کد خبر: ۵۳۰۰۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

ترامپ از "هر مصوبه کنگره" برای حل بحران فرزندان مهاجران حمایت می‌کند

رئیس جمهوری آمریکا گفته است که از اقدام کنگره برای حل و فصل بحران سیاسی ناشی از بازداشت مهاجران غیرقانونی حمایت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با گروهی از اعضای کنگره ایالات متحده گفت که خواستار تلاش آنان برای اتخاذ تدابیری برای پایان دادن به مساله جدا کردن اجباری والدین و فرزندان مهاجران غیرقانونی در مرز آمریکا با مکزیک است. در روزهای اخیر، به دستور وزارت امنیت ملی ایالات متحده، ماموران مهاجرتی برای بازداشت کسانی که به طور غیرقانونی از مرز عبور می‌کنند به اقدامات گسترده دست زده‌اند و از آنجا که قوانین آمریکا اجازه بازداشت کودکان را نمی‌دهد، در صورتی که کودکانی همراه بازداشت شدگان باشند، از آنان جدا شده و تحت سرپرستی موقت نهادهای تامین اجتماعی دولتی یا سازمان‌های غیردولتی قرار می‌گیرند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در داخل آمریکا، اقدام به جدا کردن فرزندان از والدین با انتقاد و ابراز نارضایتی فعالان و نهادهای مدافع حقوق بشر و حقوق مدنی، سازمان‌های حمایت از کودکان، شماری از شخصیت‌های اجتماعی، تعداد قابل توجهی از سیاستمداران از جمله اعضای حزب جمهوریخواه - حزب رئیس جمهوری - در کنگره، همسران رئیسان جمهوری سابق و حتی همسر دونالد ترامپ مواجه شده است. سخنگوی ملانیا ترامپ گفته است که او از مشاهده جدایی فززندان و والدین ناراحت است و از "سیاستمداران" می‌خواهد تا راه حلی برای این مشکل بیابند.

به گزارش بی.بی.سی بعضی ناظران دونالد ترامپ را متهم کرده‌اند که از شرایط کنونی، برای فشار بر کنگره جهت تغییر سریع قوانین مهاجرتی بهره‌بردای می‌کند.

نهادهای دفاع از حقوق مدنی و بعضی از اعضای کنگره پس از بازدید از مراکز بازداشت مهاجران غیرقانونی و همچنین محل نگهداری کودکان، گزارش‌هایی از وضعیت روحی نامناسب والدین و کودکان منتشر کرده‌اند. برخی از مخالفان این سیاست با انتشار نوارهای صوتی حاوی بی‌تابی کودکان، وضعیت کنونی را غیرقابل قبول دانسته‌اند.

ترامپ نیز شیوه کنونی را مطلوب ندانسته اما گفته است که ناگزیر است با مهاجرت غیرقانونی مقابله کند و در چارچوب قوانین کنونی، چاره دیگری وجود ندارد. روز گذشته، او در دیدار با گروهی از بازرگانان گفت که نمی‌خواهد کودکان را از والدین جدا کنند اما افزود "وقتی شما مجبورید والدین را به خاطر ورود غیرقانونی بازداشت کنید و تحت پیگرد قرار دهید، که باید اینطور هم باشد، ناچار می‌شوید فرزندان را از آنان جدا کنید." او اعضای دموکرات کنگره را متهم کرد که با مخالفت با تصویب "قوانین مناسب" مهاجرتی مسئول بروز وضعیت فعلی بوده‌اند.

ترامپ خواستار تصویب قوانینی است که با وعده‌های انتخاباتی او در مورد مقابله با مهاجرت غیرقانونی و همچنین کاهش مهاجرت به ایالات متحده منطبق باشد. او گفته است هر چه را که کنگره تصویب کند، امضا خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا خواستار مصوبه‌ای است که علاوه بر شدت عمل در قبال مهاجران غیرقانونی و قاچاق انسان به آمریکا، شامل مقررات سختگیرانه‌تری در مورد مهاجرت قانونی هم باشد. او خواستار لغو قرعه کشی برای اعطای اجازه ورود و اقامت و تامین بودجه لازم برای احداث دیوار مرزی با مکزیک است که در جریان مبارزات انتخاباتی وعده آن را داده بود.

به نظر می‌رسد که افزایش انتقاد عمومی از وضعیت فعلی نمایندگان کنگره از جمله اعضای حزب جمهوریخواه را تحت فشار گذاشته است تا در مورد تغییر قوانین مهاجرتی کنونی به سرعت اقدام کند. جناح جمهوریخواه مجلس نمایندگان در حال بررسی طرحی در این زمینه است و احتمال دارد تا اواسط هفته آینده، آن را برای رای گیری در صحن مجلس مطرح کند. این طرح با سیاست سختگیرانه مورد نظر دونالد ترامپ انطباق ندارد اما سختگیرانه‌تر از قوانین کنونی است.

به نظر می‌رسد که انتقاد از شرایط کنونی باعث شده است تا ترامپ با ارائه و تصویب این طرح موافقت کند. راج شاه، سخنگوی کاخ سفید گفته است که در جریان ملاقات با اعضای کنگره، "رئیس جمهوری طرح‌های مهاجرتی کنگره را تایید کرد" و افزود که تصویب و اجرای این طرح‌ها "باعث می‌شود تا بحران مرزی و مساله جدایی اعضای خانواده‌ها از میان برود و اجازه داده شود که اعضای خانواده در یک محل نگهداری شوند."

دولت انتظار دارد با حل بحران جدایی اعضای خانواده، باعث کاهش فشار افکار عمومی شود. شامگاه گذشته، هنگامی که کرستین نیلسون، وزیر امنیت داخلی در یک رستوران مکزیکی در واشنگتن مشغول صرف شام بود، گروهی از تظاهرکنندگان در بیرون رستوران او را هو کردند و گفتند کسی که از ورود مهاجران مکزیکی جلوگیری می‌کند حق خوردن غذای آنان را ندارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین