کد خبر: ۵۳۰۳۰۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

واکنش خط حزب الله به نامه درخواست مذاکره با ترامپ

در سر مقاله شماره صدوسی‌وهشتم خط حزب الله آمده است: ۱۶ سال بعد از مجلس ششم، بار دیگر عده‌ای با نگارش نامه، خواهان وادادگی در مقابل آمریکا شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
در سر مقاله شماره صدوسی‌وهشتم خط حزب الله به وادادگی عده‌ای در مقابل شیطان کبیر اشاره شده و در آن آمده است: ۱۶ سال بعد از مجلس ششم، بار دیگر عده‌ای با نگارش نامه، خواهان وادادگی در مقابل آمریکا شدند.

سرمقاله این شماره خط حزب الله با عنوان «در زمین شیطان» منتشر شده که در ذیل متن آن منتشر می‌شود:

اول. «بعضی در دلِ خود احساس ضعف می‌کنند، یا چشم‌غرّه‌های آمریکا آنها را می‌ترساند، یا وعده‌های آمریکا و امثال آمریکا دل ضعیف و ناتوانشان را به خود جذب می‌کند؛ لذا به سمت آمریکا می‌کشند. آن‌گاه ملت و جوانان مؤمن و مدیران باایمان و باصفای کشور را متّهم می‌کنند که اینها نمی‌توانند؛ بنابراین ناچاریم برویم تسلیم آمریکا شویم!» 1/3/81 این جمله‌ای است که رهبر انقلاب یک روز بعد از نامه‌ی نمایندگان مجلس ششم، موسوم به نامه‌ی جام زهر خطاب به ایشان بیان کردند. ماجرا از این قرار بود که با حمله‌ی آمریکا به افغانستان، عده‌ای از سیاسیون و جریان‌های سیاسی، با این تحلیل اشتباه که بعد از افغانستان، نوبت حمله‌ی آمریکا به ایران است، در موضع ترس و انفعال قرار گرفتند. در چنین شرایطی بود که 135 نفر از نمایندگان مجلس ششم، در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب نوشتند: «شاید در تاریخ پر فراز و نشیب معاصر ایران، هیچ زمانی را به حساسیت امروز نتوان یافت. تنها با تسامح می توان وضعیت ایران را در زمان اشغال در جنگ جهانی دوم و یا پیش از پذیرش قطعنامه 598 با وضع کنونی قابل مقایسه دانست...» و بعد چنین ادامه می‌دهند که: «با این حال و روز کشور، فرصت چندانی باقی نمانده است... اگر جام زهری باید نوشید قبل از آنکه کیان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود.»

حالا 16 سال از آن روزها می‌گذرد و برخلاف تصور این افراد، آمریکا تا به امروز، جرأت حمله کردن به ایران را به خود نداده است. یک سال بعد از این نامه، رهبر انقلاب در آخرین دیدار با نمایندگان مجلس ششم، چنین فرمودند: «در شرایط مرعوب شدن، ترسیدن، مضطرب شدن، متلاطم شدن، حتّی باورهای قطعی انسان هم از یاد می‌رود. انسانِ مرعوب، این‌طور است. جبن، هم عقل را از کار می‌اندازد، هم عزم را. انسان مرعوب و جبان، نه درست می‌تواند فکر کند، نه درست می‌تواند عزم و اراده خودش را به‌کار بیندازد؛ دائم یک قدم به جلو برمی‌دارد و یک قدم به عقب.» 7/3/82

دوم. حالا 16 سال بعد از آن روزها، عده‌ای دیگر از فعالین سیاسی از موضع ترس و انفعال، باز هم دست به نگارش نامه‌ای خطاب به مسئولان نظام زده و درحالی‌که آمریکا در رفتاری خلاف همه‌ی قواعد و قوانین بین‌المللی، به‌صورت یک‌جانبه از برجام خارج شده است، خواهان «مذاکره مستقیم و بدون هیچ پیش شرطی» با آمریکا شده‌اند. در بخشی از این نامه چنین آمده است: «ما از دولت و حکومت ایران می خواهیم حال که فرصت مناسب دوران اوباما از دست رفته است، فارغ از جنگ های روانی کاخ سفید که در پشت آن هیاهو تاجرپیشگی خاص خویش را نیز دنبال می کند؛ با یک تصمیم ملی شجاعانه اعلام کند که حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکاست تا قدمی در راه حل مشکلات و اختلافات برداشته شود.»

سوم. می‌گویند ترس برادر مرگ است و شیطان هم دقیقا یکی از راه‌کارهایش برای تسلط بر انسان، همین ترس است. «تأثیر شیطان در دستگاه محاسبه‌ی ما، از راه تهدید و تطمیع است... یکی از کارهای شیطان ترساندن است: اَلشَّیطنُ یعِدُکُمُ الفَقر؛ شما را از فقر می‌ترساند - بنابر یک احتمال در معنای این آیه‌ی شریفه - این تهدید بود، از طرف دیگر تطمیع است؛ از سوی دیگر وعده می‌دهد شیطان، وعده‌های فریبنده... وعده می‌دهد، آرزوها را در دل آنها بیدار می‌کند، زنده می‌کند، یک آینده‌ی رنگی و دروغین و خیالی مثل سراب در مقابل چشم مؤمنینِ‌به‌خود می‌گذارد... امّا فریب است... مثل رفتاری که امروز آمریکا دارد و قدرت‌های استکباری همیشه [دارند]...» 16/4/93 متأسفانه آنکه «در داخل کشور ما مجموعه‌های سیاسی‌ای هستند که تحلیلشان این است؛ می‌گویند وقتی که طرف خیلی چهره‌ی سگی از خودش نشان می‌دهد، شما عقب بنشینید! خوب، شما این را قبول دارید؟ عقب بنشینیم؟ یا نه؛ معتقدید که هرگونه عقب‌نشینی، طرف را تشجیع می‌کند. بمجردی که دیدند شما با اخم می‌ترسید، می‌گویند آقا اخم کنید؛ علاج این آدم اخم است. بمجردی که دیدند تهدید به کتک یا خود کتک، شما را به عقب‌نشینی وادار می‌کنند، می‌گویند دو تا بیشتر بزن تا خوب از همه‌ی حرف‌هایش دست بردارد. طرف، اینجوری است. محاسبات دنیا این است.» 31/5/89

چهارم. 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، 16 سال هم از نامه‌ی مرعوبانه‌ی نمایندگان مجلس ششم می‌گذرد، در این دوران رؤسای جمهور زیادی در آمریکا آمده‌ و ایران را تهدید و ترسانده‌اند، حالا اما آنها رفته و این ایران است که نه تنها  هر روز بر اقتدارش افزوده شده و همچنان پابرجاست، بلکه توانسته است سیاست‌های آمریکا در منطقه را با شکست مواجه کرده   و آن را از عراق و سوریه و لبنان و...  خارج کند. واقعیت قضیه همان است که رابرت فورد، آخرین سفیر واشنگتن در دمشق ساعتی پس از شلیک موشک‌های سپاه به مقرهای داعش، در گفت‌وگو با روزنامه‌ی سعودی الشرق‌الاوسط آن را بیان کرد: "آمریکایی‌ها بزودی خواهند فهمید که توان نظامی ایستادن مقابل ایران را ندارند. جمهوری اسلامی آمریکایی‌ها را مجبور خواهد کرد که از سوریه عقب‌نشینی کنند؛ همان‌گونه که از بیروت در سال 1983 و از عراق در سال‌های اخیر عقب‌نشینی کردند... ترامپ نمی‌داند که بازی تمام شده است و بسیار دیر کرده ‌است."

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین