کد خبر: ۵۲۹۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

چگونه بعد از ماه رمضان به تناسب اندام برسیم؟

یک متخصص تغذیه در خصوص نحوه رژیم غذایی مناسب بعد از ماه رمضان و روش‌های لاغری در این دوره توضیحاتی داد.
آفتاب‌‌نیوز :
پیام فرح بخش متخصص تغذیه؛ در خصوص نحوه تغذیه مناسب پس از ماه رمضان، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه رمضان افراد از ۲ وعده غذایی در افطار و سحر استفاده می‌کردند در نتیجه حجم غذای مصرفی در این مدت کم بوده است لذا بعد از ماه رمضان نباید به یکبار از حجم غذای زیاد استفاده کنند و همچنان تا مدتی پس از این ماه حجم غذایشان کم باشد.

استفاده از سبزیحات و میوه جات را فراموش نکنید

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه افراد بعد از ماه رمضان استفاده از میان وعده را در طول روز فراموش نکنند، بیان کرد: استفاده از میان وعده‌هایی مانند میوه، سبزیجات و مواد فیبردار برای افراد بسیار مهم است؛ به دلیل اینکه افراد در ماه رمضان در وعده سحر غذا میل می‌کردند لذا ممکن است بعد از ماه رمضان در این ساعت احساس گرسنگی کرده و به دلیل ضعف از خواب بیدار شوند که می‌توانند در این زمان مقداری میوه یا یک لقمه کوچکی غذا مصرف کنند.

فرح بخش ادامه داد: ممکن است افراد بعد از ماه رمضان در وعده ناهار احساس گرسنگی نکنند و در زمان افطار حجم زیادی غذا میل کنند، لذا توصیه می‌شود رژیم غذایی خود را به حالت قبل برگردانند و تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش دهند و در زمان استفاده حجم غذایی را کم کنند.
فست فود‌ها را به رژیم غذایی خود باز نگردانید

وی تشریح کرد: احتمال اضافه وزن افراد پس از ماه رمضان وجود دارد بر این اساس اگر رژیم غذایی گذشته را ادامه دهند، همچنین غذا‌های ادویه‌دار، چرب و سرخ شده را کمتر مصرف کنند و غذا‌های آب پز و ترجیحا کم روغن را جایگزین آن کنند چرا که یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی مصرف این گونه غذا‌ها ست که به صورت سوء تغذیه و سوء هاضمه در فرد بروز می‌کند.

ورزش در طول روز را فراموش نکنید

این متخصص تغذیه ادامه داد: افراد در ماه رمضان به دلیل اینکه فعالیت خود را کم کرده بودند می‌توانند فعالیت گذشته خود را بعد از ماه رمضان ادامه دهند، لذا ۳۰ الی ۴۵ دقیقه ورزش کردن در طول روز را فراموش نکنند تا وزن خود را متعادل نگه دارند.

فرح بخش در پایان یاد آور شد: در رژیم غذایی پس از ماه رمضان همچنان مصرف نمک، قند و چربی کاهش یابد و غذا‌های فست فود، کنسروجات و همچنین نوشابه‌های گازدار از رژیم غذایی حذف شود در عوض به جای آن‌ها غذا‌های سالم و طبیعی در برنامه غذایی قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین