کد خبر: ۵۲۹۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

محاکمه دختر خاله به خاطر بلای هولناکی که سر پسرخاله تهرانی اش آورد

مراسم قسامه که برای تعیین سرنوشت زن جوانی که سه‌سال قبل به اتهام قتل شوهرش بازداشت شده بود، به دلیل عدم معرفی تعداد مشخص از سوی اولیای‌دم بی‌نتیجه ماند.
آفتاب‌‌نیوز :  دوم ‌فروردین‌‌‌سال گذشته، مأموران پلیس یافت‌آباد از قتل مرد جوانی در منزلش باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به شایان 34‌ساله بود که در جریان درگیری با همسرش بر اثر ضربه چاقو به سینه‌اش کشته شده بود. بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی، همسر مقتول که در محل حضور داشت بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل شد.

آن زن در بازجویی‌ها جرمش را انکار کرد و با ادعای فرضیه خودکشی در توضیح به مأموران گفت: «‌من و شایان پسرخاله و دخترخاله بودیم و 10سالی از زندگی مشترک ما می‌گذشت. در این مدت صاحب فرزند نشده بودیم و همین باعث اختلاف بین من و خانواده شایان بود.

شایان رنگ‌کار بود، اما درآمد زیادی نداشت به همین خاطر با کار خیاطی کمک خرج زندگی بودم.‌» متهم در خصوص روز حادثه گفت: «ایام نوروز قرار بود برای شرکت در جشن عروسی یکی از بستگانم به شهرستان برویم. شایان اول راضی شد، اما بعد بهانه گرفت و گفت همراهم نمی‌آید. حرفی نزدم.

او به سریال جومونگ علاقه داشت به همین خاطر شب حادثه دی‌وی‌دی آن را گرفته بود و تا سحر پای تلویزیون سریال جومونگ را تماشا ‌کرد. صبح آن روز گفت نظرش عوض شده و قرار شد با هم به شهرستان برویم. در حال بستن چمدان بودم که خواهرش زنگ زد و گفت می‌خواهد همراه خانواده‌اش به خانه ما بیایند. شایان عصبانی شد و از من خواست به آنها زنگ بزنم و قبول نکردم. خانواده شایان رابطه خوبی با من نداشتند به همین دلیل خواستم خودش زنگ بزند، اما اصرار کرد تا اینکه گوشی را برداشتم و با خواهرش تماس گرفتم. شایان از رفتارم عصبانی شد و لگدی به گوشی تلفن زد و گوشی روی زمین افتاد. همین باعث درگیری شد و در آن درگیری شوهرم یکباره به آشپزخانه رفت و چاقویی برداشت. وقتی از آشپزخانه بیرون آمد، می‌خواستم چاقو را از دستش بگیرم که دیدم تیغه چاقو به بدنش برخورد کرده‌است.»

با انکارهای متهم اما بنا به شواهد و قرائن موجود، وی روانه زندان شد و پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهم بنا به گواهی پزشکی قانونی که ادعای متهم مبنی بر خودکشی را رد کرده بود به قصاص محکوم شد. این حکم با اعتراض وکیل متهم در دیوان عالی کشور نقض و پرونده بار دیگر به همان شعبه ارجاع داده شد. این بار هیئت قضایی حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند.

به این ترتیب پرونده صبح روی میز هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. جلسه که با حضور 20 نفر از بستگان نسبی اولیای‌دم تشکیل شد، افراد حاضر بعد از توضیحات ریاست دادگاه یک به یک در جایگاه حاضر شدند و قسم خوردند زن جوان قاتل شوهرش است، اما از آنجائیکه مراسم می‌بایستی با حضور 50‌نفر از بستگان نسبی اولیای‌دم برگزار می‌شد ریاست دادگاه از اولیای‌دم خواست تا مراسم قسامه را به متهم واگذار کنند اما آنها قبول نکردند.

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.

رکنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین