کد خبر: ۵۳۰۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

"دارو در مقابل رابطه جنسی"!

بی بی سی گزارش داد که کارمندان سازمان "پزشکان بدون مرز" در ازای تأمین دارو، از روسپی‌های محلی در هنگام کار در آفریقا، سوء استفاده جنسی کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
 تعدادی از کارمندان سابق سازمان پزشکان بدون مرز در گفت‌وگو با شبکه بی بی سی به افشای این مطلب پرداخته و چنین رفتاری را محکوم کرده‌اند.

مسؤولان این سازمان غیر دولتی که در زمینه ارائه خدمات بشردوستانه پزشکی فعالیت می‌کنند با تاکید بر اینکه در حال حاضر قادر به تایید این اتهامات نیستند، خاطرنشان کرده‌اند که به صورت جدی این مسئله را پیگیری می‌کنند و به وقت بیشتری برای جمع‌آوری اطلاعات در این باره نیاز دارند.

این سازمان در ابتدای سال جاری نیز اعلام کرده بود که ۱۴۸ فقره شکایت و یا هشدار در زمینه سوء استفاده جنسی کارکنان به قسمت مدیریت ارسال شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم،در همین راستا بی بی سی به نقل از چند تن از کارمندان سابق این سازمان اعلام کرده است که اینگونه اقدامات در این سازمان بسیار شایع است و این اتهامات به کارکنان بخش تدارکات و لجستیک مأمور در کنیا، لیبریا و آفریقای مرکزی وارد شده و شامل پزشکان و پرستاران سازمان بدون مرز نمی‌شود.

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که برخی از کارمندان سازمان امدادرسانی بریتانیایی "آکسفام" نیز پیشتر متهم شده بودند که در جریان مأموریت برای کمک رسانی به قربانیان زمین لرزه هائیتی در سال ۲۰۱۰ میلادی "رفتار نامناسب جنسی" از خود نشان داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین