کد خبر: ۵۲۹۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
با اشاره به صدور احکام سنگین برای دانشجویان بازداشت‌شده در ناآرامی‌های دی‌ماه 96

احتمال سؤال از وزرای دادگستری و اطلاعات/ نماینده مجلس: چرا برای دانشجویان آزادشده‌ «اعتراضات دی‌ماه» پرونده‌سازی می‌کنند؟/ مسئولان قول داده بودند پرونده قضایی تشکیل نشود

ما پیگیر صدور حکم برای دانشجویان هستیم و اگر لازم باشد از وزیر دادگستری و اطلاعات سؤال خواهیم کرد که چرا دانشجویانی که آزادشده‌اند و مشکلشان حل‌شده بود برایشان پرونده‌سازی می‌کنند. مسئولان باید جوابگو باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: صدور احکام سنگین برای دانشجویان را پیگیری می‌کنیم و در صورت لزوم از وزرای اطلاعات و دادگستری سؤال خواهیم کرد.

فاطمه سعیدی نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به صدور احکام سنگین برای دانشجویان بازداشت‌شده در ناآرامی‌های دی‌ماه سال گذشته، گفت: ما پیگیر صدور حکم برای دانشجویان هستیم و اگر لازم باشد از وزیر دادگستری و اطلاعات سؤال خواهیم کرد که چرا دانشجویانی که آزادشده‌اند و مشکلشان حل‌شده بود برایشان پرونده‌سازی می‌کنند. مسئولان باید جوابگو باشند.

او ادامه داد: ما از مسئولان ذی‌ربط این قول را گرفته بودیم برای دانشجویانی که به هر دلیلی بازداشت‌شده بودند و آزاد شدند، پرونده‌ای تشکیل نشود و مشکلی به وجود نیاید. طبق قولی که گرفته بودیم قرار بود دانشجویان با اطمینان خاطر و آرامش به کلاس‌ها و درس‌هایشان برگردند.

این عضو فراکسیون امید در پاسخ به اینکه کدام مسئولان قول تشکیل نشدن پرونده قضایی برای دانشجویان بازداشتی را داده بودند، گفت: این قول را از کسانی گرفته بودیم که کمک کردند دانشجویان بازداشت‌شده آزاد شوند. مسئولان قوه قضاییه، وزارت دادگستری و وزارت علوم همکاری بسیاری برای آزادی دانشجویان بازداشت‌شده انجام دادند و وزارت علوم به ما قول داد که این دانشجویان دیگر مشکلی نخواهند داشت و با سایر وزارتخانه‌ها در این خصوص صحبت شده که برای آن پرونده‌ای تشکیل نشود.

سعیدی تأکید کرد: در نامه‌هایی که داده بودم و صحبت‌هایی هم که حضوراً در صحن علنی مجلس می‌شد، مسئولان اعلام می‌کردند که با آزاد شدن دانشجویان پرونده آن‌ها مختومه می‌شود و دیگر هیچ مشکلی نخواهند داشت. این موضوع جزء خواسته‌های ما بود که برای دانشجویان بازداشت‌شده پرونده‌سازی نشود و مشکل درسی و ادامه تحصیل برای آن‌ها پیش نیاید اما با توجه به اطلاعاتی که به ما داده‌اند مشکلاتی برای دانشجویان ایجادشده که باید پیگیری کنیم.

اودر خصوص آغاز به کار مجدد کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی، گفت: باید بررسی کنیم تا کمیته‌ای که پیش‌ازاین به دنبال آزادی دانشجویان بود آیا برای پیگیری پرونده قضایی دانشجویان آغاز به کار می‌کند یا خیر. این کمیته در فراکسیون امید و فراکسیون حقوق شهروندی تشکیل‌شده بود.

منبع: اعتماد آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین