کد خبر: ۵۳۰۰۰۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

احتمال بازنگری در طرح جدید ورود بدون مهر ایرانیان به لبنان

یک منبع در وزارت کشور لبنان اعلام کرد که برخی وزرای لبنان در طرح ورود بدون مهر گذرنامه اتباع ایرانی به لبنان بازنگری خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 یک منبع در وزارت کشور لبنان اعلام کرد که برخی وزرا به طرح جدید مدیریت امنیت عمومی لبنان که به اتباع ایرانی اجازه می‌دهد بدون مهر ورود وارد لبنان شوند بازنگری خواهند کرد. برخی سیاستمداران از این طرح بسیار ناخشنود هستند و آن را در راستای نفوذ حزب‌الله مورد حمایت ایران که بعد از انتخابات قدرت آن بیشتر شده است، می‌دانند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از یورو نیوز،از سوی دیگر، حزب مسیحی نیروهای لبنانی که مخالف حزب‌الله لبنان است، مدعی شد که این طرح تلاشی برای کمک کردن به ایران به منظور ارسال نیروهای بیشتر به سوریه از طریق بیروت و یا انتقال اموال به حزب‌الله علیرغم تحریم‌های آمریکا است.

بر اساس این گزارش، یک منبع در وزارت کشور لبنان به رویترز گفته است که نهادالمشنوق، وزیر کشور لبنان که قرار است امروز (چهارشنبه) با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان و دیگر مسئولان دیدار کند در رابطه با این طرح و بازنگری در آن گفت‌وگو خواهند کرد.

عباس ابراهیم، مدیر امنیت عمومی لبنان که پیش از این از این طرح و اقدام حمایت کرده بود، گفت که این یک اقدام معمولی است اما متاسفانه برخی‌ها در لبنان تخیلات گسترده‌ای دارند.

به گزارش ایسنا، سفارت لبنان در تهران چند روز پیش اعلام کرد: برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان ایرانی به لبنان از امروز در گذرنامه آنها در جریان سفر به این کشور مهر ورود و خروج فرودگاه بیروت زده نمی‌شود.

یک منبع مطلع در سفارت این کشور در تهران با اعلام خبر فوق در توضیح این موضوع به ایسنا  گفت: پیش از این اتباع ایرانی در صورت سفر به لبنان از طریق خطوط هوایی ماهان و ایران‌ایر که هر کدام در هفته سه پرواز به این کشور دارند در فرودگاه بیروت در گذرنامه آنها مهر ورود و خروج از لبنان زده می‌شد ولی از امروز برای تسهیل در این رفت و آمد و افزایش رفاه مسافران ایرانی دیگر در گذرنامه این مسافران مهر فرودگاه زده نمی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین