کد خبر: ۵۲۸۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴

عقب‌نشینی گسترده آمریکا در برابر برنامه هسته‌ای کره‌ شمالی

بر اساس گزارش محرمانه وزارت خارجه اسرائیل، علی‌رغم ادعای ترامپ، واشنگتن در نشست سنگاپور در برابر پیونگ‌یانگ عقب‌نشینی‌های زیادی داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرنگار کانال ۱۰ اسرائیل می‌گوید به گزارش محرمانه‌ ارزیابی مقامات رژیم صهیونیستی از دیدار رهبر کره‌ شمالی و رئیس‌جمهور آمریکا دست یافته است.

باراک راوید،‌ خبرنگار کانال ۱۰ اسرائیل در حساب تؤیتری خود نوشته است که  به نسخه‌ای از این گزارش محرمانه دست یافته‌ است.

بر اساس گزارش محرمانه وزارت خارجه اسرائیل، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد برخلاف اظهارات دونالد ترامپ، واشنگتن در برابر کره‌ شمالی در چند حوزه عقب‌نشینی داشته است.

پذیرش رویکرد «فریز دوجانبه» که پیش از این آمریکا به‌شدت رد می‌کرد و همچنین توقف رزمایش های نظامی مشترک از جمله این عقب‌نشینی هاست.

این گزارش به همه سفارتخانه‌های اسرائیل و مقامات ارشد تل‌آویو ارسال شده است.

به گفته این خبرنگار در این گزارش ضمن بیان اینکه نشست سنگاپور پرسش‌های فراوانی را ایجاد کرده آمده است: شکاف‌های زیادی بین اظهارات سیاسی آمریکا قبل از نشست و بیانیه مشترک سنگاپور دارد؛ آمریکا پیش از این بر خلع سلاح هسته‌ای «کامل و برگشت‌ناپذیر» تأکید می‌کرد،  اما بیانیه مشترک سنگاپور تنها به «خلع سلاح هسته‌ای کامل» اشاره دارد.

در بخش دیگری نیز گفته شده است:‌ آمادگی دونالد ترامپ برای پذیرش خواسته کیم جونگ اون در خصوص توقف رزمایش نظامی آمریکا با کره‌جنوبی و همچنین پذیرش رویکرد «فریز دوگانه»  چین از عقب‌نشینی‌های آشکار دولت آمریکاست؛ چرا که پیش از این واشنگتن این موضع دولت چین را رد کرده بود.

در ارزیابی وزارت خارجه اسرائیل درباره روند خلع سلاح هسته‌ای شبه‌کره آمده است:‌ صرف‌نظر از خنده‌های ردوبدل‌شده در نشست سنگاپور،‌ بسیاری در ژاپن، کره‌جنوبی و کنگره آمریکا نسبت به حسن‌ نیت کره‌‌‌شمالی شک دارند. صرف‌نظر از گفته‌های دونالد ترامپ درخصوص پیش‌بینی تغییرات سریع در سیاست‌های کره شمالی، ارزیابی ما این است که اگر تغییری هم قرار است صورت گیرد، این تغییرات بسیار کند و طولانی خواهد بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین