کد خبر: ۵۲۸۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

انتقاد یک نماینده از وضعیت مدارس تهران

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: استان تهران از نظر وضعیت مدارس جزو استان‌های کم برخوردار است. شهر تهران ۱۶۸ مدرسه دو شیفته و شهرستان‌های آن ۷۵۰ مدرسه دوشیفته دارد که جمع کل استان ۹۱۸ مدرسه دو شیفته را نشان می‌دهد. در رابطه با وضعیت تخریب و بازسازی مدارس در استان بایدگفت که تعداد کلاس‌های درس نیازمند بازسازی در شهر تهران ۷۰۰۰ و در شهرستان‌های آن حدود ۹۰۰ کلاس نیازمند تخریب و بازسازی است.
آفتاب‌‌نیوز :
فریده اولاد قباد در تذکری  شفاهی  در پایان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: پیشاپیش عید سعید فطر را به مسلمان تبریک می‌گویم و امیدواریم به میمنت عید سعید فطر ما دنیایی عاری از جنگ و خشونت و همراه با تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل در بین ملت‌ها داشته  باشیم.

وی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به این که در سال ۹۴ بخش‌نامه‌ای صادر شد که متاسفانه معلمان نمی توانند بیش از یک مقطع ادامه تحصیل داشته باشند در حالی که کتاب‌های درسی هر سال تغییر کرده و روش‌های نوین تدرس هر سال متنوع تر می َشود. آقای بطحایی جامعه فرهنگیان از این بخشنامه اجحاف آمیز به شدت ناراضی است و انتظار می‌رود نسبت به اصلاح این بخشنامه اقدامات عاجل صورت گیرد.

وی در رابطه به فضاهای آموزشی در تهران اظهار کرد: علی‌رغم بسیاری از افراد جامعه فکر می‌کنند تهران جزو استان‌ها برخوردار است اما باید گفت استان تهران از نظر وضعیت مدارس جزو استان‌های کم برخوردار است. شهر تهران ۱۶۸ مدرسه دوشیفته و شهرستان‌های آن ۷۵۰ مدرسه دوشیفته دارد که جمع کل استان ۹۱۸ مدرسه دو شیفته را نشان می‌دهد. در رابطه با وضعیت تخریب و بازسازی مدارس در استان باید گفت که تعداد کلاس‌های درس نیازمند بازسازی  در  شهر تهران ۷۰۰۰ و در شهرستان‌های آن حدود ۹۰۰ کلاس نیازمند تخریب و بازسازی است. در رابطه با  مقاوم سازی مدارس در  استان باید گفت که ۹۹۰۰ کلاس نیازمند مقاوم‌سازی در شهر تهران و حدود ۶۰۰۰ در شهرستان‌های تهران نیازمند مقاوم‌سازی  هستند.  ما این انتظار را از دولت و وزیر آموزش و پرورش داریم تا در بودجه سال ۹۸ اهتمام ویژه ای را به این موضوع داشته باشند.

وی در پایان در تذکری به وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: با توجه به بازگشت تحریم‌های ناعادلانه دولت باید  به  تقویت اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشد؛ چرا که مدتی است نوسانات نرخ ارز جامعه را دچار التهاب کرده و در این شرایط مدیریت مصارف ارزی کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و دولت نیز به عنوان بزرگ‌ترین متقاضی و عرضه کننده ارز نقش کلیدی در مهار نرخ ارز دارد اما ما متاسفانه شاهد سوء مدیریتی هستیم که نیازمند یک اهتمام ویژه است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین