کد خبر: ۵۲۹۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶

آتش سوزی در پارک ملی کرخه برای تصرف اراضی ملی "عمدی" است

رئیس پارک کرخه شهرستان شوش از آتش سوزی‌ عمدی در پارک ملی کرخه خبرداد و گفت: متاسفانه در روزهای گذشته به ۱۰ هکتار از محدوده پارک ملی کرخه در بخش شاوور شوش خسارت وارد شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
پارک ملی‌ کرخه شهرستان شوش در دنیا شناخته شده اما برای مردم منطقه خودمان ناشناخته است. یکی از بهترین مکان‌های تفریحی شوش که از چشم‌انداز بسیار زیبایی برخوردار است.

پارک‌ملی‌کرخه در5 کیلومتری غرب جاده ترانزیتی اهواز – شوش قرار گرفته است. بخش شمال این منطقه از  روستای سرخه توابع شهرستان شوش شروع‌ شده و در امتداد جنوبی رودخانه‌ی کرخه ضمن در برگرفتن جنگل‌های دو طرف رودخانه ادامه می‌یابد.

منطقه حفاظت‌شده کرخه با طول 180 کیلومتر از روستای سرخه در شمال غربی شوش شروع و در امتداد رودخانه‌ی‌کرخه به‌ طرف جنوب امتداد دارد و سپس با عبور از غرب شهر شوش تا شهر الهایی پیش‌رفته و به سمت غرب تغییر مسیر داده و تا روستای حلافدو کشیده می‌شود.

پارک‌‌ ملی‌‌کرخه دو بخش شمالی و جنوبی به مساحت بیش از 7 هزار هکتار است که محل زیست گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است. زیستگاه گوزن زرد ایرانی در محدود جنوبی این منطقه نگهداری می‌شود.

پارک‌ ملی‌کرخه در مصوبه شماره 327 شورای عالی محیط‌زیست (گروه زیر بنائی دولت) مورخ 1389/9/22 به‌عنوان پارک‌ملی و منطقه حفاظت‌شده کرخه در مصوبه شماره 63 شورای عالی محیط‌زیست مورخ 1354/5/21 به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست پیوسته است.

آتش سوزی 10 هکتار از پارک ملی کرخه در بخش شاوور شوش 

محمد الوندی رئیس پارک ملی کرخه شهرستان شوش در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شوش در ارتباط با آتش‌سوزی‌های اخیر پارک ملی کرخه در بخش شاوور شوش اظهار داشت: متاسفانه در روزهای گذشته به 10 هکتار از محدوده پارک ملی کرخه در بخش شاوور شوش خسارت وارد شده است.

وی گفت: یک مورد از آتش سوزی‌ از محل دفن زباله و نخاله‌های ساختمانی شهر الوان به پارک ملی کرخه سرایت کرده بود و آتش سوزی دیگر متاسفانه عمدی بوده و به منظور تصرف بخشی از زمین‌ها صورت گرفته است. 

انتقاد رئیس پارک ملی کرخه از مسئولان بخش شاوور شوش

رئیس پارک ملی کرخه افزود: این آتش سوزی از ساعت‌ها پیش در پارک ملی کرخه آغاز شده بود اما متاسفانه مسئولان در بخش شاوور این حادثه را اعلام نکردند.

وی تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان شوش از طریق فضای مجازی در جریان این آتش سوزی قرار گرفتند.

الوندی بیان کرد: 2 نفر از عوامل آتش سوزی در پارک ملی کرخه شناسایی شده است‌.

عمدی بودن آتش‌سوزی در پارک ملی کرخه تائید شده است

رئیس پارک ملی کرخه یادآورشد: عمدی بودن آتش سوزی در پارک ملی کرخه به منظور تصرف بخشی از زمین‌ها از سوی افراد سودجو تائید شده است.

وی گفت: این افراد شناسایی شده و برای آنها در دادگاه شاوور پرونده تشکیل شده است. امیدواریم با متخلفین طبق قانون برخورد جدی شود.

شهرستان شوش با جمعیتی بالغ بر 200هزار نفر و دارای 220 روستا در شمال غربی استان خوزستان قرار دارد، وجود جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی و گردشگری سبب متمایز شدن این شهرستان نسبت به سایر مناطق مجاور خود شده است.


منبع: تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین