کد خبر: ۵۲۹۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵

علت ماندگاری بعضی از موسیقی‌ها

تحقیقات گروهی از محققان بر روی علت محبوبیت بیش از حد بعضی از موسیقی‌ها نشان داد که به طور کلی قطعه‌های غیرعادی احتمال بیشتری در جذب مخاطب دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
کارشناسان صنعت موسیقی معتقدند که پیش‌بینی شهرت یک قطعه تقریبا غیرممکن است، اما چند دلیل وجود دارد که در محبوبیت موسیقی تاثیر به‌سزایی دارند.

تحقیقات اولیه در مورد فاکتورهای موثر در موسیقی نشان می‌دهد که صرفا رعایت اصل تفاوت در یک ژانر در افزایش شهرت و یا محبوبیت یک اثر کاملا موثر است.

محققان در ادامه تحقیقات دریافتند که فاکتورهای متفاوت به کار رفته در یک ژانر معمولی، عامل اصلی محبوبیت یک اثر تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از سایکولوژی تودی، نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که در حالت کلی موسیقی‌های غیرعادی یا بی‌قاعده با رعایت اصل تفاوت، احتمال بیشتری در محبوب شدن نزد مخاطبان دارند.

در این مطالعه همچنین مشخص شد که تفاوت متن یک موسیقی عامل مهمی در محبوب شدن آن است؛ هر چند که این رابطه در مورد موسیقی‌های غیر از پاپ که متن، جایگاه بالایی دارد نیز حائز اهمیت است.

محققان در پایان به یک جمع‌بندی کلی رسیدند که نشان می‌دهد یک قطعه موسیقی باید آنقدر آشنا باشد تا حس آشناپنداری مخاطب را در چند لحظه تحریک کند و همان موسیقی باید آنقدر غیرعادی باشد که احساس شور و شعف را در شنونده ایجاد کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین