کد خبر: ۵۲۹۵۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴

والیبال ایران با شکست برابر آمریکا از صعود به دور نهایی بازماند

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدارش در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ با نتیجه سه بر صفر برابر آمریکا شکست خورد تا شانس صعود به دور نهایی را از دست بدهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین دیدارش در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ از ساعت ۳ بامداد دوشنبه (۲۸ خرداد) در هافمن استیت شهر شیکاگو مهمان تیم ملی آمریکا بود که در پایان با ترکیبی کاملا جوان‌شده که برای نخستین‌بار در کنار هم قرار می­‌گرفتند، برابر میزبانش کاری از پیش نبرد و در حالی که سعید معروف را از ابتدا در ترکیب نداشت، با نتیجه سه بر صفر شکست خورد تا با همان چهار پیروزی و ۱۳ امتیاز به رده سیزدهم سقوط کند.

تیم ملی والیبال ایران با قبول هشتمین شکستش و با توجه به شرایط جدول، پیش از آغاز دیدار­های هفته پنچم و به میزبانی تهران، شانس صعود به دور نهایی را از دست داد و در سه بازی هفته آینده در سالن آزادی می­‌تواند جایگاهش در جدول را بهبود ببخشد.

در این دیدار که آخرین بازی هفته چهارم رقابت­‌ها نیز بود، شاگردان جان اسپرا ست­‌های بازی را با امتیاز­های ۲۹-۲۷، ۲۵-۲۰ و ۲۶-۲۴ به سود خود به پایان بردند تا با ۱۰ پیروزی و کسب ۲۹ امتیاز به رده دوم صعود کنند و یک گام دیگر به حضور در مرحله نهایی نزدیک­‌تر شوند.

این دو تیم پیش از این بازی، ۱۴ بار نیز با هم بازی کرده بودند که سهم آمریکایی­‌ها ۹ برد بوده و ایران نیز در پنج بازی تیم برتر میران بوده است اما در آخرین رویارویی دو تیم، این ایران بود که در جام قهرمانان بزرگ قاره­‌ها توانست با نتیجه سه بر دو به پیروزی برسد.

تیم ملی والیبال ایران در حالی گام به این دیدار گذاشت که کولاکوویچ برای اولین‌بار به سعید معروف در این رقابت­‌ها استراحت داد و با ترکیبی کاملا جوان که برای نخستین بار کنار هم بازی می‌کردند، تیم ایران را به زمین فرستاد. در این دیدار محمدطاهر وادی، مجتبی میرزاجان‌پور، علی شفیعی، پوریا یلی، علی‌اصغر مجرد و میلاد عبادی‌پور برای ایران وارد زمین شدند و در سوی مقابل اندرسون، راسل، دفالکو، جندریک لی، کریستین‌سن و مک دونل برای آمریکا در ترکیب ابتدایی حضور داشتند.

ست نخست؛ ۲۹-۲۷ آمریکا

امتیاز نخست بازی را ایران با سرویس آمریکایی­‌ها که به بیرون رفت، کسب کرد. بازیکنان ایران که از حمایت­‌های پرشور هواداران‌شان برخوردار بودند، در حالی‌که ۵ بر ۳ از حریف نامدارش عقب افتادند اما در ادامه با عملکرد موفق در دریافت انتهای زمین و نیز دفاع روی تور دیدنی مجرد، نتیجه را ۶ بر ۳ به سود خود تغییر دادند. شش بازیکن ایران که با میانگین سنی پایین برای نخستین بار در کنار هم بازی می­‌کردند و در روزی که کاپیتان معروف را از ابتدا در کنارشان نمی­‌دیدند زودتر از حریف به امتیاز ۸ رسیدند و با سرویس قدرتمند اختلاف را به دو امتیاز افزایش دادند. با وجود جنگندگی مثال‌زدنی جوانان باانگیزه ایران در توپ‌گیری، متیو اندرسون ستاره والیبال آمریکا با سه سرویس مهار نشدنی توانست در امتیاز ۱۱ بر ۱۰ آمریکا را پیش بیاندازد تا کولاکوویچ مجبور به درخواست زمان استراحت شود اما این برتری زیاد دوام نداشت و بازیکنان ایران با سخت‌کوشی و در میان تشویق­‌های ایرانی­‌های حاضر در سالن توانست سه امتیاز پشت سر هم کسب کند تا در برتری ۱۳ بر ۱۱ به سود ایران، این‌بار چان اسپرا مجبور به درخواست زمان استراحت شود. ستاره­‌های باتجربه آمریکا که برتری جوانان ایران را برنتابیده بودند در ادامه باز هم با سرویس­‌های قدرتمند اندرسون و اشتباه فردی وادی در ارسال پاس، توانستند زودتر از ایران به امتیاز ۱۶ برسند. شاگردان اسپرا که تنها راه برتری بر ایران را در زدن سرویس­‌های ریسکی دیده بودند، با استفاده از این روش و سرویس مک دونل ۱۹ بر ۱۷ پیش افتادند تا بازهم سرمربی ایران زمان استراحت بگیرد. آمریکا در ادامه باز هم با سرویس‌های پرشی بازیکنانش توانست اختلاف را به سه امتیاز افزایش دهد و در آستانه پیروزی در ست نخست قرار بگیرد. اما گویا بازیکنان سرحال ایران قصد باختن نداشتند چراکه با توپ‌گیری یلی و آبشار دیدنی میرزاجانپور اختلاف به حداقل کاهش یافت تا اسپرا هم دومین زمان استراحتش را بگیرد. در لحظات حساس پایانی این‌بار آرون راسل توانست با امتیاز سرویس نتیجه را ۲۳ بر ۲۱ کند اما با سرویس که قائمی پس از ورودش به زمین زد، اندرسون آبشارش را به بیرون فرستاد تا دو تیم در امتیاز ۲۳ به تساوی برسند. در حالی که دو تیم برابر پیش می­‌رفتند باز هم آبشار اندرسون به بیرون رفت تا ایران ۲۶ بر ۲۵ جلو بیفتد اما با امتیاز سرویس دفالکو برتری به نزد حریف بازگشت و در نهایت باز هم با امتیاز سرویس مک دانل آمریکا توانست ست نخست را با نتیجه ۲۹ بر ۲۷ به سود خود به پایان ببرد.

ست دوم؛ ۲۵-۲۰ آمریکا

امتیاز نخست این ست را عبادی‌پور با سرویس پرقدرت برای ایران کسب کرد. بازیکنان باتجربه آمریکا با شناسایی مهاجمان ایران و هم‌چنین سرویس­‌های پرشی توانستند در همان ابتدا ۶ بر ۲ پیش بیفتند تا کار برای جوانان باانگیزه ایران در آغاز ست سخت­‌تر هم بشود. در حالی که بازیکنان آمریکا بسیار مسلط­­‌تر از ایران بازی می‌کردند، اما با سرویس­‌های خوب یلی و هم چنین دفاع روی تور دیدنی در برابر اندرسون بازی در عدد شش به تساوی رسید. پس از زمان استراحت فنی نخست، قائمی به جای میرزاجان‌پور وارد زمین شد و با توپ‌گیری عبادی‌پور و آبشاری که زد این بار ایران ۹  بر ۸ پیش افتاد و در ادامه بازیکنان ایران از دریافت ضعیف حریف در مقابل سرویس وادی استفاده کردند تا حساب کار ۱۱ بر ۹ شود. بی‌تجربگی شاگردان کولاکوویچ کار دست‌شان داد تا حریف با استفاده از اشتباهات فردی بازیکنان ایران و عملکرد موفق در توپ­‌های برگشتی نتیجه را ۱۳ بر ۱۱ به سودش تغییر دهد. اشتباهات فردی بازیکنان ایران باز هم کار دست‌شان داد و این بار نوبت یلی بود تا آبشارش را به بیرون بزند تا دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود میزبان وارد دومین زمان استراحت فنی شوند. در حالی که در این ست نشانی از دفاع روی تور مستحکم ایران نبود، برتری سه امتیازی آمریکا ادامه داشت و حتی در امتیاز ۱۹ بر ۱۷ ایران فرصت داشت تا اختلاف را به حداقل برساند اما در یک رالی طولانی باز هم آمریکا توانست اختلاف را به سه امتیاز افزایش دهد. با ورود سعید معروف به زمین ایران می­‌توانست اختلاف را به یک امتیاز کاهش دهد اما باز هم در یک رالی طولانی بخت با حریف یار بود تا آمریکا ۲۳ بر ۲۰ پیش بیفتد و در همین لحظه کولاکوویچ درخواست زمان استراحت کرد. در ادامه ناتوانی بازیکنان جوان ایران در تبدیل توپ اول به امتیاز، باعث شد آمریکا در ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی برسد تا بازی در مجموع دو بر صفر به سود آمریکا شود.

ست سوم؛ ۲۶-۲۴ آمریکا

در این ست بازیکنان ایران که می­‌دانستند در صورت شکست تمام امید­های‌شان برای صعود به دور نهایی بر باد خواهد رفت، پایاپای با حریف و کم‌اشتباه­‌تر از سفیدپوشان آمریکا ظاهر شدند و بالاخره در امتیاز ۴ بر ۳ از حریف پیش افتادند و حتی با دفاع روی تور شفیعی در برابر دفالکو اختلاف را به دو امتیاز افزایش دادند اما باز هم ستاره­‌های باتجربه آمریکا با عملکرد موفق در دفاع روی تور توانستند نتیجه را ۶ بر ۵ به سود خود تغییر دهند. اما بازیکنان ایران که نمی­‌خواستند با شکست در این ست شانس صعود به دور نهایی را از دست بدهند، با تبدیل توپ­‌های برگشتی به امتیاز زودتر از حریف به امتیاز ۸ رسیدند و در ادامه با دفاع شدن اندرسون، اختلاف به دو امتیاز افزایش یافت. در حالی که بازی بسیار پایاپای دنبال می­‌شد، بالاخره بازیکنان جوان ایران توانستند در دو رالی دیدنی از توپ­‌های برگشتی بهره ببرند و با دو امتیاز برتری نتیجه را ۱۶ بر ۱۴ بکنند. در ادامه تجربه بازیکنان حریف در لحظات حساس بر بازیکنان جوان ایران چربید و پس از آن که قائمی در اعتراض به رای داور کارت زرد گرفت، دفالکو هم با یک سرویس پرشی توانست آمریکا را ۱۸ بر ۱۷ پیش اندازد و کولاکوویچ مجبور به گرفتن زمان استراحت شد. اما با دفاع شفیعی بازی در عدد ۲۰ به تساوی رسید تا این‌بار اسپرا زمان استراحت بگیرد. پس از این وقفه معروف به‌جای مجرد به زمین آمد و در حالی‌که یک توپ‌گیری هم انجام داد اما عبادی‌پور دفاع شد تا برتری هم‌چنان در اختیار میزبان باشد. در تساوی ۲۲ بر ۲۲ فائزی به زمین آمد اما این تاکتیک هم جواب نداد و آمریکا به امتیاز ۲۳ رسید .در امتیاز ۲۴ بر ۲۳ کولاکوویچ زمان استراحت گرفت و بازی پس از این وقفه به تساوی رسید. اما در نهایت آمریکا ست سوم را هم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به سود خودش به پایان برد و در مجموع سه بر صفر برنده بازی شد.

تیم ملی والیبال ایران در ادامه دیدار­هایش در لیگ ملت­‌های والیبال ۲۰۱۸، باید در هفته پنجم و از جمعه آینده (اول تیر) در سالن آزادی تهران از تیم­‌های بلغارستان، کره جنوبی و آلمان میزبانی کند.

هم‌چنین در پایان هفته چهارم، تیم­‌های مدعی برزیل و لهستان متحمل سه شکست متوالی شدند و با کسب تنها یک و صفر امتیاز به رده­‌های چهارم و پنجم سقوط کردند و کره جنوبی هم پس از ۱۱ هفته بالاخره توانست نخستین پیروزی‌اش را رقم بزند و با حساب سه بر صفر چین را شکست دهد. اما در یکی دیگر از شگفتی­‌های این هفته، ایتالیا با نتیجه سه بر یک برابر استرالیا شکست خورد تا با سقوط به رده هفتم امید­هایش برای صعود به دور نهایی کم‌رنگ­‌تر شود.

نتایج کامل دیدارهای روز سوم از هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ به ترتیب زیر است:

کره جنوبی ۳ – چین صفر (۲۵-۲۱، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۲۲)

ایتالیا ۱ – استرالیا ۳ (۲۵-۲۷، ۲۵-۱۸، ۱۹-۲۵ و ۲۵-۲۵)

آرژانتین ۲ –ژاپن ۳ (۲۴-۲۶، ۲۵-۱۲، ۲۵-۲۳، ۲۳-۲۵ و ۱۱-۱۵)

فرانسه ۳ – کانادا ۲ (۲۵-۱۹، ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۲، ۲۴-۲۶ و ۱۶-۱۴)

آلمان صفر – روسیه ۳ (۱۸-۲۵، ۲۴-۲۶ و ۱۸-۲۵)

بلغارستان ۳ – برزیل ۲ (۲۵-۲۲، ۱۹-۲۵، ۲۵-۱۵، ۱۸-۲۵ و ۱۵-۱۲)

لهستان صفر – صربستان ۳ (۲۳-۲۵، ۲۳-۲۵ و ۲۳-۲۵)

آمریکا ۳ – ایران صفر (۲۹-۲۷، ۲۵-۲۰ و ۲۶-۲۴)

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
نزول کرده ایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
با اين واليبال بازي كردنشون!!!
Maryam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
اینم بازی بدون معروف. قابل توجه خانومها و آقایونی که تقاضا داشتن معروف نباشه!! به بودن و نبودن یک یا چند بازیکن نیست. باید تیم برنامه درست حسابی داشته باشه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین