کد خبر: ۵۲۸۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

حمایت مالی کانادا از شرکت‌های آسیب دیده از تعرفه‌های آمریکا

وزیر اقتصاد استان کبک کانادا اعلام کرد این ایالت ۱۰۰ میلیون دلار کانادا به شرکت هایی که از تعرفه‌های آمریکا آسیب دیده اند، وام می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
شرکت‌های کانادایی که در زمینه ذوب آهن وصنایع فولادی فعال بودند می‌توانند از این طرح جدید که پس از افزایش تعرفه وارداتی بر فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریکا از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد معرفی می شود، بهره مند شوند. دومنیک آنگلاد- وزیر اقتصاد کبک- به خبرنگاران گفت این برنامه حمایت مالی پس از آن اجرایی می‌شود که شرکت‌های کانادایی از مشتریان خود شنیده‌اند مایل به پرداخت تعرفه‌ها نیستند. وی افزود: آن ها به ما اطلاع دادند که برخی از قراردادها لغو شده است و برخی از کارخانه ها میزان تولیدات خود را کاهش داده اند.

وی با رد این که آثار اعمال این تعرفه ها بر روی اقتصاد کانادا مشهود بوده است گفت اندازه‌گیری میزان تاثیر این اقدامات دشوار است. با این حال وی افزود که صنایع مربوطه تنها در استان کبک ۳۰هزار شغل ایجاد کرده‌اند.

در عین حال ژان سیمارد- رئیس انجمن آلومینیوم کانادا- گفت: تولیدکنندگان بزرگ آلومینیوم در کبک که حاشیه سود و منافع بیشتری از روابط تجاری خود با اقتصادهای بزرگ دارند، خواهان چنین برنامه‌ای نبودند.

خانم آنگلاد گفت دولت کبک هفته آینده با نمایندگان صنایع مربوطه دیدار خواهد کرد تا این برنامه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین