کد خبر: ۵۲۸۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

"اون" هم ترامپ را به کشورش دعوت کرد

طبق گزارش‌ها، رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی در جریان نشست سنگاپور یکدیگر را متقابلا به سفرهای رسمی به کشورهایشان دعوت کردند. همچنین در این نشست، کیم جونگ اون بر لزوم توقف خصومت‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز علیه یکدیگر تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را برای سفر به پیونگ‌یانگ در زمان مناسب دعوت کرد و ترامپ هم از کیم جونگ اون برای سفر به آمریکا دعوت به عمل آورد.

این دو رهبر با خوشحالی دعوت یکدیگر را پذیرفته و قبول کردند که این می‌تواند یک تحول مهم دیگر برای ارتقای روابط جمهوری دموکراتیک خلق کره و آمریکا باشد.

به گزارش راشا تودی، رهبران کره‌شمالی و آمریکا به ظاهر از نتایج مذاکرات روز سه‌شنبه سنگاپور راضی به نظر می‌آیند. طی آن، یک اعلامیه چهار بندی با هدف دستیابی به صلح پایدار و خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره به امضا رسید.

ترامپ در توئیتی نوشت: در کنار کیم جونگ اون بودم که خواستار زیباترین چیزها برای کشورش است. همانطور که قبلا گفتم، همه می‌توانند جنگ به راه بیندازند اما تنها شجاع‌ترین فرد صلح را به ارمغان می‌آورد!

به نظر می‌رسد کره‌شمالی با ارزیابی ترامپ موافق است و تاکید کرد تمام تنش‌ها میان دو کشور بر پایه "بی‌اعتمادی و خصومت عمیق" بوده است. پس از آنکه کیم "اراده و اشتیاق" ترامپ برای حل مسائل از طریق گفت‌وگو و مذاکره را دید، اکنون پیونگ‌یانگ آماده است تا روابط با این رقیب سابقش را "به دور از گذشته تنیده در خصومت" دنبال کند.

کی‌سی‌ان‌ای خصوصا تاکید کرد، ترامپ بر باطن تحریک‌آمیز مانور نظامی مشترک کره‌جنوبی و آمریکا واقف است و رئیس‌جمهوری بر قصدش برای توقف این مانورها و ارائه تضمین‌های امنیتی به کره‌شمالی و نیز لغو بالقوه تحریم‌ها تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: کیم با تاکید بر ایجاد مکانیزم پایدار و ماندگار برقراری صلح در شبه جزیره کره و اهمیت آن در تضمین صلح و امنیت در این منطقه و مابقی جهان گفت، ضروری است تصمیم راسخی برای توقف اقدامات تحریک‌آمیز و خصمانه نظامی علیه یکدیگر اتخاذ شود.

رهبر کره‌شمالی همچنین تاکید کرد، اگر ایالات متحده گام‌های "هوشمندانه" برای اعتمادسازی بردارد کشورش مایل است تا تدابیر بیشتری از روی حسن نیت انجام دهد.

طبق گزارش کی‌سی‌ان‌ای، رهبران دو کشور همچنین "بر اهمیت تبعیت از اصول گام به گام و اقدام همزمان در دستیابی به صلح، ثبات و خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره" تاکید کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین