کد خبر: ۵۲۸۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
شهیندخت مولاوردی:

سیاست‌های کارآمد برای پیشگیری از کودک‌آزاری نداریم

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان تا مهر ماه تصویب و اجرا خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
شهیندخت مولاوردی (دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سرانجام لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: از مدت‌ها پیش این پیگیری‌ها را داشته‌ایم، بعد از اینکه نامه مشترکی را به همراه خانم ابتکار و خانم جنیدی خطاب به رئیس مجلس امضا کردیم، خواستار تسریع در بررسی و تصویب این لایحه شدیم.

به گزارش آفتاب نیوز، وی ادامه داد: بعد هم از طریق نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف و به ویژه فراکسیون زنان پیگیر این موضوع بودیم. فراکسیون پیگیر این مساله هست و حداقل  من در جریان پیگیری خانم‌های نماینده هستم.

او خاطرنشان کرد: اخیرا خبرهای خوشی را شنیده‌ایم که این لایحه به زودی در دستور صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد. آن طور که به ما منعکس شده و به نقل از یکی از نمایندگان مجلس شنیده‌ام، طی یک یا دو هفته آینده این لایحه در صحن مجلس بررسی می شود.

مولاوردی با اشاره به شرایط پیش آمده در برخی مدارس و حواشی آن توضیح داد: من اخیرا متنی را هم نوشتم و در آن به این موضوع پرداختم. اگر ما سیاست‌های کارآمد را داشته باشیم، مثل سیاست‌های پیشگیری چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد، زیرا در حال حاضر بحث مهم پیشگیری از کودک‌آزاری یا هر عنوان‌ دیگری در این زمینه است که می‌تواند بسیار موثر باشد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: اکنون ما این سیاست‌های کارآمد را نداریم، سیاست کارآمد هم فقط قانون نیست، ما انواع تدابیر را باید داشته باشیم که به نظرم لایحه حقوق کودکان و زنان به آن توجه کرده است، زیرا تدابیر چندگانه و چندوجهی را در نظر گرفته که هدف اصلی آن پیشگیری و بازدارندگی از کودک آزاری است که اگر بعد هم اتفاقی افتاد، در نهایت به درمان و تدابیر مربوط به بازتوانی منجر شود.

وی اضافه کرد: مطمئن هستیم که این لایحه به سال تحصیلی جدید می‌رسد، یعنی طی یکی دو هفته آینده بررسی می‌شود و بعد از تصویب شورای نگهبان هم اجرا خواهد شد. این لایحه حتی کودک آزاران و بزهکاران را هم مخاطب خود قرار داده و برای آن‌ها هم برنامه و تدابیری در نظر گرفته است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور حقوق شهروندی همچنین در خاتمه به لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت اشاره کرد و گفت:‌ امیداورم با این لایحه، شاهد کاهش و کنترل خشونت در انواع و اقسامش در جامعه‌ باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
اون تعداد از سیاست هاتون که کارآمد هست رو تشریح کنید !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین