کد خبر: ۵۲۸۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸

درخواست نخست‌وزیر هلند از اتحادیه اروپا: در برابر ترامپ متحد شوید

مارک روته نخست وزیر هلند از کشورهای اتحادیه اروپا خواست در مقابل مسائلی از جانب روسیه و آمریکا که نظم جهانی را تهدید می کنند ،‌ متحد شوند. روته در سخنانی در پارلمان اروپا خطاب به آمریکا گفت:«روابط ما با مهمترین متحدمان نیز مانند گذشته نیست.»
آفتاب‌‌نیوز :
نخست وزیر هلند در این خصوص مواردی نظیر خروج آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس، توافق هسته ای ایران و نیز اعمال تعرفه های مالیاتی برای فولاد و آلومینیوم وارداتی از اروپا را ذکر کرد.
روته که از سوی پارلمان اروپا برای سخنرانی در مورد آینده اروپا دعوت شده بود، تصریح کرد با این حال قطعا ما دوست و متحد خواهیم ماند.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ وی افزود: برای دفاع از خود باید گفتگو با آمریکا را به رغم بحث های کنونی ادامه یابد.

با این حال فرانتس تیمرمن هموطن سوسیال دموکرات وی و معاون اول کمیسیون اروپا انتقاد تندتری از آمریکا در میان نمایندگان اروپایی کرد و گفت: به عقیده رئیس جمهور آمریکا اروپای متفرق بهتر از اروپای متحد است.

وی با تمجید از اقدامات جان کندی و رونالد ریگان روسای جمهور پیشین آمریکا در دیدارهایشان از برلین خاطر نشان کرد بنیاد روابط اروپا / آمریکا با «یک رئیس جمهور از بین نخواهد رفت.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین