کد خبر: ۵۲۸۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
شهروندان ایرانی به شبکه خبری «الجزیره» می گویند

ایرانیان به ترامپ اعتماد ندارند / گزارش شبکه خبری «الجزیره» از نظر شهروندان ایرانی درباره ترامپ

«ترامپ توافق با کره شمالی را نیز برهم خواهد زد. او فرد غیر منصفی است غیر قابل اعتماد است. امروز یک چیز می گوید و فردا چیز دیگری. نظر او ساعت به ساعت تغییر می کند. او انسان نیست. هیچ کس نمی تواند به او اعتماد کند»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی-«حمید پوررضایی» در گوشه مغازه ای ایستاده بود. او یک قفل ساز است و مغازه ای در میدان حسن اباد تهران درمنطقه ای شلوع و پر رفت و امد دارد. همانند میلیون ها ایرانی او نگران است که تاثیر تحریمهای بیش تر امریکا در ماه اگوست و نوامبر بر اقتصاد بیمار ایران تاثیر مخربی داشته باشد. 

به گزاش آفتاب نیوز، او می گوید تحریم ها کار را برای معامله گران برای انتقال پول و واردات کالا دشوارتر می سازد. او می گوید ارزش پول ملی ایران کاهش یافته است و کانال های انتقالی نیز محدود شده اند . محدودیت ها در زمینه بانکی و شرکت های حمل و نقل هستند. پوررضایی می گوید که مدیریت هزینه خانواده اش تقریبا غیر ممکن شده است و قیمت اقلام اساسی در ماه های اخیر دو برابر و در برخی موارد تا سه برابر افزایش یافته است. پوررضایی می گوید تمام مشکلات تقصیر امریکا نیست در داخل نیز تمام انرژی سیاستمداران ایران صرف مقابله با جهان شده است.

ایرانیان به ترامپ اعتماد ندارند / گزارش شبکه خبری «الجزیره» از نظر شهروندان ایرانی درباره ترامپ
 او می گوید به جای رویکرد ایدئولوژیک باید دست دوستی را به سوی دنیا دراز کرد. او می گوید:«در ذهنم همیشه فکر می کنم که رهبران ما در آینده چه تصمیمات اشتباهی را خواهند گرفت. چرا آنان تصمیم درستی نمی گیرند که فشار بر مردم کاهش یابد؟ به نظرمی رسد.

خبرنگار «الجزیره» در ادامه می نویسد:«با مغازه دار دیگری صحبت می کنم او از مسئولان ایران دفاع می کند و می گوید وضعیت اقتصاد ایران خوب است و شکوفا می شود. آن هم به خواست خدا. او می گوید نه تنها تحریم ها هیچ تاثیری نداشه اند بلکه حتی وضعیت اقتصادی بهتر شده است. به نظر می رسد دیدگاه او برامده از رویکردی میهن پرستانه نسبت به واقعیت های موجود باشد. او می گوید رهبر معظم انقلاب یک ابرمرد هستند و مردم ایران ایشان را دوست دارند و دولت هم کار خود را انجام می دهد. ما امریکایی ها را مثل همیشه شکست خواهیم داد».

او می افزاید:«ترامپ توافق با کره شمالی را نیز برهم خواهد زد. او فرد غیر منصفی است غیر قابل اعتماد است. امروز یک چیز می گوید و فردا چیز دیگری. نظر او ساعت به ساعت تغییر می کند. او انسان نیست. هیچ کس نمی تواند به او اعتماد کند»،

«جواد میرزایی» که لباس ایمنی ضد اتش برای کارگران صنعتی می سازد اما می گوید که امدن کره شمالی پای میز مذاکره حرکتی هوشمندانه بود و گفت و گو تنها راه رسیدن به موفقیت در بلند مدت برای هر ملتی است. او یک پیام برای ترامپ نیز دارد و می گوید:«اقای ترامپ، درست است که شما رییس جمهوری یک کشور قوی هستید اما منافع امریکا با منافع همه در ارتباط است. اگر جهان در صلح باشد مردم امریکا ارامش بیش تر و موفقیت بیش تری خواهند داشت. شما باید در سطح جهانی فکر کنید نه فقط در سطح داخلی و ملی».

«الجزیره» در ادامه اشاره می کند که پوررضایی می گوید:«من کشورم را دوست دارم اما تا چه زمانی باید تحت فشار باشم. باید منتظر بمانیم که فشار دائما افزایش یابد؟ ما نمی خواهیم کشورمان را ترک کنیم اما در نهایت شاید فشارها من را نیز مجبور به ترک کشورم کند».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
جک خوبی بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین