کد خبر: ۵۲۹۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵

ظریف: رژیم صهیونیستی 80 کلاهک هسته‌ای دارد

وزیر خارجه ایران در شبکه اجتماعی توئیتر با اشاره به شمار کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی خواستار پرداختن به «تهدیدهای واقعی» علیه منطقه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران روز دوشنبه با ارائه آماری از شمار کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی خواستار بحث درباره تهدیدهای این رژیم در منطقه شد.

وی در توئیتر نوشت: «دست‌کم ۸۰ کلاهک هسته‌ای در خاورمیانه وجود دارند. هیچکدام از آنها در ایران نیستند، بلکه در اختیار (رژیم) جنگ‌طلبی هستند که بی‌وقفه درباره «بلندپروازی‌های» جعلی ایران ناله می‌کند. زمان آن است که به بحث‌های معطل‌مانده درباره تهدیدهای واقعی علیه منطقه و فراسوی آن بپردازیم.»

در عکسی که آقای ظریف از یک جدول اندیشکده سیپری منتشر کرده در مجموع ۳۵۷۰ کلاهک هسته‌ای آماده شلیک در دنیا وجود دارند که ۱۷۵۰ کلاهک متعلق به آمریکا، ۱۶۰۰ کلاهک متعلق به روسیه، ۱۲۰ کلاهک متعلق به انگلیس و ۲۸۰ کلاهک متعلق به فرانسه هستند.

به گزارش فارس، ستون دیگری از جدول که مربوط به «کلاهک‌های دیگر» است نشان می‌دهد مجموعاً ۱۰۷۱۵ کلاهک در دنیا وجود دارند که سهم آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان، رژیم صهیونیستی و کره شمالی به ترتیب ۴۷۰۰، ۵۲۵۰، ۹۵، ۲۰، ۲۸۰، ۱۳۰-۱۴۰، ۱۴۰-۱۵-، ۸۰ و ۱۰-۲۰ عدد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین