کد خبر: ۵۲۸۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

بدهکار2.5میلیاردی،طلبکارش را کشت/ قاتل از یونان به ایران برگردانده شد

ششم اسفند سال گذشته مأموران کلانتری 21 وحیدیه از کشف جسد سوخته‌ای در پشت دیوار باغی در روستای «مهرآذین» بخش ملارد شهریار با خبر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
با اعلام موضوع بلافاصله مأموران راهی محل حادثه شدند و در نخستین تحقیقات دریافتند جسد متعلق به یک مرد است که پس از قتل بدنش را به آتش کشیده‌اند. بدین ترتیب تحقیقات تخصصی برای کشف راز این جنایت هولناک با حضور بازپرس ویژه قتل و تیمی از کارآگاهان در دستور کار قرار گرفت.

سرنخ طلایی
از آنجا که هیچ مدرک هویتی همراه مقتول کشف نشد و غیر از تکه‌ای لباس سایر قسمت‌ها سوخته و قابل شناسایی نبود جسد برای تعیین هویت به پزشکی قانونی انتقال یافت. کارآگاهان جنایی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران همزمان با بررسی پرونده افرادی که گمشده بودند به 17 پرونده رسیدند که با مشخصات مقتول شباهت داشت.

با این شواهد بررسی‌های تخصصی ادامه یافت تا اینکه تکه‌های لباس مقتول، این معما را حل کرد و مشخص شد جسد متعلق به مرد 45 ساله‌ای به نام «پرویز» ساکن کرج است.
سرهنگ مهدی سرپناه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در تشریح ماجرا گفت: «پس از مشخص شدن هویت جسد، تحقیقات جنایی در این پرونده آغاز شد. کارآگاهان در بررسی‌های میدانی دریافتند مقتول آخرین بار در خودروی ون سفید رنگی که متعلق به فردی به نام «حمیدرضا» 36 ساله بود دیده شده است. در ادامه بررسی‌ها دریافتیم مقتول با این مرد معاملات میلیاردی انجام می‌دادند. به این ترتیب حمیدرضا شناسایی و برای بازجویی احضار شد اما او منکر اطلاع از سرنوشت مقتول شد و ادعا کرد پس از پیاده کردن مقتول در یکی از خیابان‌های اصلی گوهردشت دیگر هرگز او را ندیده است.»

تسویه حساب خونین
با وجود انکارهای «حمیدرضا» درباره اطلاع از سرنوشت پرویز، از آنجا که تلفن همراه مقتول در چهارراه ملارد خاموش شده و در همان ساعت و محل سیگنال‌های تلفن همراه تنها مظنون پرونده نیز ردیابی شده بود مأموران با قوت گرفتن این فرضیه که وی با این قتل ارتباط دارد برای دستگیری او وارد عمل شدند. اما کارآگاهان دریافتند «حمیدرضا» از مرز خارج شده و به کشور ترکیه فرار کرده است.

همین اتفاق کافی بود تا کارآگاهان براساس شواهد به دست آمده مطمئن شوند «حمیدرضا» با مقتول و پرونده این جنایت در ارتباط است به این ترتیب کارآگاهان با تمرکز بر این سرنخ و بررسی دقیق مکالمات تلفن همراه او، «کوروش» برادر حمید رضا را که وکیل دادگستری بود بازداشت کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در این باره گفت: «دستگیری «کوروش» و تحقیقات فنی از او، راز این جنایت را فاش کرد. متهم در بازجویی‌ها مدعی شد «حمیدرضا» برادر کوچک‌ترش، به مقتول دو و نیم میلیارد تومان بدهکار بود و به همین دلیل نقشه قتل او را طراحی و اجرا کرد. از آنجا که متهم از ترس پلیس غیرقانونی از مرز خارج شده و به ترکیه رفته بود ردیابی او در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان توانستند مخفیگاه او را در کشور یونان پیدا کنند. به این ترتیب متهم فراری سرانجام با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی پلیس دو هفته قبل به کشور بازگردانده و دستگیر شد.»

اعترافات تکان دهنده
«حمیدرضا» پس از انتقال به پلیس آگاهی به قتل پرویز با همدستی عموی 60 ساله‌اش اعتراف کرد. وی به کارآگاهان گفت: «30 بهمن سال گذشته عمویم با مقتول تماس گرفت و او را به بهانه معامله یک خودرو از کرج به شهریار کشاند. ما او را به باغ کشاندیم. عمویم طنابی دور گردن او انداخت و من هم با چاقو او را کشتم. بعد جسد را مثله کرده و با پوشاندن آن با کفی‌های پلاستیکی خودرو، جسد را سوزاندیم و فرار کردیم.»

سرهنگ سرپناه افزود: «با اعتراف صریح متهم به قتل، عموی 60 ساله او نیز دستگیر شد. متهمان انگیزه خود را از این جنایت بدهی دو و نیم میلیارد تومانی به مقتول عنوان کردند. با توجه به اینکه هنوز میزان قصور برادر متهم در این پرونده روشن نشده است وی نیز بازداشت است و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.»

منبع: ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین