کد خبر: ۵۳۰۰۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

خواص درمانی و مضرات فلفل قرمز

فلفل قرمز را نباید با فلفل سیاه یا سرکه و یا خردل که هر یک به نوعی در ردیف چاشنی‌های تند هستند اشتباه کرد، زیرا این‌ها محرک هستند در صورتی که فلفل قرمز آرام بخش و مسکن است.
آفتاب‌‌نیوز :
فلفل گیاهی است که در آب و هوای نیمه گرمسیری و گرمسیری می روید. میوه آن در پوشش های غلافی بلند که به موازات رسیدن رنگ قرمز، نارنجی یا زرد به خود می گیرد، می روید. میوه این گیاه به صورت خام، پخته شده، خشک یا در قالب چاشنی پودری در صنایع غذایی و دارویی، مصرف می شود.

فلفل قرمز سرشار از ویتامین c بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و اثر شیمیایی موادی که به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند را خنثی می‌کند.

ویتامین c فلفل قرمز به واسطه دارا بودن ویتامین c موجب افزایش قدرت ایمنی بدن، استحکام لثه ها و دندان‌ها می شود. همچنین مصرف فلفل قرمز باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌گردد.

فواید کپساسین( capsicum ) موجود در فلفل قرمز

تحقیقات نشان داده است که اسید بیرنگ کپساسین به عنوان فعالترین عنصر موجود در فلفل، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن می شود. این ماده همچنین خاصیت ضد اکسیدی (که سلولهای شما ار از آسیب دیدن محافظت می کند) و ضد باکتری دارد.

این فلفل طبیعت گرمی دارد که به دلیل وجود سطح بالای کپساسین در آن است. بیشتر فواید فلفل به دلیل وجود همین ماده است و عامل اصلی ایجاد گرما بعد از خوردن فلفل قرمز نیز هست. فلفل قرمز از دیر باز به عنوان دارو در مناطق مختلف آسیا بکار برده می‌شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین