کد خبر: ۵۲۸۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

جوان ارومیه ای از دار مجازات رهایی یافت

این زندانی 35 ساله با نام 'حمید – پ' به جرم قتل عمد در 6 سال گذشته در زندان مرکزی ارومیه منتظر اجرای حکم اعدام بود.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس در زندان مرکزی ارومیه با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

میرعلی اکبر بنی هاشمی افزود: این زندانی 35 ساله با نام 'حمید – پ' به جرم قتل عمد در 6 سال گذشته در زندان مرکزی ارومیه منتظر اجرای حکم اعدام بود.

وی اضافه کرد: با پیگیری مددکاران زندان و حضور مستمر در منزل اولیای دم، سرانجام خانواده مقتول با تاسی به آموزه های اسلامی و به حرمت ماه مبارک رمضان از شکایت خود صرف نظر کردند.

وی بیان کرد: گذشت و بخشش، رضایت خداوند را در پی دارد و به تبعیت از این خصلت حسنه است که در قانون جزایی کشور به عطوفت اسلامی توجه ویژه شده است و در مناسبت های مختلف محکومان نادم از گناه به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب از نعمت آزادی بهره مند می شوند.

وی اجرای فعالیت های فرهنگی را از جمله اقدامات موثر در ایجاد اخلاق حسنه در بین زندانیان عنوان کرد و ادامه داد: در کنار اجرای فعالیت های فرهنگی و آموزش معارف اسلامی از جمله قرائت و حفظ قرآن کریم، آموزش های مدرسه ای نیز در زندان های استان انجام می شود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی گفت: مددجویان زندان مرکزی ارومیه می توانند تا سطح دیپلم در زندان ادامه تحصیل دهند.

قصاص یکی از احکام کیفری در اسلام است که قرآن آن را مایه حیات جامعه می داند.

تشریع حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام های کور و دور از عدالت و جلوگیری از جرات یافتن جنایتکاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان وضع شده است؛ البته در آموزه های اسلامی توصیه زیادی به عفو و گذشت نیز وجود دارد.
از ابتدای امسال حدود سه نفر زندانی از دار مجازات در استان رهایی یافته اند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین