کد خبر: ۵۲۸۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
افزایش امیدواری نسبت به حل و فصل بحران در شبه جزیره کره

واکنش بازارهای جهان به دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون/بازارهای سهام افزایش یافتند/دلار به بالاترین سطح ۳ هفته اخیر رسید/رشد ملایم قیمت نفت

با افزایش امیدواری نسبت به حل و فصل بحران در شبه جزیره کره، بازارهای سهام در جهان افزایش یافتند و دلار به بالاترین سطح ۳ هفته اخیر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
ارزش دلار در برابر ارز امن ین ژاپن افزایش یافت و وون کره جنوبی با ۰.۲ درصد افزایش به بالاترین سطح ۲ هفته اخیر رسید. در وال استریت، واکنش بازارهای جهان به دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون/بازارهای سهام افزایش یافتند/دلار به بالاترین سطح ۳ هفته اخیر/رشد ملایم قیمت نفتشاخص " اس اند پی ۵۰۰" ۰.۰۲ درصد و شاخص " داوجونز" ۰.۰۶ درصد افزایش یافتند. در بورس‌های آسیایی نیز شاخص " نیک کی ۲۲۵" ۰.۳ درصد بالاتر رفت.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از رویترز، شاخص " ام اس سی آی" بورس‌های منطقه آسیا- اقیانوسیه به جز ژاپن در محدوده قرمز و سبز در نوسان بود، اما در نهایت با ۰.۱ درصد افزاش بسته شد. شاخص "کسپی" کره جنوبی ۰.۲ درصد کاهش یافت اما شاخص " شانگهای کامپوزیت" چین توانست زیان‌های معاملات اولیه را جبران و رشد ۰.۸ درصدی را به ثبت رساند. در استرالیا نیز شاخص ها اندکی افزایش یافتند.

تحلیل گران موسسه " سیتی" در یادداشتی نوشتند: به نظر می‌رسد سهامداران تا مشخص شدن مسیر تحولات این هفته در معاملات خود تامل خواهند کرد. رابرت کارنل- کارشناس اقتصادی بانک " آی ان جی" نیز گفت: امروز فرصتی برای دیداری تاریخی پیش آمده است که می‌تواند منجر به خاتمه جنگ کره شود و هم چنین حرکتی احتمالی به سمت خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره باشد. این تحولات خوب است، اما شما چگونه می‌توانید از آن‌ها پولی به دست آورید؟ پاسخ های کوتاه مدت احتمالا ارزش امتحان کردن را ندارند.

ملاقات دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون- رهبر کره شمالی در هفته ای برگزار شد که انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد و لایحه بریگزیت در پارلمان انگلیس به رای گذاشته شود.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی ۰.۲ درصد افزایش یافت و هر دلار به ۱۱۰.۴۹ ین افزایش یافت. یورو نیز با وجود اظهارات مثبت مقامات دولت جدید ایتالیا مبنی بر باقی ماندن در منطقه یورو و برنامه ریزی برای کاهش بدهی، از بالاترین سطح ۳ هفته اخیر خود در برابر دلار عقب نشست و به ۱.۱۷۶۳ دلار رسید.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۶ سنت افزایش به ۶۶.۱۶ دلار در هر بشکه رسید اما نفت برنت با یک سنت کاهش به ۷۶.۴۵ دلار در هر بشکه رسید. هر اونس طلا برای تحویل فوری نیز ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۷.۴۲ دلار رسید.

رشد ملایم قیمت نفت در پی دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی

 بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۰ سنت افزایش نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه، ۷۶.۵۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۴ سنت افزایش نسبت به قیمت نهایی روز گذشته، ۶۶.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.

روند قیمت‌ها در بازارهای نفت محدود مانده است، زیرا معامله‌گران می‌گویند در آستانه دیدار میان تولیدکنندگان عضو اوپک و متحدانشان در ۲۲ ژوئن تمایلی به انجام معاملات جدید بزرگ ندارند.

نفت از تقاضای مطلوب و کاهش داوطلبانه تولید به رهبری اوپک حمایت شده است، اما تحلیلگران می‌گویند بازارهای نفت در حال حاضر به شدت تحت تاثیر رویدادهای سیاست عمومی و اظهارنظرات قرار دارند.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز سه‌شنبه دیدار یک روزه‌ای را در سنگاپور با هدف کاهش اختلافات در خصوص نحوه پایان دادن به بن‌بست اتمی در شبه جزیره کره آغاز کردند.

به گفته شانون ریوکین، مدیر سرمایه‌گذاری در شرکت ریوکین سکوریتیز، هفته جاری همه چیز مربوط به تحولات جهانی است و امروز روز دیدار تاریخی میان رییس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در سنگاپور است. هرگونه نتیجه مثبت خبر خوبی برای بازارها خواهد بود .

با این حال در عوامل عرضه و تقاضای بازار نفت همه موارد به قیمت‌های بالاتر اشاره ندارند زیرا تولید سه تولیدکننده بزرگ شامل روسیه، آمریکا و عربستان سعودی رو به افزایش است.

بر اساس گزارش رویترز، تولید روسیه از پایین ۱۱ میلیون بشکه در روز به ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز در اوایل ژوئن افزایش یافته است. در آمریکا نیز تولید حدود یک سوم طی دو سال گذشته رشد کرده و به رکورد ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است. عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است نیز نشانه‌های بالابردن تولید را نشان داده و به اوپک اعلام کرده تولید نفت‌اش به اندکی بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز در ماه مه در مقایسه با ۹.۹ میلیون بشکه در روز در آوریل رسیده است.

به گفته تحلیلگران این آمار با این نظریه‌ مبنی بر این‌که سعودی‌ها و روس‌ها در نشست ماه جاری به سوی تغییر توافق کاهش تولید پیش می‌روند، همخوانی دارند. اوپک به همراه برخی از تولیدکنندگان غیر اوپک شامل روسیه با هدف رفع مازاد عرضه و حمایت از قیمت‌ها از ژانویه سال ۲۰۱۷ توافق کاهش تولید را به اجرا گذاشته است.

اوپک و متحدانش قرار است ۲۲ ژوئن در مقر این گروه در وین اتریش به منظور بازنگری سیاست تولید خود دیدار کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین