کد خبر: ۵۳۰۴۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

حمایت امام جمعه‌ی موقت شیراز ا تیم ملی فوتبال و انتقاد از امضاکنندگان نامه مذاکره با ترامپ

امام جمعه‌ی موقت شیراز با تأکید بر ضرورت حمایت از ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد که اعضای این تیم بدانند که قلب مردم ایران با آنان است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام سید «ابوفاضل رضوی اردکانی» با تجلیل از فوتبالیست‌های تیم ملی ایران، گفت: بازیکنان تیم ملی ایران خوب جنگیدند و دفاع کردند و غیرت ایرانی اسلامی را نشان دادند، باید برای موفقیت آنان در رقابت‌های بعدی دعا کنیم.

رضوی‌اردکانی گفت: پیروزی و موفقیت در این بازی‌ها بعد جهانی و سیاسی و فراملی دارد، همه مردم برای موفقیت تیم ملی ایران دعا کنند، بازیکنان تیم ملی هم بدانند که دعای مردم همراهشان است.

وی با اشاره به آنچه نامه‌ی ننگ‌آمیز دیدار با ترامپ عنوان می‌کرد، نویسندگان و امضاء کنندگان این نامه را از افراد بدسابقه‌ای دانست که یا لندن نشین هستند یا ناآگاه و خائن ساکن در داخل کشور.

رضوی‌اردکانی گفت: برخی امضاءکنندگان این نامه در دولت اصلاحات مسئولیت داشتند و بعد فرار کردند و بچه‌هایشان با بورسیه‌ی سعودی در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند.

امام جمعه‌ی موقت شیراز خطاب به نویسندگان این نامه گفت: شما که با بورسیه‌ی عربستان خونریز جنایتکار زندگی می‌کنی، چه حقی داری که نامه بنویسی و بگویی باید برویم با ترامپ مذاکره کنیم؟ یکی از این‌ها دبیر حزب کارگزاران و بقیه هم عده‌ای لندن‌نشین مزدور و یا یک عده ناآگاه و می‌گویم خائن در داخل هستند.

او تصریح کرد: ما بارها آمریکا را امتحان کرده‌ایم، آمریکا خودش گفته که مذاکرات را زیرپا می‌گذارد، او ثابت کرد که دشمن ما و عهد شکن است، حال عده‌ای نامه می‌نویسند که بروید با آن‌ها مذاکره کنید، شما چه‌کاره‌اید؟ این ملت بیدار است و رهبر دارد، به اسلام متکی است و خون شهدا را در رگ‌های خود دارد.

امام جمعه‌ی موقت شیراز با تبریک هفته‌ی قوه‌ی قضاییه و روز اصناف، بحث عدالت را از اساسی‌ترین مباحث دین اسلام و مذهب شیعه دانست و با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید، تصریح کرد که فلسفه‌ی ارسال رسل و انزال کتب از سوی خداوند برای هدایت بشر و حاکمیت عدالت بوده است.

وی با اشاره به قرارداشتن در ایام تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، یکی از وظایف این تشکیلات را دعوت به حق و ایستادگی و مقاومت در این مسیر دانست.

امام جمعه‌ی موقت شیراز با تأکید بر این‌که دستگاه قضایی در راستای اجرای عدالت خدمات بزرگی داشته است، گفت: البته جوسازی‌هایی نیز همواره علیه این قوه بوده است، خصوصاً در فضای مجازی که 90 درصد مطالب آن تهمت، دروغ، جوسازی و تشویش اذهان عمومی است.

رضوی‌اردکانی با بیان این‌که تمام انبیاء برای مقابله با ظلم آمدند، گفت: اساس انقلاب اسلامی هم مقابله با ظلم بود، آمریکا این کشور را تصرف کرده و نفت و ثروتش را غارت می‌کرد و به حمدا... این انقلاب آمریکا را کنار زد، فلسفه‌ی وجودی دین و مذهب ما هم عدالت است، این‌که ما منتظر عدالت‌گستر واقعی هستیم.

امام جمعه‌ی موقت شیراز گفت: ممکن است که خداوند در این دنیا کاری به کافر نداشته باشد، اما ظالم هم در دنیا عقوبت می‌شود و هم نتیجه کارش را در آخرت خواهد دید. از این‌رو در موضوع عدالت باید خیلی دقت کرد، نظام هستی بر پایه‌ی عدالت استوار شده است.

او به مسئولان قوه‌ی قضائیه توصیه کرد که بیشتر با مردم حرف زده و از خدمات و اقدامات خود بگویند و در عین‌حال گفت: البته این تشکیلات بی‌نقص نیست، خبر دارم که قضاتی به‌علت تخلف برکنار، جابه‌جا و تنبیه شده‌اند، اما کار دستگاه قضایی، کار انبیا یعنی برقراری و اجرای عدالت است.

امام جمعه‌ی شیراز با بیان این‌که اکثر قضات در کار خود عدالت اسلامی را رعایت کرده و می‌کنند، اگرچه نواقص و کاستی‌هایی نیز وجود دارد، گفت: قاضی باید مسلط به قانون و مراعات کننده کامل حق باشد.

رضوی‌اردکانی با اشاره به روز اصناف، خاطرنشان کرد: اصناف هم باید رعایت عدالت را در امور خود مد نظر داشته باشد، عدالت در تولید، عدالت در توزیع، عدالت در فروش، نباید اجازه داد که خدای ناکرده حرام وارد زندگی‌مان شود.

او یکی از توصیه‌های قرآنی را که با مسئولیت‌های قوه‌ی قضاییه مرتبط است، امانت‌داری دانست و با اشاره به آیاتی از کلام خدا، گفت: بسیاری از مشکلات ما از آنجایی است که امانت را به اهلش نمی‌سپاریم، در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها و موارد مختلف.

امام جمعه‌ی موقت شیراز با بیان این‌که نباید به جوسازی‌های انجام شده علیه قوه‌ی قضاییه توجه داشت، گفت: ممکن است یک قاضی اشتباه کند، مواجهه با آن راه دارد؛ اما بعضی جوسازی می‌کنند و همه‌ی اقدامات دستگاه قضائی را زیر سئوال می‌برند.

رضوی‌اردکانی گفت: در یک کشور 80 میلیونی ممکن است اتفاقی در یک نقطه حادث شود، این‌که آن اتفاق را بزرگ کرده و نمایش دهند و آن همه خدمات گسترده را نادیده بگیریم درست نیست، ضرورت حفظ و تقویت قوه‌ی قضائیه هم مورد تأکید حضرت امام(ره) و هم مد نظر مقام معظم رهبری بوده است.

امام جمعه‌ی موقت شیراز همچنین در خطبه‌ی دوم نماز امروز، با اشاره به قرارداشتن در سالروز تخریب قبرستان بقیع، گفت: 85 سال قبل پدر ملک سلمان، مردی که عامل و سرسپرده‌ی انگلیس بود و اسناد آن نیز وجود دارد، قبرستان بقیع را تخریب کرد و بخشی از تاریخ اسلام را از بین برد.

به گزارش ایسنا، وی با تصریح این‌که آل‌سعود سیاه‌ترین پرونده را بین نظام‌های حاکم معاصر برای خود ثبت کرده است، غافل از این‌که سرنوشت قذافی و صدام برای آنان رقم خواهد خورد، گفت: آنان زمانی سرسپرده انگلیس بودند و بعد از آن آمریکا حامی آنان شد و حالا اسرائیل آن‌ها را تقویت می‌کند.

امام جمعه‌ی شیراز با بیان این‌که آل‌سعود بعد از تخریب بقیع به کربلا و نجف حمله کردند، گفت: در روز عرفه بالغ بر 4000 زائر امام حسین(ع) که در میانشان علمایی نیز بودند، توسط آل‌سعود شهید شدند، آنان بعد که به سمت نجف حرکت کردند علما فتوای جهاد دادند و عشایر منطقه‌ی نجف در مقابلشان ایستادند.

رضوی‌اردکانی با تصریح این‌که داعش دست‌نشانده آل‌سعود است، گفت: داعش هم جنایات ابن سعود را با حمایت آمریکا ادامه داد، عربستان 15 هزار بشکه نفت می‌فروشد و به اسلحه تبدیل می‌کند و به عراق و سوریه و یمن می‌فرستد تا مردم و زنان و کودکان را بکشند.

امام جمعه‌ی شیراز با بیان این‌که سال‌ها شاهد  اثرات و حوادث ناشی از بی‌کفایتی حاکمان سعودی بوده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که به همت مسلمانان سرزمین حرمین شریف از چنگ مزدوران آزاد شده و قبرستان بقیع نیز بازسازی شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین