کد خبر: ۵۳۰۲۱۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
چند هشدار برای مسافران روسیه

چند هشدار برای مسافران روسیه

چند هشدار برای مسافران روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

روسیه کشور فوق العاده و دوستانه ای است که امسال میزبانی جام جهانی را نیز بر عهده دارد. با این وجود، فرهنگ و مقررات در روسیه با خیلی از جاهای دیگر دنیا تفاوت دارد و هر کسی که به این کشور سفر میکند، باید از فرهنگ و مقررات این کشور تا حدودی آگاهی داشته باشد. بنابراین، با ما همراه باشید تا با چند توصیه ضروری در این زمینه که توسط کارشناسان The Independent ارائه شده آشنا شوید.

چیزی برای گفتن دارید؟

آوردن لپ تاپ شخصی تان به روسیه مانعی ندارد، اما در زمان ترک روسیه، افسران مرزی روسیه میتوانند لپ تاپ یا دیگر ابزارهای الکترونیکی شما را مورد بازرسی قرار دهند.

اگر داروهایی مصرف میکنید که حاوی موادی از قبیل باربیتورات، کدئین، سیبوترامین، استروئیدهای آنابولیک، آندروژنها و دیگر هورمونهای جنسی، ترامادول، محرک یا دیگر مواد غیر مجاز است، باید نامه ای از سوی پزشک به مقامات ارائه دهید که در آن لزوم استفاده از داروها تایید شده باشد. ترجمه معتبر و رسمی متن نامه به زبان روسی نیز لازم است.

مقامات مربوطه میتوانند شما را به دلیل اقدام به ترک کشور با کالاهای آنتیک دستگیر کنند (حتی اگر کالای مورد نظر را به صورت کاملا قانونی و از فروشندگان مجاز خریداری کرده باشید). کالاهایی مانند آثار هنری، نگاره ها، سماور، مدالهای جنگی، و غیره باید دارای مجوزی باشند که نشان میدهد این کالاها از ارزش تاریخی یا فرهنگی برخوردار نیستند. این مجوزها را میتوانید از وزارت فرهنگ روسیه دریافت کنید.

دوست یابی

هرگز با کسی که تازه در خیابان با او آشنا شده اید به کافه یا کلوب نروید. موارد بسیاری گزارش شده که افرادی در کافه ها مسافران را مسموم کرده و یا آنها را به منزل خود برده و پس از بیهوش کردن آنها، اقدام به سرقت اموال و/یا آزار و اذیت آنها کرده اند.

ایمنی

بزهکاری، جیب بری، و زورگیری (که گاهی توسط گروههایی از کودکان صورت میگیرد) بسیار در روسیه، به ویژه حوالی مراکز توریستی از قبیل میدان سرخ، رواج دارد.

به منظور در امان بودن از کیف قاپی در حین توقف پشت چراق قرمز، درهای وسیله نقلیه خود را قفل کرده و کیفها و وسایل گرانبهای خود را از دید سارقان احتمالی پنهان کنید.

از حمل مقادیر بالای پول نقد خودداری کنید. سرقت مسلحانه در روسیه مسئله ای طبیعی بوده که همه روزه اتفاق می افتد. این حمله ها که در سرتاسر موسکو رخ میدهد، معمولا وقتی که قربانی در حال ورود به بانک یا خروج از آن است اتفاق می افتد. علاوه بر این، در مواردی نیز از گاوصندوق اتاق افراد در هتل، پول به سرقت رفته است.

اجتناب از کلاهبرداری

کلاهبرداری در فرودگاه: فردی از شما درخواست میکند مراقب کیف او باشید و بعد از شما درخواست حق السکوت میکند چرا که محتویات کیف مشکل قانونی داشته و او میتواند مسئله را به پلیس گزارش دهد؛ پس هرگز مسئولیت مراقبت از کیف یک غریبه را نپذیرید.

در مکانهای شلوغ، از قبیل بازارها، بسیار مراقب باشید. بزهکاران از شگردهای زیادی برای پرت کردن حواس قربانیان خود استفاده میکنند که از جمله آنها میتوان به درخواست برای کمک اشاره کرد. در چنین مواردی به سرعت از محل مورد نظر دور شوید.

مسائل مالی

پرداخت دلار یا یورو برای تراکنشهای عمومی، خلاف قانون است. توجه داشته باشید که تنها در بانک، هتل، و باجه های مجاز اقدام به تبدیل ارز کنید. به منظور تبدیل ارز، باید پاسورت و ویزای خود را نشان دهید. تبدیل ارز از طریق دستفروشان کنار خیابان، خلاف قانون است.

نژادپرستی

آزار و اذیت گردشگران در روسیه بسیار رایج است (مخصوصا در رابطه با آسیایی ها و آفریقایی ها). این حملات که معمولا توسط گروههای نئو نازی صورت میگیرد، در بعضی موارد حتی مرگ قربانی را در پی داشته است.
شما میتوانید برای سفر به روسیه، رزرو هتل خارجی و خرید بلیط هواپیمای خارجی خودرا از سایت آیتورز انتخاب کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین