کد خبر: ۵۲۹۷۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
بسیاری از اصولگرایان، کره شمالی هسته‌ای را مدلی برای چشم‌انداز بلندمدت ایران قلمداد می‌کردند

توافق آمریکا و کره‌شمالی، خبر بدی برای ایران بود؟

"از دید مقامات ایران، کره شمالی یکی از متحدین قوی ایران در سطح بین المللی بوده است. یک کشور هسته‌ای که می توانست به ایران در مقابله با فشارهای جهانی کمک کند. حال با موافقت کره شمالی با معاهده خلع سلاح هسته‌ای تهران یک شریک قدرتمند بین المللی را از دست داده است."
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- نشریه «عرب نیوز» در یادداشتی مدعی شده است که مقام‌های ایرانی با ابراز تردید درباره چشم انداز توافق آمریکا و توافق آمریکا و کره‌شمالی، خبر بدی برای ایران بود؟کره شمالی و گفتن این که روشن نیست که ترامپ قبل از بازگشت به امریکا توافق را لغو نکند (کنایه به خروج امریکا از توافق هسته‌ای با ایران بدنبال تصمیم رییس جمهوری فعلی آن کشور) اشاره می کند این شواهد نشان می دهند ایران از خبر موفقیت نشست سنگاپور میان کیم و ترامپ خوشحال نیست.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این نشریه در ادامه مدعی می شود: «چرا ایران از توافقی که منجر به خلع سلاح هسته‌‌ای کره شمالی می شود نباید خوشحال باشد؟ واقعیت آن است که کره شمالی دوستی دیرینه و همیشگی برای ایران بود و مقام‌های ایرانی نگران هستند که پس از مصالحه پیونگ یانگ با واشنگتن این دوست را از دست دهند. بسیاری از اصولگرایان در ایران، کره شمالی هسته ای را مدلی برای چشم انداز بلند مدت ایران قلمداد می کردند. بسیاری از مقام های ایرانی با سرزنش قذافی رهبر سابق لیبی برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای آن کشور می گفتند که همین موضوع سبب سرنگونی او شد. با این حال، نشست امریکا و کره شمالی این تصور در ایران را برهم زده است. علاوه بر این، مقام های ایرانی بر این باور بودند که کره شمالی بدون مواجه شدن با تهدیدی جدی دائما آزمایش های موشکی و هسته ای را انجام می داد آن هم بدین خاطر که یک دولت هسته ای بود. 

علاوه بر این، از دید مقامات ایران، کره شمالی یکی از متحدین قوی ایران در سطح بین المللی بوده است. یک کشور هسته‌ای که می توانست به ایران در مقابله با فشارهای جهانی کمک کند. حال با موافقت کره شمالی با معاهده خلع سلاح هسته‌ای تهران یک شریک قدرتمند بین المللی را از دست داده است. از سوی دیگر تبدیل شدن امریکا از دشمن به دوست  برای کره شمالی می تواند ذهنیت مقام های ایرانی برای دشمن دائمی بودن امریکا را متزلزل کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
آفرین بر رهبرگره شمالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
ما از این اتفاق خوشحالیم اما بعضی ها مثل کیهان و آقای شریعتمداری از این اتفاق خیلی ناراحت شدند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین