال دموکرات در آلمان نشست "جی 7 "در کانادا را به عنوان یک فاجعه ارزیابی کرده و تاکید کرد که دونالد ترامپ با یک توئیت از مسئولیت بین المللی خداحافظی کرد.

به گفته ناهلس، رئیس جمهور آمریکا یک هرج و مرج طلب است. در این شرایط پیشبرد یک سیاست قابل قبول و قابل اعتماد امکان پذیر نیست.

وی کشورهای اروپایی را به وحدت بیشتر فراخوانده و تاکید کرد که پاسخ به ایده اول آمریکای ترامپ تنها می تواند اروپای متحد باشد.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی همچنین افزود که اروپاییان حالا مشترکا با کانادا و ژاپن باید شرایطی را ایجاد کنند که همکاری بین المللی در زمینه کنترل تسلیحات و صلح و سیاست تجارت و آب و هوا کاملا زیر چرخ ها نابود نشود.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم تاکید کرد که ترامپ با پیام توئیتری خود ظرف چند ثانیه اعتماد را نابود کرد. بازسازی این اعتماد از دست رفته بسیار طولانی تر خواهد بود. وی در عین حال این رفتار رئیس جمهور آمریکا را غافلگیر کننده ندانسته و از رفتارهای مشابه ترامپ از جمله لغو توافق هسته ای با آمریکا و خروج از توافق هسته ای با ایران سخن گفت.

  ترامپ که پیش از انتشار بیانیه پایانی سران جی 7، نشست را ترک کرده بود در پیامی توئیتری نوشت: برمبنای اظهارات خلاف واقع "جاستین ترودو"، نخست وزیر کانادا در کنفرانس خبری و تصمیم این کشور در وضع تعرفه‌های سنگین برای کشاورزان، کارگران و شرکت‌های آمریکایی، به نمایندگان آمریکا دستور دادم که از بیانیه مشترک حمایت نکنند.

صدر اعظم آلمان هم این اقدام رئیس چمهور آمریکا را یاس آور و ناامید کننده ارزیابی کرد.

همچنین فراکسیون احزاب متحد مسیحی در آلمان هم انتقاد شدیدی به موضع رئیس جمهور آمریکا در نشست جی 7 وارد کردند. "فولکر کایدر"، رئیس فراکسیون احزاب متحد مسیحی آلمان رد بیانیه پایانی نشست جی 7 از طرف ترامپ را یک رسوایی بی مثال نامیده و تاکید کرد که دونالد ترامپ به این ترتیب بر همکاری مبتنی بر ارزش های اقتصادی کشورهای مهم اقتصادی ضربه سختی وارد کرد.

وی در عین حال تاکید کرد که اتحادیه اروپا و آلمان باید همچنان با دولت آمریکا و همچنین با دونالد ترامپ مذاکره کنند.

"یورگن هاردت"، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون احزاب متحد مسیحی هم اقدام ترامپ در رد بیانیه پایانی نشست جی 7 را یک توهین ارزیابی کرده و چنین رفتاری را قابل قبول ندانست. وی تاکید کرد که حالا کشورهای عضو جی 7 باید همکاری تنگاتنگ تری با هم داشته باشند تا نگهبان یک سیاست جهانی معقول باقی بمانند. این سیاستمدار بلند پایه آلمانی هم خواستار ادامه مذاکرات با رئیس جمهور آمریکا شد.

"یوهان وادپول"، معاون فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم تاکید کرد که اگر هنوز یک اعلام بیداری نیاز باشد که اروپا بتواند شایستگی خود برای سیاست جهانی را نشان دهد زمان آن حالا است. وی تاکید کرد که ما باید سرنوشت خود را هم در زمینه سیاست تجاری و هم سیاسی امنیتی بالاخره خود در دست بگیریم.

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان واکنش خونسردانه تری به رفتارهای ترامپ در این نشست وارد کرده و گفت: غرب به این سادگی از هم نمی پاشد. ما همه غرب هستیم وقتی زندگی می کنیم و از ارزش های خود فاع می کنیم، حتی اگر این سخت باشد.

"آنتون هوفرایتر"، رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان هم رد بیانیه پایانی نشست جی 7 از طرف ترامپ را یک واکنش عصبی مخرب ارزیابی کرده و گفت: حتی راه حل های کوچک در نشست های جی 7 دیگر امکان پذیر نیست. ما باید شکاف های بسیار بزرگی که در سیستم بین المللی وجود دارد را با اتحادیه ای از کشورهای دموکراتیک که در آن تبادلات اقتصادی همراه با حمایت از آّب و هوا و استانداردهای کار و حقوق بشر وجود دارد پر کنیم.

معاون رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان هم رفتار ترامپ در نشست "جی 7" را به عنوان وحشی گری مشخص کرده و تاکید کرد که از طرف آمریکا بزرگترین خطر برای صلح جهانی ایجاد می شود.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سعیدطهمورثی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
خودکرده را تدبیرنیست تاآنجائی که افکارعمومی جهان می داندآلمان وخیلی ازکشورهای اروپائی دستشان دردست وهمراه وهمگام با سیاست ها وبرنامه های آمریکا درراستای باصطلاح تامین امنیت اسرائیل وحفظ منافع ومصالح این رژیم وهمپیمانان آن درمنطقه است حالا اگرهم توهینی شده بایدبپذیرندچراکه ازبانیان ومسببان کشتاروادامه ظلم وستم به مردم فلسطین همبن آلمان ودیگرمتهدان آمریکا واسرائیل هستندکه بایددرجای خودش پاسخگوومحاکمه شوند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین