کد خبر: ۵۲۹۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

خطر تعویق دوماهه CFT برای کشور

یک عضو هیات رییسه مجلس با بیان این‌که «طبق نظر کارشناسان بین‌المللی با تعویق دو ماهه CFT ممکن است ریسکی متوجه کشور شود»، در عین حال گفت: دولت می‌تواند با مکاتباتش طرف مقابل را متقاعد کند که این لایحه از دستور کار کشور خارج نشده و همچنان در فرآیند قانونگذاری قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ضررهای احتمالی برای کشور به دلیل تعویق دو ماهه بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT)، گفت: ایران همواره با احترام به توافقات بین‌المللی برخورد کرده است بخصوص در مواردی که خود پای آن را امضا کرده و این توافقات به نفع کشور بوده است. مجلس نیز به این سمت حرکت می‌کند، در این بین مهم آن است که ما بر اساس زمان‌بندی وقت‌کشی نکنیم و منافع کشور را در اولویت قرار دهیم نه این‌که به منافع و سلایق سیاسی توجه کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که «فرآیند بررسی CFT با توقف دو ماهه مواجه شده است»، گفت: این موضوع به معنای مسکوت گذاشتن این لایحه نیست، بلکه این لایحه در فرآیند قانونگذاری در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و نهایتا بعد از دو ماه برای تصویب نهایی به صحن علنی بر می‌گردد.

وی درباره این‌که آیا این احتمال وجود دارد که در این مهلت دو ماهه ایران از منطقه سبز FATF وارد منطقه سیاه شود؟ گفت: کارشناسان بین‌المللی معتقدند که ممکن است ریسکی متوجه کشورمان باشد آن هم به دلیل زمان‌بندی در فضای بین‌المللی است ولی به هر حال دولت می‌تواند مکاتباتی با طرف‌های خارجی انجام دهد چون این لایحه از دستور کار مجلس خارج نشده است و همچنان در فرآیند و پروسه قانونگذاری قرار دارد.

وی ادامه داد: ممکن است طرف مقابل این موضوع را بپذیرد و زمان‌بندی را تا تعیین تکلیف نهایی تمدید کند، همه چیز به توافق بستگی دارد. نگاه خوش‌بینانه آن است که فرآیند قانونگذاری ما را بپذیرند و نگاه بدبینانه آن است که به این موضوع توجهی نکنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین