کد خبر: ۵۲۸۵۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
در کنفرانس خبری با خبرنگاران،

ترامپ: رهبر کره شمالی بر خلع سلاح هسته‌ای و از بین بردن موشک‌های بالستیک متعهد شد

رئیس‌جمهور آمریکا امروز (سه‌شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی در پی دیدار تاریخی‌اش با رهبر کره شمالی اعلام کرد: کیم جونگ اون برای خلع سلاح کامل هسته‌ای و از بین بردن پایگاه‌های موشک‌های بالستیک متعهد شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران ضمن توصیف کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به عنوان "دوستی نزدیک" گفت: امروز روزی تاریخی است. من از همه کسانی که برای امروز تلاش کردند و از کیم جونگ اون به خاطر این گام تشکر می‌کنم. دیدار من و کیم دیداری بی‌سابقه بود. ما در این دیدار مستقیم همدیگر را شناختیم و آماده آغاز تاریخی جدید و نگارش صفحه‌ای تازه در روابط آمریکا و کره شمالی هستیم.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، ترامپ گفت: کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای و آغاز روابط جدید آماده است. ما در مقابلمان فرصتی استثنائی داریم و به جهان یادآور می‌شوم که پکیج جدیدی از صلح داریم.

وی افزود: کیم جونگ اون در این دیدار بر تعهدش برای خلع کامل سلاح در شبه جزیره کره تاکید کرد و این مساله امری قابل تحقق است. ما مساله‌ای که سال‌ها بدون حل باقی مانده بود، حل کردیم. مردم کره شمالی و کره‌ جنوبی در این مسیر سهم بسزایی دارند. امروز روز و لحظه‌ای عظیم و تاریخی و بشارت‌گر آینده‌ای روشن است.

ترامپ همچنین اعلام کرد که رهبر جوان کره شمالی برای نابودی پایگاه‌های موشک‌های بالستیک این کشور متعهد شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما مسیری را آغاز می‌کنیم که برای ما و همه جهان حائز اهمیت است.

ترامپ همچنین تاکید کرد که تحریم‌های کشورش علیه کره شمالی تا خلع سلاح هسته‌ای این کشور ادامه خواهد داشت.

در همین حال رئیس‌جمهور آمریکا گفت که به رهبر کره شمالی ویدئویی درباره فرصت‌های تاریخی این دیدار داده است.

در این ویدوئو که قبل از آغاز کنفرانس خبری ترامپ برای خبرنگاران به نمایش درآمد تصاویری از جنگنده‌ها و توپ‌های جنگی به نمایش در آمد و گوینده اظهار می‌داشت دو راه بیشتر وجود ندارد، حرکت به جلو یا عقب گرد و سپس با تصاویری از رهبران دو کشور همراه بود. 

ترامپ گفت که این ویدئو را به اون و مردمش هدیه کرده است.

در ادامه کنفرانس خبری، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در مذاکرات امروز  مساله حقوق بشر نیز مطرح شد یا نه، اظهار داشت: درباره پرونده حقوق بشر نیز با کیم جونگ اون گفتگو کردیم، پیش از این تمرکز ما موضوع برنامه هسته‌ای بود اما اکنون مساله حقوق بشر مطرح است و ما در زمان مناسب گام‌های بیشتری در این مسیر برخواهیم داشت.

وی هم‌چنین عنوان داشت که به مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی خاتمه خواهد داد، چرا که به این ترتیب آمریکا می‌تواند از هزینه مبالغ هنگفتی جلوگیری کند.

ترامپ هم‌چنین از رهبر کره شمالی به خاطر برداشتن "اولین گام شجاعانه در جهت یک آینده جدید و روشن" برای مردمش تشکر کرد.

ترامپ گفت که آماده آغاز تاریخی جدید و نوشتن فصلی جدید در روابط دو کشور است. وی تاکید کرد: گذشته هیچ وقت آینده را تعریف نمی‌کند.

به گفته رئیس جمهوری آمریکا "اون یک مرد بسیار باهوش و شخصیتی بسیار بزرگ و با استعداد است." وی هم‌چنین گفت که اون دعوتش برای سفر به آمریکا را پذیرفته است.

ترامپ در این کنفرانس خبری هم‌چنین از دانشجوی آمریکایی که در کره شمالی دستگیر شد و پس از استرداد به آمریکا به دلایل آسیب‌های وارده در زندان‌های کره شمالی جان باخت، یاد کرد و گفت: بدون مرگ "اوتو وارمبیر" این دیدار رخ نمیداد. باید بگویم که خون اوتو به هدر نرفته است. 

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
خداوکیلی رهبرکره شمالی مرده مرد به خاطر مردمش دست از خواسته های نفسانیش برداشت
حال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
هنوز اونور سکه مشخص نیست!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین